Nobrains Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 Jeg kjører 2 nettverkskort, hvordan velger jeg at feks det ene skal brukes til det spillet mens den andre skal brukes til noeannet. Ftp servere, clienter, dc osv har ofte aktive mode ting og da skriver du bare inn ipen du har lyst og bruke. Noen spill støtter også at du skriver inn ip for og koble til... men det er masse programmer og spill som bare velger en av de nettverkskortene vilkårlig, og ofte ikke den jeg vil at de skal velge. Hvordan endrer jeg dette? regestry? 3partsprogramvare? ??? Lenke til kommentar
AndreM Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 Du kan sette en router i forkant, og styre trafikken basert på portnummer. PAT (port adress translation) er nok det du er ute etter... Lenke til kommentar
Nobrains Skrevet 26. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2005 nei...sitter på tg for øyblikket og er koblet til 1gbit switch med noen venner og tg nettverket på den andre... Problemet er at noen spill velger feil nettverkskort.... Hvilke nettverkskort et spill/applikasjon bruker blir jo bestemt på software nivå-...må vel være en måte og endre dette på Lenke til kommentar
AndreM Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 Har TG nettet og "venne" nettet forskjellig IP range? Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 Hvis det er på softare nivå, må du se på den softwaren du bruker (spill etc..) hvordan du der angir dette. jeg gjetter at du får spesifisere din egen ipadresse f.eks har dere default gateway på det lokale gigabitnettet? hvis ikke skjønner jeg ikke hvordan noen spill kan komme ut den veien Lenke til kommentar
Nobrains Skrevet 26. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2005 på tg nettet har vi samme ipaddresse(samme switch) på min gbit switch bruker vi spesifisert 10.0.0.x har ingen gateway... spillet "act of war" for eksempel velger 10.0.0.x koblingen og ikke tg nettet, og har ikke noe sted og velge ip man skal bruke eller koble seg til. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 Jeg kjenner ikke det spillet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå