Bromlexl Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 Hei jeg lurer veldig på om jeg skal importere en psp fra statene. PGA Dollarkursen er så lav at det er økonomisk forsvarlig å impore Men jeg lurer litt på om noen har et bra nettsted som selger psp til europa. (US versjon) Vil helst ungå å kjøpe en japansk. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 det er jo litt smartere å kjøpe japansk psp når du bor i norge da pga at de er samme sone på umd filmer men hvis du ikke skal ha umd filmer så er det jo ett fett. tror du kan kjøpe den på dvdboxoffice.com og dvdsoon.com ingen fler jeg vet om. Lenke til kommentar
Bromlexl Skrevet 26. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2005 takk 2mass Men jeg hørte at psp var usonet. Altså at det ikke var noen soner. Er det noen andre som har importert fra statene? Og er det noen nettbutikker som oppererer utenom at de ikke sender ut av USA? Lenke til kommentar
Inja Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Yo Jeg har bestilt fra Canada, bestilte min fra dvdsoon. Butikker som har psp ting: Audiocubes sender til verden og dvdboxoffice Lenke til kommentar
Bromlexl Skrevet 27. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2005 Jeg har nå også bestilt en PSP på dvdsoon.com Var ganske bra siden en da kjøper med kanadiske dollar som ligger en krone under den amerikanske dollar. Så en sparer flere hundre kroner. Altså en PSP kostet 1700,- Men jeg har ikke fått en bekreftelese mail enda. Eller et sted i my acount der jeg kan se mine bestillinger Lenke til kommentar
Zyko Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Blir ikke det i tillegg moms og toll? Eller får du den for 1700? Lenke til kommentar
Bromlexl Skrevet 27. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2005 blir nok litt toll og moms ja. Men slik det ser ut nå. Så blir den europeiske prisen på 2000+ Så da tjener du faktisk på å importere. Du får den raskere og billigere. Og siden den kanadiske dollaren koster 5,- Så koster et 49$ spill 250,- Men jeg vet ikke hvordan det er med tollsatser og moms. Håper det ikke blir for dyrt Lenke til kommentar
Elendil Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Er varen over 200,-kr blir det vel 25% tilleg i prisen. Lenke til kommentar
Zyko Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Toll kommer helt ann på vekt, så tror ikke det blir så mye toll, men verre med moms... 24% ekstra visst eg ikke tar helt feil, og då blir det jo ganske heavy dyrt uansett. Tror eg venter til den kommer til Europa eg Lenke til kommentar
Bromlexl Skrevet 27. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2005 Yo Jeg har bestilt fra Canada, bestilte min fra dvdsoon. Butikker som har psp ting: Audiocubes sender til verden og dvdboxoffice So Nå har jeg også bestilt fra lande med bladet i flagget. Gunstig pris der ja. (som nevnt tidligere i tråden. Men har du fått noe bekreftelese på din bestilling. Når bestilte du. Vet du noe om hvor lang tid det tar før jeg kan vente pakken ??? Lenke til kommentar
Hefla Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Toll kommer helt ann på vekt, så tror ikke det blir så mye toll, men verre med moms... 24% ekstra visst eg ikke tar helt feil, og då blir det jo ganske heavy dyrt uansett. Tror eg venter til den kommer til Europa eg MVA er 25% Lenke til kommentar
fiskfisk Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Generelt sett er det ikke toll på varer som norge ikke driver egenproduksjon av. Elektronikk er ikke utsatt i så måte, og det er derfor ikke tollbelagt. Alle varer skal det derimot betales MVA av ved innførsel (med mindre det er snakk om personlig innførsel, sjekk regler for det selv). Varer under 200 kroner ved kjøp er unntatt denne regelen, samt under 1000 kroner for gaver. MVA-satsen er i dag 25% (opp fra 24% ved nyttår) og beregnes ut fra kjøpspris + frakt. I tillegg tar mange speditører (deriblant posten) et ekstra gebyr for å gjøre denne oppgaven for deg (70-150kr, alt avhengig av speditør). Lenke til kommentar
Chaqwa Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Har PSP kommet ut i Canada? Får man bare kjøpt over nettet? Pappa er i Canada nå, får han kjøpt noe der? Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Jeg er ikke sikker men hvis PSP har kommet i Canada, SØRG FOR AT FATTERN DIN KJØPER DEN! Lenke til kommentar
Inja Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Yo Jeg har bestilt fra Canada, bestilte min fra dvdsoon. Butikker som har psp ting: Audiocubes sender til verden og dvdboxoffice So Nå har jeg også bestilt fra lande med bladet i flagget. Gunstig pris der ja. (som nevnt tidligere i tråden. Men har du fått noe bekreftelese på din bestilling. Når bestilte du. Vet du noe om hvor lang tid det tar før jeg kan vente pakken ??? ah, sorry så ikke posten din. Har ikke fått noe bekreftelse enda, men de har trukket penger fra kontoen og DHL hadde ferie frem til idag. Så de sender nok maskinen imorgen tror jeg. skal være fremme innen fredag Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 takk 2mass Men jeg hørte at psp var usonet. Altså at det ikke var noen soner. Er det noen andre som har importert fra statene? Og er det noen nettbutikker som oppererer utenom at de ikke sender ut av USA? ja men den er kun sonefri på spill :\ så hvis du har planer om å kjøpe umd filmer her til lands må du kjøpe en jap. psp. Lenke til kommentar
Bromlexl Skrevet 28. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2005 Yo Jeg har bestilt fra Canada, bestilte min fra dvdsoon. Butikker som har psp ting: Audiocubes sender til verden og dvdboxoffice So Nå har jeg også bestilt fra lande med bladet i flagget. Gunstig pris der ja. (som nevnt tidligere i tråden. Men har du fått noe bekreftelese på din bestilling. Når bestilte du. Vet du noe om hvor lang tid det tar før jeg kan vente pakken ??? ah, sorry så ikke posten din. Har ikke fått noe bekreftelse enda, men de har trukket penger fra kontoen og DHL hadde ferie frem til idag. Så de sender nok maskinen imorgen tror jeg. skal være fremme innen fredag Men på your account. Står det at du har bestilt varen. Altså at den er oppsatt på enten. Pending, Packing eller shipping. Står ingenting om min psp der. Fikk heller ikke opp thank you pagen når jeg bestillte. Lenke til kommentar
G-M-L Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Hva tollen blir har ingenting med vekt å gjøre Toll blir 25% av den verdien avsender har satt på varen. Alle sendinger skal ha en "Proforma Invoice" som følger med, og der setter avsender en verdi på varen og denne blir benyttet av fortoller til å sette den norske tollen satsen. Ofte kommer denne som egen regning etter du har mottatt varen. Og toll i denne sammenheng det samme som moms, det vil IKKE komme moms i tillegg. Lenke til kommentar
Bromlexl Skrevet 28. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2005 Hva tollen blir har ingenting med vekt å gjøre Toll blir 25% av den verdien avsender har satt på varen. Alle sendinger skal ha en "Proforma Invoice" som følger med, og der setter avsender en verdi på varen og denne blir benyttet av fortoller til å sette den norske tollen satsen. Ofte kommer denne som egen regning etter du har mottatt varen. Og toll i denne sammenheng det samme som moms, det vil IKKE komme moms i tillegg. Ja men da er det greit. Viss det ikke kommer i tillegg. Skrekken var ligsom 50% ekstra. Må si at da hadde staten flådd meg ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå