Gå til innhold

Har jeg plassert minnebrikkene riktig?

AndersT2

Anbefalte innlegg

Fulgte bruksanvisningen så godt jeg kunne da jeg satt i sammen maskinen. Men jeg syntes at de 3 bruksanvisningene jeg har lest om dette (2xASUS og 1x ABIT) så har det liksom alltid stått igjen med følelsen av at ting kanskje kunne ha vært feil alikevell. Men trodde jeg hadde fått det riktig denne gangen siden jeg leste nøye over flere ganger.

Men så kom jeg over dette bildet hos Overklokking.no (samme som under)

ocz_el_2_004.jpg

Og på dette bildet ser dere hvordan jeg har plassert mine.

IM000100.jpg

Overklokking bruker ett MSI Neo2 HK mens jeg har ASUS A8N-SLI-Deluxe

Hvem er riktig for dual channel?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
så jeg har de ikke i dual channel er det slik? Det gir vel litt bedre ytelse i dual channel, JEG må flytte på dem?

Nei du har dei nok ikkje i dual channel. Ja du får bedre ytelse med dual channel men det kjem ann på chipsett kor mykje bedre ytelse du får. :)

Last ned Everest først så ser du om du har dei i dual channel. Noko som eg meinar du ikkje har.

Lenke til kommentar

Som det står i manualen (som ligger rett foran meg) så står det: "When using two DDR DIMM modules, install into DIMM_A1 and DIMM_B1 slots only" (side 2-11)

og i følge tegningen som er rett over så er DIMM slotene A1 og B1 de jeg har puttet dem i.

Vet ikke helt hvor jeg ser at det står noe i Everest. Men når jeg kjører testen så står det "Dual PC3200 DDR" (har PC4400, men det er vel hastigheten den går etter).

EDIT: Men Everest kjenner heller ikke igjen hovedkortet, står kun unknown, har nyeste versjon som er lastet ned i fra Lavalys (v.1.51.195)

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar

AndersT2: Ved å ta ytelse test finner man ut at det er dual, det jeg mente du skulle sjekke. Står det pc3200 er det pc3200, da har du ikke klokket minnet opp til pc4400 (550mhz). Så lenge du ikke overklokker vill minnet ditt kjøre på 200(400)mhz.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...