Nessi Skrevet 26. mars 2005 Skrevet 26. mars 2005 Hei! jeg lurer på om noen vet av noen tips elr program hvor man kan sette f-eks: om 2timer skal datamaskinen slåes av... så hvis jeg går å legger meg så slår maskinen seg av automatisk etter 2timer....?? skjønner dere hva jeg mener?
p@ge Skrevet 26. mars 2005 Skrevet 26. mars 2005 kanskje " digitclock 1.01 " er noe for deg: http://www.download3000.com/download-count-home-6189.html lykke til
Halvliter Skrevet 26. mars 2005 Skrevet 26. mars 2005 Det finns og eit program som heiter "Accurate Shutdown" og det funker ganske bra, men det koster dessverre penger http://www.accuratesolution.net/accurateshutdown.htm
skille Skrevet 26. mars 2005 Skrevet 26. mars 2005 Windows xp har kommandoen shutdown. I kommandlinja skriver du følgende: "shutdown -s -f -t 7200" Pc'n vil da slå seg av om to timer. -Trond
Halvliter Skrevet 26. mars 2005 Skrevet 26. mars 2005 hva er vel enklere enn shutdown? Enkelt er det ja, men ikkje særlig "brukervennlig" For det første må du rekne ut antall sekunder som det er igjen til pc'en skal skrues av, og for det andre må du antageligvis gjer det kvar kveld?
_Adler_ Skrevet 27. mars 2005 Skrevet 27. mars 2005 Switch off er jo et veldig bra program! Takk for tipset Leroy
Nessi Skrevet 27. mars 2005 Forfatter Skrevet 27. mars 2005 Switch Off var glimrende, takker for tipset.... Alle som skal ha et lignende program last ned Switch Off... http://forum.programmer.no/style_images/In...n-815/icon6.gif
igy Skrevet 6. april 2005 Skrevet 6. april 2005 (endret) Hvordan får man til å skrive beskjeder med shutdown kommandoen i kjør? Endret 6. april 2005 av igy
igy Skrevet 6. april 2005 Skrevet 6. april 2005 Det jeg var ute etter var egentlig den bokstaven man skriver etter shutdown kommandoen, og etter du har skrevet den så kan du skrive en beskjed som dukker opp på nedtelleren. Kunne den før, men jeg husker den ikke nå som jeg "trenger" den..
K.. Skrevet 6. april 2005 Skrevet 6. april 2005 Det jeg var ute etter var egentlig den bokstaven man skriver etter shutdown kommandoen, og etter du har skrevet den så kan du skrive en beskjed som dukker opp på nedtelleren. Kunne den før, men jeg husker den ikke nå som jeg "trenger" den.. Shutdown: Bruk: shutdown [-i | -l | -s | -r | -a] [-f] [-m \\datamaskinnavn] [-t xx] [-c "kommentar"] [-d up:xx:yy]
Marti Skrevet 13. april 2005 Skrevet 13. april 2005 Dvs. kommandoen [shutdown -s -t 600 -c "Autoshutdown"] vil få fram et vindu der den teller ned til shutdown mens det står en melding som sier: Autoshutdown. Prøv selv. PS: Hvis dere skal slå av andre maskiner, må dere legge til kommandoen [-m \\maskin]. Hvis klienten har tillatelser til dette (finnes i sikkerhetspolicy) vil den andre klienten slå seg av. Kjekt hvis du f.eks. ikke har skjerm til serveren og skal slå den av.
Ravenops Skrevet 17. april 2005 Skrevet 17. april 2005 eucalor Skrevet 26/03/2005 : 17:05 hva er vel enklere enn shutdown? det er litt stress. du må telle litt
n0ob Skrevet 17. april 2005 Skrevet 17. april 2005 den der shutdown kommandoen var helt genial. er jo ikke no problem å bruke kalkulatoren i windows. (tok meg 10 sek. å finne ut hvor mange sek. jeg skulle la den stå på)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå