eppis Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 jeg har satt opp en ftp server bruker vsftpd som kom med fedora. jeg har laget en shortcut eller en symbolic link til en annen disk hvor jeg har alle filene som skal deles på FTPen siden denne disken er større. Jeg fant ingen option for det i configen. hvordan kan jeg få en symbolic link til og funke over FTP? Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 Jeg bruker en annen server selv (puretfpd), men kanskje vsftpd også har en option for chroot? For hvis det er skrudd på vil det jo ikke gå an å symlinke ut av en chroot-jail. Enten må du isåfall skru av chroot eller mounte de andre partisjonene under samme sted. I Pureftpd bruker jeg selv noe som heter virtual chroot isteden for å få mer fleksibilitet. Lenke til kommentar
eppis Skrevet 8. september 2005 Forfatter Del Skrevet 8. september 2005 symbolic links skal funke som standard i vsftpd.. tror ikke det er noen option for dem i configen. det kan være at du tester med en ftp client som ikke støtter symbolic links. Tester du med den inebygde ftpn i windows vil ikke linkene vise seg menne hvis du skriver ftp://hostname/link så kommer du in i mappa linken går til. sjekk at client du bruker støtter symbolic links. Lenke til kommentar
olear Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 vsftpd støtter ikke symlinks i chroot. Slå av chroot eller bruk mount --bind. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå