KeGa Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 Jeg kjøpte meg en ekstern hdd, som jeg ikke har brukt for som ekstern lengre... Jeg åpnet den og det så ut som det bare var en vanlig IDE hdd. Jeg stappett den inn i kabinettet og koblet den til.... den fungerte helt fint i starten, men ettersom den ble fullere og fullere fucka windows seg! Noen som vet om det er mulig å ha en ekstern WD 250GB inni maskinen? Er selve hdd spesiallaget for USB? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 Så lenge det er IDE kontakt så skulle jo det gå for det samme. Hva som gikk galt? Lenke til kommentar
KeGa Skrevet 25. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2005 Fikk opp en liten gul trekant med en bolbe opp, der det stod: Windows kan ikke skrive til disk, dette kan være p.g.a feil på disk eller liten plass.... Men jeg hadde 109 GB ledig plass... Og så frøys heile maskinen.. har nå koblet den tilbake i den eksterne dingsen og det funker fint... synes det er lit snålt Lenke til kommentar
Sharingan Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 Hei, Det skal funke som eg vet, Ka som er problemet nå ? hva meine du md at windows e helt fucka nå ? blue screen ? Lenke til kommentar
Sharingan Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 Det er vel dårligt kontakt mellom IDE plugg og hard disken, skaff dg en ny IDE kabel Lenke til kommentar
KeGa Skrevet 25. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2005 Etter at window frøys helt fikk jeg opp en blue screen etter et par minutter, så starter den på ny igjen.. Det funker helt fint å lese fra disken, kopiere lime inn osv. så lege den ikke får mindre en 109GB ledig plass... Når jeg kjører den i den eksterne boksen har jeg ingen problem.... Lenke til kommentar
KeGa Skrevet 25. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2005 Det er vel dårligt kontakt mellom IDE plugg og hard disken, skaff dg en ny IDE kabel mhm..... har prøvd 3 IDE-kabler og et kontrollerkort... Lenke til kommentar
Challenger Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 Høres veldig rart ut. Har selv hatt en harddisk fra en ekstern boks i maskina uten problemer. Prøv å formatere disken. Det vil nok hjelpe. Lenke til kommentar
Albino Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 Jeg trodde første bud når Windows har dårlig oppførsel var: Reinstaller... Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 Problemet ditt er vel at du har fylt disken såpass at MFT ikke kan vokse lenger . Og derfor ikke allokere flere "nye" filer . Slett og flytt filer vekk fra den , og kjør defrag etterpå med en defragger som takler MFT zone og meta files. Raxco perfectdisk kan fixe dette . Lenke til kommentar
Walter Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Det er mulig jeg er helt på villspor, men... Du skriver ikke hvor gammel PCen er. Dersom denne er noen år gammel, 2002 eller eldre kan problemet være manglende støtte for store harddisker. Dersom vi ser på det du sier har du en 250GB harddisk / 1.024 blir 244Gb - 109GB blir 135, var det ikke ca der vi hadde problemer for noen år siden? Dersom dette virker relevant, leser du den sticky tråden om manglende harddisk plass i Windows. Husk at når du bruker disken som USB disk vil Windows kjenne den igjen som 250GB uansett. Lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå