Stette Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 Hei alle sammen. Jeg har nå et Asus P4P800 Deluxe hovedkort, men har lyst å prøve noe nytt.. Syntes det jeg har nå starter opp dataen så tregt... Nå snakker jeg altså om FØR jeg ser selve skrivebordet, alt før dette tar ganske lang tid... Er det noen her som vet om et hovedkort som starter opp FORT? Eller er det ikke HK'et sin feil? Bør jeg kanskje satse på noen Raptor disker? Har en Maxtor DiamondMax Plus 9 120 GB og en Western Digital 200 GB. Håper på svar... Si ifra om jeg har glemt noe viktig info... Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 Du har et veldig bra hovedkort, jeg ser ingen grunn til å bytte det ut. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 formater.. da blir pc'en rask å starte opp Lenke til kommentar
Stette Skrevet 25. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2005 Jeg er jo ikke helt dum da Har akkurat formatert.. Har nesten ingen programmer, og hvis du leste hva jeg skreiv så var det før jeg kommer til skrivebordet. Til og med før man ser Windows Boot'en. Den med den blå linja som surrer og går.. Mne takk for innspill. Noen flere? Lenke til kommentar
horebore Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 les de første sidene av denne diskusjonen: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=358240 reduserer oppstartstiden ned til noen få sekunder. Lenke til kommentar
BKB Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 Hvor mye minne har du? Har du Raid? isåfall, hvis du ikke kjører raid, men hovedkortet søker etter raid så slå av det. Har du andre kontroller kort o.l. så tar bootup et par sekunder ekstra. men slå av unødvendige ting i bios, som feks å søke etter raid osv. Har du lite minne, 256mb eller mindre så skaff deg mer. 512mb er etter min mening et minimum i dagens pcer. Lenke til kommentar
Stette Skrevet 25. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2005 Jeg har 1024 MB RAM og CPU'n kjører på 3.6Ghz eller 3.9Ghz med den nye vifta. Så jeg tror ikke det er det. Men dette med RAID og sånnt var smart Kan jo prøve det. Takk Lenke til kommentar
BKB Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 (endret) Kom på et par andre ting. Sjekk etter bios oppdateringer og flash til nyeste. kan hende det løsner litt da. Jeg har 768ram, vanlig 7200rpm hd og kontroller kort som sjekker på bootup. og jeg overlever. så om det går noen sekunder så er det vel ikke så farlig? Bare det ikke går treigt og ytelsen ikke er merkbart dårlig ellers. Endret 25. mars 2005 av BKB Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 Jeg har en Raptor 36GB og den booter sinnsykt kjapt såfremt jeg ikke har de andre 5 diskene tilkoblet. Straks jeg begynner å koble til fler, så tar det mye lengre tid. Har du USB enheter tilkoblet i tillegg (eller.. jenvt over: alt som krever lasting av drivere, dvs. alt) så tar det lengre tid. Det enkle er ofte det beste sier reklamen, og i datasammeneheng så har jeg en følelse om at dette stemmer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå