Gå til innhold

Ny spille pc! trenger hjelp...

Anbefalte innlegg

:) Hei!

Jeg skal bygge meg pc til konfen (den skal brukes til spilling) og lurte litt på å bruke disse komponentene:

Kabinett: Thermaltake Xaser Shark Full Tower ATX Aluminium Black WO/Power

HK: DFI Lanparty UT NF4 Ultra-D hovedkort

Strømforsyning: OCZ PowerStream strømforsyning 420W

CPU: AMD Athlon 64 3200+ 2.0 GHz OEM u/vifte

CPU vifte: Zalman CPU Vifte

Skjermkort: Sapphire Radeon X800XL 256MB GDDR3 PCI Express,Tv-Out, DVI-I, Full-Retail

Minne: OCZ 1024MB Premier Dual Channel PC-3200 2x512MB (2,5-3-3-7) 400Mhz

Harddisk: Seagate 250GB S-ATA NCQ 7200RPM

Skjerm: NEC 17" LCD MultiSync 1770NX Svart/Sølv

DVD-Rom: NEC DVD-brenner ND-3520 bulk, intern

Passer disse delene sammen? er det noen jeg burde bytte ut? hadde også vært fint hvis noen viste om komponenter med lik ytelse til billigere pris :)

Blir glad for alle svar :)

Endret av Caboose
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvor mye har du tenkt til å bruke tilsammen?? ser at du ikke har lagt til PSU og skjerm osv. til prisen ennå... min pc blir litt dyr for, den koster nesten 15000 men nå er det med router,mus og hele pakka... men det blir nok litt drøyt..

Lenke til kommentar
hvor mye har du tenkt til å bruke tilsammen?? ser at du ikke har lagt til PSU og skjerm osv. til prisen ennå... min pc blir litt dyr for, den koster nesten 15000 men nå er det med router,mus og hele pakka... men det blir nok litt drøyt..

Jeg skal kjøpe PSU ,kabinett og noe annet stash Fra Microplex

Jeg regner med å bruke rundt 13500,-

Jeg har mus, skjerm og tastatur fra før av så det gjør jo at jeg har mer penger å rutte med ;)

Lenke til kommentar

Raidmax kabinettet har jeg personlig noe imot, noen jeg kjenner har hatt litt dårlige erfaringer med dem, og det andre er at JEG ikke liker utseendet.

dårlig materiale var tilfelle hos han, gjengene på skruehullene var som smør...

Noe prisen burde antyde.

Ellers kan du gå ned et hakk på CPU'en for å spare noen kroner eventuelt kjøpe en ordentlig kjøler å overklokke hvis du har gjort dette før.

Bare et forslag ;) Raidmax kan selvfølgelig ha forbedret seg OG kabinettet til kammeraten min KAN har vært defekt, noen andre som har hatt erfaringer med raidmax?

Lenke til kommentar

har ikke overklokka før men det er noe jeg har tenkt til å prøve på.

er ikke den prossesoren helt verdt pengen?

er det smartere å kjøpe en 3200+ og en ordentlig kjøler, og overklokke? og er det trygt å overklokke så lenge man har ordentlig kjøler (kommer ikke til å prøve noe ekstrem overklokking akkurat :p)?

Lenke til kommentar
har ikke overklokka før men det er noe jeg har tenkt til å prøve på.

er ikke den prossesoren helt verdt pengen?

er det smartere å kjøpe en 3200+ og en ordentlig kjøler, og overklokke? og er det trygt å overklokke så lenge man har ordentlig kjøler (kommer ikke til å prøve noe ekstrem overklokking akkurat :p)?

Spørsmålet om det er verdt det vil ikke jeg svare på, jeg har selv en 3500+ prosessor og er veldig fornøyd, men en 3200+ kan lett overklokkes til en 3500+ og kanskje vell så det?

Edit: Krever antageligvis en ordentlig kjøler.

Jeg selv har klart å klokke min til 3700+ med standard kjling, Men dette er det jo ingen garanti for at går.

Endret av Gundersen
Lenke til kommentar
Får vel se ann hvor mye penger jeg får til konfen da :grin:

Vet du om graffikk kortet er bra?

takker for hjelpa hittil ;)

Kan være lurt det ja.

Grafikkortet du har valgt ut er det middels bra skjermkort, ingen super ytelse altså, men du klarer deg.

Du kan kjøpe bedre skjermkort men da koster det også mer.

Lenke til kommentar

har ikke tenkt til å bruke mer enn 2000kr på skjermkort, så hvis dere har noen forslag på skjermkort under 2000kr som er bedre så er det bare å komme med det :thumbup:

Men det skjermkortet jeg "har" nå er det for dårlig i forhold til resten av pc`en?

Edit: Helst et annet nVidia kort

Endret av Caboose
Lenke til kommentar
har ikke tenkt til å bruke mer enn 2000kr på skjermkort, så hvis dere har noen forslag på skjermkort under 2000kr som er bedre så er det bare å komme med det :thumbup:

Men det skjermkortet jeg "har" nå er det for dårlig i forhold til resten av pc`en?

Edit: Helst et annet nVidia kort

Grafikkortet er absolutt ikke for dårlig iforhold til resten.

Grafikkort under 2000? Da har du nok gjort et bra valg allerede :D;)

Endret av Gundersen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...