ToMpy Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 God Påske alle sammen! Dette har vært en grei påsken, viss jeg ser vekk fra alle problemene jeg har hatt med pcen min Etter at lynet slo ned i den for noen mnd siden har den ikke fungert skikkelig, jeg fikk byttet ut hovedkort og så funket den for så vidt - men det er bare ett problem, jeg må installere WinXp om igjen ca hver 3 dag. Jeg vet ikke hvorfor men windows start up blir først treig og så bare starter ikke windows opp og skjermen blir svart. Veldig frustrerende som dere kan tenke dere. En kamerat av meg sa at siden lynet slo ned kan det være at strømforsyningen har funket seg litt, er det noen måte å sjekke dette (tester e.l) eller noen andre forslang på hva det kan være? Mine Pc specs: Amd 2.8k+ Seagate 120 gig Barracuda 1028 d-ddr Gainward Gf 4 Ti 4200 Abit An7 (HK) Chiftec mini-Tower karbinet (m forsyning) Takker for tilbakemeldinger! Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 trur nok andre her på forumet har bedre peiling på detta enn meg, men jeg syns nå det hørtes litt rart ut at du må innstalere windows hver tredje dag på grunn av psu'en.. men som sagt så er det sikkert folk her som har mer peil en meg.. Lenke til kommentar
CaZiO Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 Først av alt, bytt overskrift så posten ikke blir stengt! Høres ut som det kanskje er andre ting en PSU som har fått en smell siden du må innstalere xp på nytt hele tiden, kanskje hd dine har fått seg et sjokk Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 Har nok mer tro på at det er harddisken eller RAM'en som har gått heden. MEN - aller først ville jeg sjekket nettverkskortet ditt - hvis du har nettverkskort da - og ikke integrert løsning på hovedkortet. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 ToMpy: Velkommen til forumet! Håper du får mange nyttige og hyggelige stunder her. Siden dette er ditt første innlegg må jeg som allerede påpekt, be deg om at du forfatter overskriften i tråden litt mer forståelig. Den skal være formulert slik at man lett kan forstå hva tråden dreier seg om! I dette tilfelle kan det jo være alt fra at mora di maser på deg om å rydde på rommet ditt, eller at du får servert fisk til middag sju dager i uka! Men til problemet: Et lynnedslag kan gi ubotelige skader som kan være vanskelige å lokalisere. Du har jo byttet hovedkort, så det kan antakelig elimineres. Men det er jo, som allerede foreslått, en rekke andre komponenter som kan ha fått en knekk. Det kan være en ganske tidkrevende prosess å finne ut av slike feil, ettersom du bør / må bytte ut en og en komponent for å finne ut av årsaken. I mine øyne lukter det litt i retning av feil i harddisk eller PSU, muligens også RAM. Prøv en annen disk i første omgang, deretter PSU og RAM. Btw: Har fikset overskriften i tråden, men vil samtidig be deg om å lese våre retningslinjer mht dette og andre ting. God påske til deg óg! Lenke til kommentar
ToMpy Skrevet 26. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2005 (endret) sorry for overskriften, hehe! Skal ikke skje igjen Stresset som F for å finne igjen tråden min Men men, en kompis av meg sa det fantes noen tester som jeg kanskje kunne kjøre for å teste hva som er gale. Det skulle jo virke som om det er HDD for min del da (jeg er nybegynner da) men han kompisen min (som har skikkelig peiling) sier han tror det er PSU som kan være problemet. Har delt opp HDD i 2 partisjoner og den partisjonen jeg har alle spill osv på fungerer som den skal og jeg trenger ikke å slette alt på den (prøvd det også, ble ikke bedre av den grunn). Jeg har en gammel 40 gig IDE-hdd som ligger rundt omkring, den er seriøst ikke noe bra, men kan jo sjekke å se om det fungerer å kjøre den en stund viss windows crasher igjen. Men som sagt noen tester eller noe ville hjulpet noe sykt etter som jeg ikke har stor sjanse (eller peiling) på å teste alt individuelt. nettverkskort = integrert (P.S: Tusen takk for kjappe svar allesammen!) Endret 26. mars 2005 av ToMpy Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 Med denne kan du teste minnet Lenke til kommentar
jan.ata Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 det der er en typisk harddiskfeil etter min mening Lenke til kommentar
ToMpy Skrevet 26. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2005 arrgh! Nå begynner pcen å bli treg igjen, neste gang jeg rebooter kommer den ikke til å funke Får begynne med å teste med den gamle hardisken da Snakkes sikkert om noen dager folkens Lenke til kommentar
CaZiO Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 Gi lyd fra deg hvis du finner feilen da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå