Gå til innhold

RAID, hvordan og hvilket?

sigen

Anbefalte innlegg

Du går hit :

http://support.wdc.com/download/index.asp?...=n&pid=2&swid=9

laster ned drivern, smellern på en disket. boter opp med win xp cd`en og trykk f6 når maskina maser om det, putter du i disketen og velg Si 3112.

Jeg vet det fra hjemmesiden til western digital. Same shit different name :cool:

Kan jeg komme med et spørsmål jeg å??? jeg har en sata seagate 160 disk og en sata samsung 160 disk med samme spesifikasjoner. Er det hårreisende å sette dem opp i raid 0 når dem har forskjellige produsenter??

Endret av Givan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du går hit :

http://support.wdc.com/download/index.asp?...=n&pid=2&swid=9

laster ned drivern, smellern på en disket. boter opp med win xp cd`en og trykk f6 når maskina maser om det, putter du i disketen og velg Si 3112.

Jeg vet det fra hjemmesiden til western digital. Same shit different name :cool:

Kan jeg komme med et spørsmål jeg å??? jeg har en sata seagate 160 disk og en sata samsung 160 disk med samme spesifikasjoner. Er det hårreisende å sette dem opp i raid 0 når dem har forskjellige produsenter??

Funker dette til mine Seagate-disker? Det er ikke raptoren min som skal i RAID.

Tror ikke det skulle være noe i veien for at du setter diskene dine opp i RAID, de er jo like utenom at de er fra forskjellige produsenter (forskjellig kvalitet? :hmm:)

Lenke til kommentar

Jeg vet det skal være en driver på seagate sin side også, men jeg synes det er så sinsykt rotete side. (fant det faktisk ikke). Men den driver fra western digital siden funker fint seagate diskene dine ja. Jeg synes det er litt dumt at ikke den driveren følger med diskene.

Angående det med å sette opp Segate disken og samsung disken raid, så funket det ikke, hvis ikke jeg gjorde noe feil da :hmm:

Så er dette den riktige måten å gjøre det på??

Jeg har et Asus A7N8X Deluxe MB hvor jeg vil koble mine SATA disker, en seagate 160 disk og en samsung 160 disk.

Jeg trykker på f4 som jeg må gjøre for å komme in raid kontroller, smækker dem i raid 0. Når jeg nå starter maskina mi, så står det at di er i raid.

Boter så opp med win xp cden, inst. driveren for sata diskene, funker fint.

Setter opp NTFS på den ene disken(skal dette gjøres på begge?)

Installerer win (første del) funker fint.

Maskina restarter og 2 del av win skal inst. Men det er da den ikke vil mer. Maskina maser om at han ikke kan loade operative systemet. :cry:

Noe galt jeg har gjort under ferden??

Sorry, hvis jeg sniker meg inn i forumet ditt :innocent:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...