faaeri Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 Hands-On Sigma 30mm f/1,4 I februar skrev vi om et nytt, lyssterkt 30mm objektiv fra Sigma. På nye digitale speilreflekskameraer med redusert sensorstørrelse er det behov for nye objektiver med brennvidde tilpasset disse. På CeBit 2005 fikk vi anledning til å klå litt på Sigmas nye normalobjektiv. Les artikkelen her Lenke til kommentar
tengerud Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Hadde det vært mulig å utført en sammenlikning mellom denne linsen imot Canons EF 50 mm 1,4 USM linse på bildekvalitet? Vurderer å kjøpe en god linse med fast brennevide, og vet ikke hva jeg burde velge, kvalitet er viktigst! Bryr meg egentlig ikke om motoren i Canons er kjappere enn Sigma linsa. Hvis dere ikke kan lage en slik sammenlikning, ville jeg vært glad for noen råd! Lenke til kommentar
olemm Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Nå er det to ganske forskjellige brennvidder da... interessant optikk mht. en evt. sammenlikning er kanskje heller EF 28/1.8 (og evt. sigma 28/1.8)? Lenke til kommentar
tengerud Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Ja, det er ganske forskjellig brennvidder, så dine forslag til linser å sammenlikne med ville vært bedre. Uansett hva dere velger å sammenlikne håper jeg dere gjør det, hadde vært interresant å se. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg