fei Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 Har noen testet begge modellene, jeg var så skråsikker på iriver sin model, men har begynt å vakle i avgjørelsen. Kriteriene mine er: Fungere meget bra på mp3 (duh!) Kunne tømme D70 kamera mitt for bilder Det er også greit om den tåller litt. Er det noen steder i oslo man kan testet den mot hverandre? Til de som har av420, m¨å man ha en adapter for å koble til høretelefoner? jeg har ikke fått dette klart ut i fra bilder. At jeg kan se på divx filmer er så klart en bonus, men ikke nødvendig. Jeg blir nødt å blåse det opp på storskjerm (52") hvordan blir kvaliteten ?? Til de som har h320, når man skal se på bildene, hva mener man med at det går tregt?hvor tregt, mine bildefiler er ca 3mb Det er først og fremst en mp3 spiller med mulighet for å tømme minnekortet mitt jeg er ute etter. (jeg er vil IKKE ha ipod) Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 Til de som har av420, m¨å man ha en adapter for å koble til høretelefoner? jeg har ikke fått dette klart ut i fra bilder. At jeg kan se på divx filmer er så klart en bonus, men ikke nødvendig. Jeg blir nødt å blåse det opp på storskjerm (52") hvordan blir kvaliteten ?? Jeg har en AV420 og er veldig fornøyd. Du trenger ikke noen adapter for å koble til hodetelefoner. Vil du koble til TVen (uten å bruke den medfølgende docking-stasjonen) må du ha overgang. Jeg tror nok neppe det blir en suksess å se på DivX-filmer på en 52" TV, men det er jo avhengig av kvaliteten på filmen. Da jeg kjøpte gikk jeg i hovedsak etter lydkvalitet og Archos har god kvalitet på sine produkter. At den spiller DivX i tillegg er faktisk kjekkere enn jeg i utganspunktet trodde. En flatere frekvensrespons på en håndholdt/bærbar enhet skal du lete lenge etter. Videre fungerer den som en ekstern harddisk og har innebygget CF-leser (du får kjøpt overganger til andre korttyper) som er helt genialt for oss som tar mange digitale bilder når vi er på tur. Den er også mye bedre egnet å viser bilder til andre enn ditt digitale kamera. Dockingstasjonen har medfølgende fjernkontroll som gjør den veldig grei å til å spille musikk på anlegget eller vise film på TVen. Jeg er i det hele tatt utrolig fornøyd med Archos AV420. Lenke til kommentar
Millmax Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 Kan bekrefte at du ikke trenger adapter til hodetelefonene for AV420. Et annet viktig moment synes jeg er at spilleren kommer opp som en egen disk i win uten noe installasjon, bare til å kopiere over filene, både musikk, bilder og filmer. Kvalitet på 50" ? Tja, det er 640x480 oppløsning, U go figure out Til slutt vil jeg si at jeg er svært godt fornøyd med min AV420 Sjekk gjerne denne tråden Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Kvalitet på 50" ? Tja, det er 640x480 oppløsning, U go figure out Er den ikke 720x576? Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 OK. Takk, har ikke lest hele manualen enda. Lenke til kommentar
damimi Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 Vurdere å kjøpe AV420, men er litt usikker på hvorvidt batterikapasiteten er god nok. Noen erfaringer? Bruker den batteri når den står i dockingstasjonen og f.eks. tar opp tv-programmer / spiller av filmer, eller går den da på "vanlig" strøm (sikkert dumt spørsmål..)? Lenke til kommentar
Millmax Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 (endret) Med fjernkontroll som kontinuerlig scroller tittel, og en del scipping, holder den i underkant av 10 timer til musikk. Skal du til himalaya kan du ta med ett ekstra batteri, og bytte det som du bytter batteri på en mobil. Edit: Står den i docking, kan den godt gjøre det på batteri. Dockingstasjonen har et lite hull nederst der du kan sette inn laderen. Endret 2. juli 2005 av Millmax Lenke til kommentar
damimi Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 OK, har vurdert Iriver h320 og Archos Gmini 400, men ser ut til at jeg lander ned på AV 420. Noen grunn til at jeg ikke burde kjøpe AV 420? Er det noen store ulemper som jeg burde vite om? (Jeg har lest alle sidene her inne som omhandler dette, men kan jo være noen som har fått flere erfaringer nå...) Lenke til kommentar
damimi Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 Ingen som har noen innspill til mitt forrige innlegg? For at jeg skal bruke så mye penger på en MP3 spiller er jeg avhengig av at jeg kan bruke den som reisedisk til digitalkameraet. Etter det jeg har forstått takler de to Archos spillerne dette bra (bare å stappe minnekortet inn i spilleren), mens jeg må skaffe en kortleser til iRiver 320, da USB "OTG" ikke fungerer med Canon Powershot S45. Nå koster ikke en slik kortleser allverden, men hadde jo vært fint å slippe styret med en ekstra "dings". Gmini 400 er noe mindre enn AV420, hvilket er et pluss. Til dere som har AV420: Synes dere at spillerens størrelse er noe problem i hverdagen? Blir den mindre brukt som følge av størrelsen? Jeg er videre usikker på om videoopptaksfunksjonen til AV420 forsvarer en såpass høyere pris. Har på følelsen at dersom jeg skal få noen god nytte av den funksjonen, burde jeg kjøpt f.eks. AV4100 som har 100GH harddisk. Er det noen som har erfaring med dette? => Hvor mye videopptak av grei kvalitet får man lagret på 10 GB (hvor mange timer)? Jeg tar i mot alle mulige konstruktive innspill mht. mitt valg mellom de tre spillerne! Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Gmini 400 er noe mindre enn AV420, hvilket er et pluss. Til dere som har AV420: Synes dere at spillerens størrelse er noe problem i hverdagen? Blir den mindre brukt som følge av størrelsen? Lurer på det samme selv. Noen som vil svare? Hvordan bør man oppbevare den f.eks på skolen, kan man gå med den i lommen eller trenger man veske? Lenke til kommentar
Millmax Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 kan man gå med den i lommen Det kommer an på buksa du har på deg AV420 kommer med beskyttelsesveske med beltefeste. Da trenger du bare et belte ... Husk på å kjøpe fjernkontrollen, da KAN du ha den i en veske + at du får radio AV420 har som du påpeker en kortleser innebygd. Kjekt til bruk i ferietider. Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 kan man gå med den i lommen Det kommer an på buksa du har på deg AV420 kommer med beskyttelsesveske med beltefeste. Da trenger du bare et belte ... Husk på å kjøpe fjernkontrollen, da KAN du ha den i en veske + at du får radio AV420 har som du påpeker en kortleser innebygd. Kjekt til bruk i ferietider. Årh, selvfølgelig. Jeans, noe i Levis, diesel, duren. Men hvor stor føles den egentlig i forhold til en iPod? Beltefeste, glem det! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå