Gå til innhold

Blue Orb på 5V?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror nok at det kan bli litt varmere, men ikke mye i følge overclocking.dk. De kjørte en orange orb på 7v uten å gå opp i temperatur. Det jeg imidlertid anbefaler deg er noe jeg har gjort.

Jeg tok ei 1,5cm høy kjøleribbe fra en 486 og ei 60x60x10mm vifte fra en Taisol CKG760. Vifta går på halv fart noe som gjør det hele kjempestille, og den dekker i tillegg ramen. I kjøleribba har jeg boret fire hull som stemmer over ens med de rundt gup'en og har festa ribba med skruer, muttere og nylonskiver. Jeg har bare brukt vanlig jalla-pasta men har allikevel så kjølig at jeg knapt kjenner varmen på baksida av skjermkortet. Dessverre har jeg enda ikke skaffa meg termometer, men det kommer.

Hele greia er like høyt som BlOrb og Crystal Orb, men kjøler mye bedre.

[ Denne Melding var redigert av: Corleone på 2002-06-30 22:28 ]

Lenke til kommentar

Plen var at jeg skulle bruke en Taisolribbbe men kortet skal se litt fint ut. Kan få kjøpt en BlueOrb av en kamerat, den blir sikker fint bak plexiglasset. Ingen som har prøv på 5V? Funker sikkert. Får prøve med diverse motstander for og få et passe støynivå.

Takker for svarene

Lenke til kommentar

Hvis du ikke trenger PCI-plassene så anbefaler jeg å bruke Taisol ribba. Jeg har gjort det på mitt gf2 kort. Samtidig bøyde jeg en og en av ribbene slik at det ble mest mulig avstand mellom dem. De ribbene som står innerst mot hk fikk jeg selvsagt ikke bøyd, men de som vender utover bøyde jeg slik at de nesten tar nedi skjermkortet. Også fulgte jeg på med de neste ribbene slik at det er ca 4-5mm mellom hver ribbe. Har desverre ikke noe kamera, men jeg synes det så rimelig heftig ut jeg da :smile: Minner litt om flowerkjølerne... Lakkerer du ribba med blå metallic ser det garantert rått ut. Dessuten bruker jeg ikke vifte på den, og kortet er bare såvidt lunkent på baksida. Når det er såpass langt mellom ribbene trenger du bare bittelitt luftsirkulasjon for at det skal funke bra.

[ endret av CSSSK den 2002-07-02 12:39 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Bøgge Bakken skrev (2002-07-02 12:45):

ET GeForoce3 kot utvikler sansynligvis mere varme en et GeForce2 kort.

Ja, sannsynligvis, men tror ikke det er så store forskjellen. Grunnen er vanligvis at kjernen er konkav (eller no sånt), sånn at kjøleren bare har kontakt med den ytterste delen av kjernen. Plansliping fikser det.

En alpha kjøler skal vanligvis klare å holde tempen langt under 50 grader. Har du planslipt? Hva er kabinettemp?

Lenke til kommentar

Å plansliping av GPU blir ikke aktuelt. Det blir litt for risikofylt. Det jeg tjerner på og plansliping av coren klarer jeg meg uten. Orben ska selvfølgelig planslipes :smile:

Kabinettemperatur hvet jeg ikke enda. Kortet skal inn i et vaposystem. Kabinettemperaturen blir et par grader høyere en romtemperatur.

Edit: Skrivefeil

Du vil alltid finne en som har en bedre PC en dei!

[ Denne Melding var redigert av: Bøgge Bakken på 2002-07-02 17:01 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Bøgge Bakken skrev (2002-07-02 12:45):

ET GeForoce3 kot utvikler sansynligvis mere varme en et GeForce2 kort.

Sikker på det?

ET GF1 kort utvikler mer varme en et GF2 kort hvis jeg ikke husker feil.

Leste det på forumet for en liten til tilbake.

Skal se om jeg finner det igjen.

Lenke til kommentar

Den 2002-07-06 21:56, CFD skrev:

Quote:

Sikker på det?

ET GF1 kort utvikler mer varme en et GF2 kort hvis jeg ikke husker feil.

Leste det på forumet for en liten til tilbake.

Skal se om jeg finner det igjen.

Stemmer at GeForce1 utvikler mer varme men en GeForce2 men jeg trur at GeForce3 utvikler mer varme.

Lenke til kommentar

Quote:

Corleone skrev (2002-07-07 03:49):

Quote:

Bøgge Bakken skrev (2002-07-06 22:14):

Stemmer at GeForce1 utvikler mer varme men en GeForce2 men jeg trur at GeForce3 utvikler mer varme.

Er ganske sikker på det ja.

Da konkluderer vi med det da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...