Gå til innhold

Mitt første inntrykk av 350D


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er jo bare det at for meg som ikke har tatt steget i digitalverden for nå, så synes jeg det er litt mye "styr" med innstillinger i kameraet og bilderedigeringsprogramm for å få et tilfredstillende resultat kontra analog speilrefleks som jeg er vant til, der var det jo bare å fyre løs, få filmen fremkalt og bildene var superb nesten bestandig

Dersom du er villig til å betale for det, finnes det "laboratorier" som kan foreta "optimaliserte" utskrifter (les behandle hvert bilde). Dette medfører fort en ekstra pris på ~1,50 pr bilde, men er absolutt verdt det, om du ikke har tid (eller lyst) til å lære noe selv. Direkte Foto gjør dette på oppfordring. Mulig at webløsningen deres også er oppdatert, slik at man kan velge det der også.

Lenke til kommentar
Er virkelig det medfølgende objektivet på 350D SÅ dårlig? Og evt hvorfor?
Det er ikke ekstremt dårlig, men står ikke helt i stil med 350D eller 20D.

 

Autofokusen er ikke USM (noen har vist fått USM versjonen) og er ikke så rask og effektiv som den burde. Objektivet er lyssvakt. Den optiske kvaliteten er god, men langt fra topp. Så i sum så er det et enkelt objektiv som ikke yter kameraet rettferdighet.

 

I mange tilfeller kan man ta mye bedre bilder med et mye simplere kamera og et bedre objektiv. En nybegynner som ikke kan utnytte mulighetene til objektivet eller kameraet vil kansje ikke merke noen forskjell, men en mer erfaren bruker vil merke betydelig forskjell.

Lenke til kommentar
Jeg lurer for øvrig på en ting angående 350D.

 

Hvordan er det med batteriet? Tømmes det fort?

Håper noen svarer på spørsmålet ditt, i tillegg lurer jeg på hvordan ladingen foregår. Er det ekstern lader, eller plugges kabelen i kameraet?

Lenke til kommentar
Batteriet varer fra 300 til 1000 eksponeringer og det er ekstern lader.

 

Hvor lenge batteriet varer vil avhenge av hvilket objektiv man bruker, hvordan man bruker det, temperaturen, hvor ofte man bruker blitzen og hvor mye man bruker skjermen.

Men er det teori (altså Canons oppgitte tall), eller er det praksis (brukeres erfaringer)?

Lenke til kommentar

Ca 300 med blitz og 600 uten. Mao ca 400-500 for meg. Har enda ikke ladet batteriet siden jeg fikk det før påske. Er vel på drøye 300 nå.

 

1000 tror jeg ikke noe særlig på ved vanlig bruk, selvom jeg har hørt om brukere som har testet med mye seriebilder som har kommet opp i mye over det (da vises jo ikke hvert bilde på lcd'en).

 

Skal være rimelig likt som 300D for de som kjenner det.

Endret av Madmax30
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hallo

 

Har lagt merke til lyden av noe som sitter løst/slarker i kamerahuset på mitt 350d.

Lurer på om det har noe med speilet å gjøre, men er ikkje sikker.

 

Noen andre her som også har denne lyden, eller som vet om d er normalt eller ikke?

Lenke til kommentar
Hallo

 

Har lagt merke til lyden av noe som sitter løst/slarker i kamerahuset på mitt 350d.

Lurer på om det har noe med speilet å gjøre, men er ikkje sikker.

 

Noen andre her som også har denne lyden, eller som vet om d er normalt eller ikke?

Det er nok blitsen. Når blitsen popper opp, så kjenner du på hengslene. Da merker du at de er litt løse, og derav har du lyden. Om det skal være sånn, vet jeg ikke. Har det på mitt kamera også. Tør ikke skru de fast. Er ikke en lyd som sjenerer meg i særlig grad.

Lenke til kommentar
Takk for svar.

 

Gjør et siste forsøk her nå.

Noen andre her som hører lyden av en løs del i kamerahuset på et 350d? (når det ristes lett på det).

Det er IKKE blitsen eller objektivet eller annet.

Hos meg er det hengslene på kamerablitsen. Intet mer dramatisk enn som så. Det høres når blitsen er nedfelt, og man kjenner at hengslene er "løse" når blitsen er oppe.

 

Noen annen raslelyd har jeg ikke på mitt kamera.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...