Gå til innhold

Importering av PSP fra statene (netthandel)


Bromlexl

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har nå også bestilt en PSP på dvdsoon.com

 

Var ganske bra siden en da kjøper med kanadiske dollar som ligger en krone under den amerikanske dollar. Så en sparer flere hundre kroner. Altså en PSP kostet 1700,- :D

 

Men jeg har ikke fått en bekreftelese mail enda. Eller et sted i my acount der jeg kan se mine bestillinger :hmm:

Lenke til kommentar

blir nok litt toll og moms ja. Men slik det ser ut nå. Så blir den europeiske prisen på 2000+ Så da tjener du faktisk på å importere. Du får den raskere og billigere. Og siden den kanadiske dollaren koster 5,- Så koster et 49$ spill 250,-

 

Men jeg vet ikke hvordan det er med tollsatser og moms. Håper det ikke blir for dyrt :cry:

Lenke til kommentar
Yo

 

Jeg har bestilt fra Canada,

bestilte min fra dvdsoon.

Butikker som har psp ting:

Audiocubes sender til verden og dvdboxoffice

So

 

Nå har jeg også bestilt fra lande med bladet i flagget. Gunstig pris der ja. (som nevnt tidligere i tråden. Men har du fått noe bekreftelese på din bestilling. Når bestilte du. Vet du noe om hvor lang tid det tar før jeg kan vente :dribble: pakken :dribble: ???

Lenke til kommentar

Generelt sett er det ikke toll på varer som norge ikke driver egenproduksjon av. Elektronikk er ikke utsatt i så måte, og det er derfor ikke tollbelagt. Alle varer skal det derimot betales MVA av ved innførsel (med mindre det er snakk om personlig innførsel, sjekk regler for det selv). Varer under 200 kroner ved kjøp er unntatt denne regelen, samt under 1000 kroner for gaver. MVA-satsen er i dag 25% (opp fra 24% ved nyttår) og beregnes ut fra kjøpspris + frakt. I tillegg tar mange speditører (deriblant posten) et ekstra gebyr for å gjøre denne oppgaven for deg (70-150kr, alt avhengig av speditør).

Lenke til kommentar
Yo

 

Jeg har bestilt fra Canada,

bestilte min fra dvdsoon.

Butikker som har psp ting:

Audiocubes sender til verden og dvdboxoffice

So

 

Nå har jeg også bestilt fra lande med bladet i flagget. Gunstig pris der ja. (som nevnt tidligere i tråden. Men har du fått noe bekreftelese på din bestilling. Når bestilte du. Vet du noe om hvor lang tid det tar før jeg kan vente :dribble: pakken :dribble: ???

ah, sorry så ikke posten din.

Har ikke fått noe bekreftelse enda, men de har trukket penger fra kontoen og DHL hadde ferie frem til idag. Så de sender nok maskinen imorgen tror jeg. skal være fremme innen fredag

Lenke til kommentar
takk 2mass

 

Men jeg hørte at psp var usonet. Altså at det ikke var noen soner.

 

Er det noen andre som har importert fra statene?

 

Og er det noen nettbutikker som oppererer utenom at de ikke sender ut av USA?

ja men den er kun sonefri på spill :\

 

så hvis du har planer om å kjøpe umd filmer her til lands må du kjøpe en jap. psp.

Lenke til kommentar
Yo

 

Jeg har bestilt fra Canada,

bestilte min fra dvdsoon.

Butikker som har psp ting:

Audiocubes sender til verden og dvdboxoffice

So

 

Nå har jeg også bestilt fra lande med bladet i flagget. Gunstig pris der ja. (som nevnt tidligere i tråden. Men har du fått noe bekreftelese på din bestilling. Når bestilte du. Vet du noe om hvor lang tid det tar før jeg kan vente :dribble: pakken :dribble: ???

ah, sorry så ikke posten din.

Har ikke fått noe bekreftelse enda, men de har trukket penger fra kontoen og DHL hadde ferie frem til idag. Så de sender nok maskinen imorgen tror jeg. skal være fremme innen fredag

Men på your account. Står det at du har bestilt varen. Altså at den er oppsatt på enten. Pending, Packing eller shipping. Står ingenting om min psp der. Fikk heller ikke opp thank you pagen når jeg bestillte. :(

Lenke til kommentar

Hva tollen blir har ingenting med vekt å gjøre :no:

 

Toll blir 25% av den verdien avsender har satt på varen.

Alle sendinger skal ha en "Proforma Invoice" som følger med, og der setter avsender en verdi på varen og denne blir benyttet av fortoller til å sette den norske tollen satsen.

 

Ofte kommer denne som egen regning etter du har mottatt varen.

 

Og toll i denne sammenheng det samme som moms, det vil IKKE komme moms i tillegg.

Lenke til kommentar
Hva tollen blir har ingenting med vekt å gjøre :no:

 

Toll blir 25% av den verdien avsender har satt på varen.

Alle sendinger skal ha en "Proforma Invoice" som følger med, og der setter avsender en verdi på varen og denne blir benyttet av fortoller til å sette den norske tollen satsen.

 

Ofte kommer denne som egen regning etter du har mottatt varen.

 

Og toll i denne sammenheng det samme som moms, det vil IKKE komme moms i tillegg.

Ja men da er det greit. Viss det ikke kommer i tillegg. Skrekken var ligsom 50% ekstra. Må si at da hadde staten flådd meg ja. :cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...