Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Belkin trådløs ADSL modem/ruter - Bluecom

Anbefalte innlegg

Jeg har nylig kjøpt Belkin ADSL-modem med innebygd trådløs 802.11g-ruter (F5D7630-4B). Jeg klarte ikke å få modemet til å fungere med Bluecom. Har let overalt etter info om dette men fant ikke noe :( Jeg har installert en nyere versjon av firmware, skrev inn Bluecom sine DNS nr osv… men kom ikke lengre!!

Er det noen her som har erfaring med dette og kan hjelpe meg, hadde vært kjempefint :)

Endret av nerdo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har nylig kjøpt Belkin ADSL-modem med innebygd trådløs 802.11g-ruter (F5D7630-4A). Jeg klarte ikke å få modemet til å fungere med Bluecom. Har let overalt etter info om dette men fant ikke noe :( Jeg har installert en nyere versjon av firmware, skrev inn Bluecom sine DNS nr osv… men kom ikke lengre!!

Er det noen her som har erfaring med dette og kan hjelpe meg, hadde vært kjempefint :)

Har du satt enacpsulation til LLC og VCI/VPI 8/35 eventuellet 0/100 da?

Lenke til kommentar

Jeg har en router fra Belkin, og har derfor litt andre skjermbilder, men kan ikke se noe feil på de stedene jeg har info til deg. BC's nett er veldig lett å sette opp, men null fiksfakserier.. DNS er korrekt, og også de andre settingene. Eneste forkskjellen er at jeg har haket av for automatisk DNS fra leverandøren, det har ikke du, men du har den samme IP- adressene, så det bør ikke være noe problem.

Lenke til kommentar
Når det gjelder sync, er jeg usikker!

Du har sikkert en sync, DSL e.l lampe som indikerer at det greier og lage link mot sentralen, lyser ikke denne så er det ingen mulighet til og få det opp før du har fikset grunnen til dette.

Lenke til kommentar

agvg….. du hadde rett. SYN lampe var helt død. Det viste seg at jeg gjorde en tabbe og installerte feil firmware for annex A, det finnes ikke nyere versjon av typen annex B for samme produkt!! Etter masse internettssøk fant jeg to eldre tyske versjoner. Installert en av dem og fikk umiddelbart forbindelse :)

Oppsett

siden det er en gammel versjon så fantes ikke alternativet:

- Dynamic/Fixed IP in 1438 Bridge Mode (for multiple PCs)

Og så måtte jeg velge:

- Disable Internet Sharing (Bridge Mode, for single PC)

Rart nok at de to PCene jeg har fungerer bra og har internett forbindelse nå!!

Ulempene

1. alt er skrevet på tysk selvfølgelig, dette kan jeg leve med ;)

2. jeg får ikke tilgang til ruterens nettbaserte brukergrensesnitt nå, selv når jeg skriver adressen ”192.168.2.1”….. vil prøve blant annet å slå på trådløs nettverk.

Hvordan kan jeg fikse dette guys? :hmm:

Endret av nerdo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...