Mezzy Skrevet 30. juni 2002 Del Skrevet 30. juni 2002 Hei! Har seriøse planer om å bytte ut PII-450'en min som snart er 3,5 år gammel og har i den forbindelse brukt endel timer på "selvstudier" på bl.a. hardware.no Siden det er over tre år siden sist jeg var innom temaet var det ganske mye nytt og sette seg inn i :smile: Skal montere alt i et blått Chieftec Dragon Big Tower og foreløpig beholder den gode gamle 17" skjermen min. Har kommet frem til følgende oppsett av HK/CPU: ASUS P4B533-V & P4 Northw 2.266GHz Det jeg ønsker er Video, lyd og LAN integret på HK til jeg får flere grunker til oppgradering av video og lyd. Vil også overklokke (blir jomfruklokking) etterhvert og har derfor fått inntrykk av at ASUS sine HK er best egnet for dette? Er usikker på hvilken RAM jeg bør ha på greiene, noen gode forslag? To 256 brikker eller en 512 ? Bør vel være PC333 ram? Regner med DDR gir mest for pengene - RAMbus er vel dyrt enda? Hvilken kjøling bør jeg velge? Regner med at boxed vifte ikke duger særlig over 2.2Ghz ? Bør jeg ta steget til vannkjøling eller finnes det vifteløsninger som anbefales? Anbefales det å vente til Seriel ATA kommer?? Puh, var mange spm på EN gang dette, men håper det kommer noen kloke innspill :wink: På forhånd takk! Lenke til kommentar
Rafael Skrevet 30. juni 2002 Del Skrevet 30. juni 2002 Hvis du legger ut en link til hovedkortet så kan jeg svare på alle dine spørsmål. Ellers vil jeg si at jeg har kommet til 2.7 med boxed vifte fra 2.0Ghz Lenke til kommentar
ahdrage Skrevet 30. juni 2002 Del Skrevet 30. juni 2002 Kjøp xms3200 ram på http://www.quad.no det er 333mhz ram og dei er garantert at du kan klokke til 200 fsb. KOster 1700 for 512 ram. Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 30. juni 2002 Del Skrevet 30. juni 2002 Kjøp heller mitt oppsett (ihvertfall samme delene). Integrert skjermkort har som vane og være rævva.Kjøp Matrox Parphelia, billig og bra (hehe). Kommer snart! PCn min, nesten ny. | V Lenke til kommentar
Mezzy Skrevet 1. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2002 Liker oppsettet ditt mrA| ! Link til hovedkort: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...0&GrpID=10&s=pl Eneste er at jeg vil utsette innkjøpet av skjermkort inntil videre - går vel greit an å disable skjermkortet på HK ? Dessuten er det vel lite forskjell på -V kortet og -E kortet utenom onboard VGA og Firewire ? Prismessig er jo E-kortet dyrere også? Trenger vel neppe Firewire når man har USB 2.0 så lenge jeg ikke har noe firewire utstyr anyway? :smile: Men er det ikke litt dyrt med 1700,- spennis for 512ram? Sjøl om ram'en er bra liksom? Men uansett, anbefales det å kjøpe to brikker à 256mb eller én brikke på 512 ?? (dyrere med en? Kanskje bedre og?) Men hvilken kjøling bruker dere som dytter nærmere 3 Ghz utav en stakars 2Ghz ? Går greiene stabilt også? Gleder meg jeg ihvertfall, hehe.. Blir vel to disker type WD 120GB i raid opsett.. Blir det mye xtra futt på dette? _________________ Mvh, Stian... Foreløpige planer om: Chieftec Dragon Blått Big Tower ASUS P4B533-V Pentium 4 Northwood 2.266GHz DDR Apacer 256MB PC-333 WD 120Gb 7200rpm 8Mb Forslag mottas med takk! [ Denne Melding var redigert av: Mezzy på 2002-07-02 00:54 ] Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 2. juli 2002 Del Skrevet 2. juli 2002 Eneste er at jeg vil utsette innkjøpet av skjermkort inntil videre - går vel greit an å disable skjermkortet på HK ? Dessuten er det vel lite forskjell på -V kortet og -E kortet utenom onboard VGA og Firewire ? Prismessig er jo E-kortet dyrere også? Trenger vel neppe Firewire når man har USB 2.0 så lenge jeg ikke har noe firewire utstyr anyway? Men er det ikke litt dyrt med 1700,- spennis for 512ram? Sjøl om ram'en er bra liksom? Men uansett, anbefales det å kjøpe to brikker à 256mb eller én brikke på 512 ?? (dyrere med en? Kanskje bedre og?) Men hvilken kjøling bruker dere som dytter nærmere 3 Ghz utav en stakars 2Ghz ? Går greiene stabilt også? Gleder meg jeg ihvertfall, hehe.. Blir vel to disker type WD 120GB i raid opsett.. Blir det mye xtra futt på dette? /quote] Det går fint å diable skjermkortet på HK'et. Tror heller ikke du trenger FireWire. 1700kr for 512MB kvalitets RAM er bra det. Kjøp en brikke 512MB, for da har du bedre muligheter til å oppgradere senere, og det koster det samme som 2x256MB. Hvis du skal ha 2x120GB WD, hadde jeg kjøpt sånne "strikk rammer" fra microplex, da bråker dem mindre. Any way det kan hende du ikke har så mye imot støy som det jeg har så det får du avgjøre selv. De rammene koster forresten nesten 500kr for 2stk, så det er bare spørsmål om prioriteringer. Det er endel som har fått 2,0GHz opp i 3GHz med en stor luftkjøler, kanskje til og med noen med standard kjøling, men jeg hadde gått for et vannkjølings-kit (skal det også), da får du et stille system og veldig god kjøling! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå