V3se7 Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 (endret) Hei! Jeg skal bygge meg pc til konfen (den skal brukes til spilling) og lurte litt på å bruke disse komponentene: Kabinett: Thermaltake Xaser Shark Full Tower ATX Aluminium Black WO/Power HK: DFI Lanparty UT NF4 Ultra-D hovedkort Strømforsyning: OCZ PowerStream strømforsyning 420W CPU: AMD Athlon 64 3200+ 2.0 GHz OEM u/vifte CPU vifte: Zalman CPU Vifte Skjermkort: Sapphire Radeon X800XL 256MB GDDR3 PCI Express,Tv-Out, DVI-I, Full-Retail Minne: OCZ 1024MB Premier Dual Channel PC-3200 2x512MB (2,5-3-3-7) 400Mhz Harddisk: Seagate 250GB S-ATA NCQ 7200RPM Skjerm: NEC 17" LCD MultiSync 1770NX Svart/Sølv DVD-Rom: NEC DVD-brenner ND-3520 bulk, intern Passer disse delene sammen? er det noen jeg burde bytte ut? hadde også vært fint hvis noen viste om komponenter med lik ytelse til billigere pris Blir glad for alle svar Endret 28. mars 2005 av Caboose Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 Meget flott oppsett du, godt gjennomtenkt. Jeg ville for all del skaffet meg 1GB med RAM ved å bytte ut Kingston rammen, med denne: Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched Value Select 512MB Corsair rammen gir mye for pengene, du får corsair kvalitet og livstidsgaranti, samtidig er den prisgunstig. Lenke til kommentar
V3se7 Skrevet 25. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2005 (endret) Har skifta ram nå du veit ikke om noe bra ram på netshop.no å?? vil helst kjøpe alt på et sted takk for hjelpa forresten Endret 26. mars 2005 av Caboose Lenke til kommentar
WeXeL Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 Du kan jo ta en titt på mitt oppsett som jeg skal bruke etter konfen https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=12605 Lenke til kommentar
V3se7 Skrevet 26. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2005 hvor mye har du tenkt til å bruke tilsammen?? ser at du ikke har lagt til PSU og skjerm osv. til prisen ennå... min pc blir litt dyr for, den koster nesten 15000 men nå er det med router,mus og hele pakka... men det blir nok litt drøyt.. Lenke til kommentar
WeXeL Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 hvor mye har du tenkt til å bruke tilsammen?? ser at du ikke har lagt til PSU og skjerm osv. til prisen ennå... min pc blir litt dyr for, den koster nesten 15000 men nå er det med router,mus og hele pakka... men det blir nok litt drøyt.. Jeg skal kjøpe PSU ,kabinett og noe annet stash Fra Microplex Jeg regner med å bruke rundt 13500,- Jeg har mus, skjerm og tastatur fra før av så det gjør jo at jeg har mer penger å rutte med Lenke til kommentar
Gundersen Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 Raidmax kabinettet har jeg personlig noe imot, noen jeg kjenner har hatt litt dårlige erfaringer med dem, og det andre er at JEG ikke liker utseendet. dårlig materiale var tilfelle hos han, gjengene på skruehullene var som smør... Noe prisen burde antyde. Ellers kan du gå ned et hakk på CPU'en for å spare noen kroner eventuelt kjøpe en ordentlig kjøler å overklokke hvis du har gjort dette før. Bare et forslag Raidmax kan selvfølgelig ha forbedret seg OG kabinettet til kammeraten min KAN har vært defekt, noen andre som har hatt erfaringer med raidmax? Lenke til kommentar
V3se7 Skrevet 26. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2005 har ikke overklokka før men det er noe jeg har tenkt til å prøve på. er ikke den prossesoren helt verdt pengen? er det smartere å kjøpe en 3200+ og en ordentlig kjøler, og overklokke? og er det trygt å overklokke så lenge man har ordentlig kjøler (kommer ikke til å prøve noe ekstrem overklokking akkurat )? Lenke til kommentar
Gundersen Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 (endret) har ikke overklokka før men det er noe jeg har tenkt til å prøve på.er ikke den prossesoren helt verdt pengen? er det smartere å kjøpe en 3200+ og en ordentlig kjøler, og overklokke? og er det trygt å overklokke så lenge man har ordentlig kjøler (kommer ikke til å prøve noe ekstrem overklokking akkurat )? Spørsmålet om det er verdt det vil ikke jeg svare på, jeg har selv en 3500+ prosessor og er veldig fornøyd, men en 3200+ kan lett overklokkes til en 3500+ og kanskje vell så det? Edit: Krever antageligvis en ordentlig kjøler. Jeg selv har klart å klokke min til 3700+ med standard kjling, Men dette er det jo ingen garanti for at går. Endret 26. mars 2005 av Gundersen Lenke til kommentar
V3se7 Skrevet 26. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2005 Får vel se ann hvor mye penger jeg får til konfen da Vet du om graffikk kortet er bra? takker for hjelpa hittil Lenke til kommentar
Gundersen Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 Får vel se ann hvor mye penger jeg får til konfen da Vet du om graffikk kortet er bra? takker for hjelpa hittil Kan være lurt det ja. Grafikkortet du har valgt ut er det middels bra skjermkort, ingen super ytelse altså, men du klarer deg. Du kan kjøpe bedre skjermkort men da koster det også mer. Lenke til kommentar
V3se7 Skrevet 26. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2005 (endret) har ikke tenkt til å bruke mer enn 2000kr på skjermkort, så hvis dere har noen forslag på skjermkort under 2000kr som er bedre så er det bare å komme med det Men det skjermkortet jeg "har" nå er det for dårlig i forhold til resten av pc`en? Edit: Helst et annet nVidia kort Endret 26. mars 2005 av Caboose Lenke til kommentar
Gundersen Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 (endret) har ikke tenkt til å bruke mer enn 2000kr på skjermkort, så hvis dere har noen forslag på skjermkort under 2000kr som er bedre så er det bare å komme med det Men det skjermkortet jeg "har" nå er det for dårlig i forhold til resten av pc`en? Edit: Helst et annet nVidia kort Grafikkortet er absolutt ikke for dårlig iforhold til resten. Grafikkort under 2000? Da har du nok gjort et bra valg allerede Endret 26. mars 2005 av Gundersen Lenke til kommentar
V3se7 Skrevet 26. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2005 Okey... Ville ikke at grafikkortet skulle være en "flaskehals" Men da ser det ut til at jeg har valgt et som passer bra Lenke til kommentar
Gundersen Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 Okey... Ville ikke at grafikkortet skulle være en "flaskehals" Men da ser det ut til at jeg har valgt et som passer bra Flaskehals og flaskehals... i spill vil det være skjermkortet som stopper for moroa, men resten så går det bra. Lenke til kommentar
V3se7 Skrevet 26. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2005 Har dere noen forslag til andre kabinetter da? det må være UTEN PSU, og ikke så veldig dyre. når det gjelder design så liker jeg raidmax`en liker nok litt fjortis kabinetter Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 Har hørt at WD 200GB S-ATA....dessuten liker jeg bedre seagate..! Lenke til kommentar
V3se7 Skrevet 26. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2005 pleier det å være noe kødd med den hardisken eller liker du rett og slett bare seagate bedre?? Lenke til kommentar
Gundersen Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 Har dere noen forslag til andre kabinetter da?det må være UTEN PSU, og ikke så veldig dyre. når det gjelder design så liker jeg raidmax`en liker nok litt fjortis kabinetter Har ikke tenkt over et Thermaltake kabinett da? (Psdata.no) Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 har HØRT at det er noe kødd med WD 200 S-ATA; har selv WD 40 og 120 IDE Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå