Anesh Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 Jeg lurer rett og slett på hva som vil lønne seg økonomisk i forhld til ytelse, bygge selv eller kjøpe ferdig på en av de mange internettbutikkene. Jeg er ute etter en pc som kan brukes til det meste, og har sett litt på forskjellige muligheter... Hvis jeg bygger f.eks. noe liknende "gamingpc'en" som er foreslått her på hardware + skjerm blir det fort 12000-14000, mens hvis man kjøper en ferdigpc får man litt dårligere skjermkort og mer tilbehør for rundt 10 000.. Hvor får man mest for pengene? Lenke til kommentar
Amriden Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 Hvis du skal ha mest for pengene så er det vel ikke noe som slår kampansje maskinene som er på DinSide. Men hvis man har spesielle krav til HK, RAM, CPU og GPU så er ikke disse løsningene gode. Så hvis du kun er ute etter en mest mulig for pengene maskin uten at du har noen spesielle preferanser ang HW så er disse DinSide maskinene det beste man kommer over. Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 Jeg lurer rett og slett på hva som vil lønne seg økonomisk i forhld til ytelse, bygge selv eller kjøpe ferdig på en av de mange internettbutikkene. Jeg er ute etter en pc som kan brukes til det meste, og har sett litt på forskjellige muligheter... Hvis jeg bygger f.eks. noe liknende "gamingpc'en" som er foreslått her på hardware + skjerm blir det fort 12000-14000, mens hvis man kjøper en ferdigpc får man litt dårligere skjermkort og mer tilbehør for rundt 10 000.. Hvor får man mest for pengene? hvis du har interessen og kompetansen til og bygge en pc, er ingen ting bedre enn det.. det vill lønne seg veldig..(!) Lenke til kommentar
riktig Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 Selvbygd er generelt billigere og bedre, du får akkurat det du vil ha. Lenke til kommentar
Arne_F Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 Du trenger ikke å legge ut 10K en gang hvid du skal bygge selv. Men Coop obs(?) har et ganske godt tilbud, men jeg anbefaler fortsatt å bygge selv. Lenke til kommentar
ArneJ. Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 Hvis du skal ha mest for pengene så er det vel ikke noe som slår kampansje maskinene som er på DinSide. Men hvis man har spesielle krav til HK, RAM, CPU og GPU så er ikke disse løsningene gode. Så hvis du kun er ute etter en mest mulig for pengene maskin uten at du har noen spesielle preferanser ang HW så er disse DinSide maskinene det beste man kommer over. Dere tar nok feil folkens, ja man får en skreddersydd pc om man bygger selv, men selv om jeg bygger selv og alltid har gjort det så kommer det mer av at jeg oppdaterer fortløpende og kjøper aldri alt på en gang. Skal du kjøpe alt på en gang så går du på dinside som sagt her og tar en kampanje pc, og så kan den konfes litt om og man har da en killerpc i forhold til prisen. Men har man som sagt spesielle preferanser så bør man bygge selv. Mamoz pcen som var testvinner for en liten stund siden var helt syk til prisen. Og det har vært gjort flere forsøk her på forumet på å sette i sammen en pc til med samme komponenter som feks coop pcene. Det går bare ikke. Store innkjøp betyr faktisk utrolig lave priser. I tillegg får man en testa og ferdig bygd pc med win og programmer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå