Gå til innhold

AMD Athlon XP1800+ ... 1,15 gigahertz?

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp bygd min første PC, og har noen spørsmål. Oppsett:

K7T Turbo2 VIA133A hovedkort

AMD Athlon XP1800+ 1,53ghz

GeForce4 MX440 64mb

512mb DDRAM 133mhz

Sounblaster live Value

17 gigabyte HD

PHILIPS 20x brenner (istedenfor standard CD-ROM)

Sikkert noe av det som er uinteressant informasjon, men for sikkerhetsskyld så skrev jeg opp alt.

Nå har det seg slik at det kun viser 1150gigahertz på f.eks. DirectX Diagnosis. Jeg har fått vite at jeg må forandre system bus speed til 266mhz. Jeg har aldri arbeidet i BIOS før, og her helt grønn på det området. Kan noen fortelle meg steg for steg hva jeg skal/bør gjøre? Samt... det er vel ikke overclocking så lenge det er meningen det skal kjøre 1,53gig?

Håper noen kan hjelpe meg... det kan hende jeg etterhvert får et mer positivt syn på PC (har egentlig mest til overs for Amiga (ikke prøvd Mac), men det er nå blitt et niche-marked så jeg må følge litt med på det "store" markedet også)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jupp hadde AKKURAT samme problemet når jeg hadde bygget min. FSB Jumperen sto på 100 istedet for 133. Derfor kom den aldri opp til 1,53Ghz. Fant det ut da jeg så på multipliers i BIOS..gikk aldri over 132. Og det var jo rart lissom.

Når den står riktig, vil det stå AMD XP 1800+ i cpu-speed i booten. Det står ikke hastigheten. Good luck.

----

"Gjort er gjort og spist er spist" sa elgen i Hakkebakkeskogen under våpenhvilemøtet mellom Mikkel Rev og de andre dyra. Skulle ønske Sharon hadde samme innstillinga.

[ Denne Melding var redigert av: Bitex på 2002-06-30 23:01 ]

Lenke til kommentar

Jepp du har nok glemt og flytte på en Jumoer der. Se på side 2-4 i manualen din der står det hvem jumper du skal flytte (J17) Ta den av så er CPU fsb på 133 i stede for 100. Lykke til :wink: Regner med at det var feilen. Har samme hk selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...