Lorentsen Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 Har akkurat vunnet et par høytalere på auksjon, Goldstone 4 way speakers GS-A6922 6"x9". Max music power 300w. Har lite peiling på sånn her, men cd-spilleren står det 4x40w. Vil det da si at den ikke klarer å gi nok og at jeg da må ha forsterker? Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 (endret) Joda, CD - spillern vil nok dra disse helt greit. Max music power er en ikke-verdi i mine øyne, kun svadatall som sier veldig lite om effekttåleligheten. De takler kanskje 50 W RMS. Spillern din er nok på ca 12 - 14 W RMS ved 0.1% THD tenker jeg. En forsterker er alltid å anbefale, men vil medføre at du trenger følgende i tillegg: Strømkabler, sikring, høyttaler og signalkabler. Påregn en kostnad på ca 3000 for noe som er verdt å bruke penger på for hele sulamitten her. Tror ikke de høyttalerne er verdt allverden - no offense - så kul forsterkerhandelen til evt. oppgradering av hele bilstererosystemet du Endret 26. mars 2005 av Jalla Lenke til kommentar
Lorentsen Skrevet 27. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2005 Har akkurat vunnet et par høytalere på auksjon, Goldstone 4 way speakers GS-A6922 6"x9". Max music power 300w. Har lite peiling på sånn her, men cd-spilleren står det 4x40w. Vil det da si at den ikke klarer å gi nok og at jeg da må ha forsterker? Takk for tips. Men du tror ikke det er all verden? Hva legger du i det? Er det merket du synes er dårlig eller bare det at sånn type høytalere er dårlig? Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 (endret) Har forsåvidt ikke hørt om merket og fant heller lite på nett, og jeg er såpass sær at jeg ikke tar i 6*9" med ildtang engang. Jeg vil heller ikke anbefale høyttalere bak i større grad, men smaken er forskjellig Det er dine egne ører og du som bestemmer hva som er bra eller ikke. Er du usikker, så stikk innom en seriøs forhandler av bilstereo for tips og råd. Du vil sikkert få mer og bedre lyd enn originalt med disse, men mye vil som kjent ha mer. Snakker av erfaring her, både min og andres hehe Endret 27. mars 2005 av Jalla Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå