Skavold Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Ja, ok. Takk for svar. Blir en stund til med AE-1 og Coolpix 4300 (og et Olympus Trip 35) da:) For øvrig ingen dårlig kombinasjon... Lenke til kommentar
fishlake Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Det er jo bare det at for meg som ikke har tatt steget i digitalverden for nå, så synes jeg det er litt mye "styr" med innstillinger i kameraet og bilderedigeringsprogramm for å få et tilfredstillende resultat kontra analog speilrefleks som jeg er vant til, der var det jo bare å fyre løs, få filmen fremkalt og bildene var superb nesten bestandig Dersom du er villig til å betale for det, finnes det "laboratorier" som kan foreta "optimaliserte" utskrifter (les behandle hvert bilde). Dette medfører fort en ekstra pris på ~1,50 pr bilde, men er absolutt verdt det, om du ikke har tid (eller lyst) til å lære noe selv. Direkte Foto gjør dette på oppfordring. Mulig at webløsningen deres også er oppdatert, slik at man kan velge det der også. Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 (endret) Er virkelig det medfølgende objektivet på 350D SÅ dårlig? Og evt hvorfor? Endret 5. april 2005 av Crazysteps Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Er virkelig det medfølgende objektivet på 350D SÅ dårlig? Og evt hvorfor? Det er ikke ekstremt dårlig, men står ikke helt i stil med 350D eller 20D. Autofokusen er ikke USM (noen har vist fått USM versjonen) og er ikke så rask og effektiv som den burde. Objektivet er lyssvakt. Den optiske kvaliteten er god, men langt fra topp. Så i sum så er det et enkelt objektiv som ikke yter kameraet rettferdighet. I mange tilfeller kan man ta mye bedre bilder med et mye simplere kamera og et bedre objektiv. En nybegynner som ikke kan utnytte mulighetene til objektivet eller kameraet vil kansje ikke merke noen forskjell, men en mer erfaren bruker vil merke betydelig forskjell. Lenke til kommentar
kelly_who Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Et lite tips t daakker fotoentusiaster. d hete OBJEKTIV ikke linse.... ett OBJEKTIV bestaar av mange linser! vennlig hilsen kelly Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Et lite tips t daakker fotoentusiaster. d hete OBJEKTIV ikke linse.... ett OBJEKTIV bestaar av mange linser! vennlig hilsen kelly Forvirringa kommer nok av at objektiv heter "lens" på engelsk, og da består objektivet av mange "lens elements". Lenke til kommentar
wirrumsen Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Jeg lurer for øvrig på en ting angående 350D. Hvordan er det med batteriet? Tømmes det fort? Lenke til kommentar
dSRL Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Jeg lurer for øvrig på en ting angående 350D. Hvordan er det med batteriet? Tømmes det fort? Håper noen svarer på spørsmålet ditt, i tillegg lurer jeg på hvordan ladingen foregår. Er det ekstern lader, eller plugges kabelen i kameraet? Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 Batteriet varer fra 300 til 1000 eksponeringer og det er ekstern lader. Hvor lenge batteriet varer vil avhenge av hvilket objektiv man bruker, hvordan man bruker det, temperaturen, hvor ofte man bruker blitzen og hvor mye man bruker skjermen. Lenke til kommentar
wirrumsen Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 Batteriet varer fra 300 til 1000 eksponeringer og det er ekstern lader. Hvor lenge batteriet varer vil avhenge av hvilket objektiv man bruker, hvordan man bruker det, temperaturen, hvor ofte man bruker blitzen og hvor mye man bruker skjermen. Men er det teori (altså Canons oppgitte tall), eller er det praksis (brukeres erfaringer)? Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 Det er Canons tall pluss to brukere som har rapportert 600-800 bilder pr lading. Jeg vil tro 800 er en del flere enn man vil få ved normal bruk. Lenke til kommentar
Madmax30 Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 (endret) Ca 300 med blitz og 600 uten. Mao ca 400-500 for meg. Har enda ikke ladet batteriet siden jeg fikk det før påske. Er vel på drøye 300 nå. 1000 tror jeg ikke noe særlig på ved vanlig bruk, selvom jeg har hørt om brukere som har testet med mye seriebilder som har kommet opp i mye over det (da vises jo ikke hvert bilde på lcd'en). Skal være rimelig likt som 300D for de som kjenner det. Endret 9. april 2005 av Madmax30 Lenke til kommentar
RV51 Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Hallo Har lagt merke til lyden av noe som sitter løst/slarker i kamerahuset på mitt 350d. Lurer på om det har noe med speilet å gjøre, men er ikkje sikker. Noen andre her som også har denne lyden, eller som vet om d er normalt eller ikke? Lenke til kommentar
wirrumsen Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Hallo Har lagt merke til lyden av noe som sitter løst/slarker i kamerahuset på mitt 350d. Lurer på om det har noe med speilet å gjøre, men er ikkje sikker. Noen andre her som også har denne lyden, eller som vet om d er normalt eller ikke? Det er nok blitsen. Når blitsen popper opp, så kjenner du på hengslene. Da merker du at de er litt løse, og derav har du lyden. Om det skal være sånn, vet jeg ikke. Har det på mitt kamera også. Tør ikke skru de fast. Er ikke en lyd som sjenerer meg i særlig grad. Lenke til kommentar
Madmax30 Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Er den lyden der bare når blitzen er felt opp? Det kan ikke være den sensoren som brukes for å snu bilder som er tatt på høykant da? Jeg skal sjekke mitt når jeg kommer hjem, men har aldri lagt merke til at noe er "løst". Lenke til kommentar
RV51 Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Lyden kommer uansett, fra inni kamerahuset, når jeg rister litt på det. Regner ikke med at det er så mange bevegelige deler å velge mellom. Litt merkelig at det skal være løse eller slarkete deler i så kostbart utstyr... Lenke til kommentar
Foxteren Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Heisann Reagerte på samme lyden jeg også på mitt 350d. Men konkluderte også med at det bare er hengslene på blitsen når denne er oppe. Jeg hørte lyden bedre når blitsen var oppe. Jeg velger å tro det ikke er noe å bekymre seg over. Mvh. Foxteren Lenke til kommentar
RV51 Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Takk for svar. Gjør et siste forsøk her nå. Noen andre her som hører lyden av en løs del i kamerahuset på et 350d? (når det ristes lett på det). Det er IKKE blitsen eller objektivet eller annet. Lenke til kommentar
wirrumsen Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Takk for svar. Gjør et siste forsøk her nå. Noen andre her som hører lyden av en løs del i kamerahuset på et 350d? (når det ristes lett på det). Det er IKKE blitsen eller objektivet eller annet. Hos meg er det hengslene på kamerablitsen. Intet mer dramatisk enn som så. Det høres når blitsen er nedfelt, og man kjenner at hengslene er "løse" når blitsen er oppe. Noen annen raslelyd har jeg ikke på mitt kamera. Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Er det ikke en funksjon i det kameraet så den skjønner hva som er "opp" på bilder. Dette medfører en skranglelyd på andre Canonkameraer, da det ligger en liten metallkule inni der og registrerer hvilken side av kameraet som holdes oppover. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå