gamerman Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 Hei Jeg har : AMD 64 3500+ ``Winchester`` Club3d Xt Pe 4 x Twinmos 3200 DDR 512 mb Ram 2 x 7200 rpm WD Caviar Harddisker ( en 80 gb og en 200 gb ) Tagan 480 Watt PSU Jeg trenger et hovedkort som har bra intrigert lydkort , nettverkskort (gjerne trådløst hvis ikke det blir for dyrt ). Jeg tenkte også kanskje prøve ut RAID eller SATA hvis dette er raskere en vanlige IDE kabler ..... Hovedkortet må også støtte dual channel ram og helst ikke MSI hk. Prisen skal max ligge på 1600 ,- Håper dere hjelper meg i å finne det beste kjøpet for det jeg har satt som krav. Ps : Jeg har ikke peiling på hvordan RAID eller SATA funker så må ha en guide Lenke til kommentar
Bob Ibsen Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 Jeg vil anbefale et av DFIs nye NF4-kort. De har det aller meste, og er meget stabile. Når man har en AMD64, er det ikke lenger hovedkortet som støtter dual channel, det er CPUens integrerte minnekontroller. Altså kan man ikke unngå å få dual channel-støtte når man har socket 939 CPU / HK. Du har jo ganske bra komponenter fra før, men for å kjøre RAID må du kjøpe en til harddisk, fortrinnsvis av samme modell som en av de du har fra før. (å kombinere en 80GB og 200GB i RAID er så vidt jeg vet MULIG, men selvsagt svært lite gunstig). Lenke til kommentar
gamerman Skrevet 26. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2005 Glemte å si at mitt kort er AGP støtter NF4 det da ? Lenke til kommentar
Bob Ibsen Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 Glemte å si at mitt kort er AGP støtter NF4 det da ? Nei, dessverre. Da må du over på et PCI Express-kort. Det beste alternativet med AGP blir nForce3, spør du meg. Det er ikke så veldig stor forskjell på NF3 og NF4, egentlig. Lenke til kommentar
gamerman Skrevet 26. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2005 Gi meg et nytt alternative som støtter agp Lenke til kommentar
Bob Ibsen Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 Selv om du helst vil unngå MSI, vil jeg anbefale et av NEO2 Platinum-serien. Men socket 939 / NF3 ultra-kortene er generelt gode, har jeg inntrykk av, så det finnes nok mange kort du ville bli fornøyd med. Her er toppmodellen av NEO2-serien: http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=4821 Lenke til kommentar
gamerman Skrevet 26. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2005 Selv om du helst vil unngå MSI, vil jeg anbefale et av NEO2 Platinum-serien. Men socket 939 / NF3 ultra-kortene er generelt gode, har jeg inntrykk av, så det finnes nok mange kort du ville bli fornøyd med. Her er toppmodellen av NEO2-serien: http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=4821 Må si at det er et bra HK men er veldig tvilsom med MSI Grunnet : Mine ram brikker fungerer ikke sammen på mitt MSI kort nå altså hvis jeg har 2 ram brikker i så kommer det blå / rød dotter i filmer , spill intro osv . Men hvis bare 1 står I så funker det så jeg vil gjerne unngå msi ja Lenke til kommentar
Bob Ibsen Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 (endret) Selv om du helst vil unngå MSI, vil jeg anbefale et av NEO2 Platinum-serien. Men socket 939 / NF3 ultra-kortene er generelt gode, har jeg inntrykk av, så det finnes nok mange kort du ville bli fornøyd med. Her er toppmodellen av NEO2-serien: http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=4821 Må si at det er et bra HK men er veldig tvilsom med MSI Grunnet : Mine ram brikker fungerer ikke sammen på mitt MSI kort nå altså hvis jeg har 2 ram brikker i så kommer det blå / rød dotter i filmer , spill intro osv . Men hvis bare 1 står I så funker det så jeg vil gjerne unngå msi ja Vel, dette har jeg ikke hørt om før, det er neppe gjeldende for alle MSI kort. Problemet ditt skyldes nok heller minnekontrolleren, og den er jo ikke del av hovedkortet. Det er ikke uvanlig å oppleve stabilitetsproblemer når man dobler minnet, hvis man ikke senker command rate til 2t. Endret 26. mars 2005 av Bob Ibsen Lenke til kommentar
gamerman Skrevet 26. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2005 Selv om du helst vil unngå MSI, vil jeg anbefale et av NEO2 Platinum-serien. Men socket 939 / NF3 ultra-kortene er generelt gode, har jeg inntrykk av, så det finnes nok mange kort du ville bli fornøyd med. Her er toppmodellen av NEO2-serien: http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=4821 Må si at det er et bra HK men er veldig tvilsom med MSI Grunnet : Mine ram brikker fungerer ikke sammen på mitt MSI kort nå altså hvis jeg har 2 ram brikker i så kommer det blå / rød dotter i filmer , spill intro osv . Men hvis bare 1 står I så funker det så jeg vil gjerne unngå msi ja Vel, dette har jeg ikke hørt om før, det er neppe gjeldende for alle MSI kort. Problemet ditt skyldes nok heller minnekontrolleren, og den er jo ikke del av hovedkortet. Det er ikke uvanlig å oppleve stabilitetsproblemer når man dobler minnet, hvis man ikke senker command rate til 2t. Det værste er at command rate står på 2t Håper alt blir fikset med nytt hovedkort og jeg tar dessverre ingen sjangser på et MSI kort Anyway noen flere anbefalninger ? Lenke til kommentar
ALLAH Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 Var trist at du ikke ville ha MSI.. Hadde sjøl msi før.. ett MSI k7 kort. Det kortet var utvilsomt noe av det største dritet jeg har hatt.. Men etter uttalige anbefalinger, kjøpte jeg MSI igjen, dvs MSI K8N neo2 platinum 54G Å eg har aldri vært så fornøyd som nå.. alt fungerer som det skal, mer overklokkingsvennlig hovedkort skal en og leite lenge etter. Er og med Trådløst nettverkskort å ganske ok lydkort integrert. Lykke til med ditt valg Ett tips jeg kan gi deg med kjøp av nforce3 hovedkort, er å holde seg LANGT unna Abit KV7 serien Lenke til kommentar
gamerman Skrevet 26. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2005 Var trist at du ikke ville ha MSI.. Hadde sjøl msi før.. ett MSI k7 kort. Det kortet var utvilsomt noe av det største dritet jeg har hatt.. Men etter uttalige anbefalinger, kjøpte jeg MSI igjen, dvs MSI K8N neo2 platinum 54G Å eg har aldri vært så fornøyd som nå.. alt fungerer som det skal, mer overklokkingsvennlig hovedkort skal en og leite lenge etter. Er og med Trådløst nettverkskort å ganske ok lydkort integrert. Lykke til med ditt valg Ett tips jeg kan gi deg med kjøp av nforce3 hovedkort, er å holde seg LANGT unna Abit KV7 serien Ikke si at du hadde et MSI k7 kort som heter KM4AM-V ? Fordi det har jeg og det fukker veldig mye Lenke til kommentar
gamerman Skrevet 30. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2005 Bump ! Kan dere poste en link til et hovedkort som er perfect her ? Vanskelig å bestemme seg ............. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå