Gå til innhold

Må klient ha samme versjon av .net framework?

Anbefalte innlegg

Har testet Microsoft Visual C# 2005 beta, og laget et lite program (noe som faktisk var ekstremt enkelt, og 100 ganger mer motiverende enn å lage et java program).

Spørsmålet er da:

Er det slik at PC'en som kjører .exe filen må UANSETT ha samme versjon av .net framework installert, som ble brukt da programmet ble kompilert?

Saken er den at jeg bruker .net framework 2.0 beta 2 (som fulgte med visual C# betaen), mens det siste tilgjengelige installasjonen på microsoft.com er beta 1...

Med andre ord - jeg får ikke kjørt programmet på andre PC'er, fordi de ikke har nyeste versjon av .net framwork (og nyeste versjon er heller ikke mulig å laste ned).

1. Går det an å gjøre noen triks for å få programmet til å kjøre med eldre versjoner? (jeg kan jo drømme...)

2. Hvordan skal jeg få tak i .net framework installasjonen som ble brukt ved kompilering - uten å måtte installere hele Visual C# betaen? (kanskje installasjonsfilen fulgte med i en eller annen hemmelig mappe?)

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk endelig tak i installasjonene. Under installasjonen av Visual studio, lastes installasjonsfilen til framework ned i en temp mappe. Jeg laget en kopi av denne mens den holdte på å installere. :)

Men lurer fremdeles litt på om det er helt nødvendig å ha akkurat samme versjon. Er det vesentlige endringer i fra beta1 til beta2 f.eks. som gjør det helt umulig å kjøre et program laget i beta2, på en pc med beta1? (dvs, er den på ingen måte bakoverkompatibel?)

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...