Chris_lox Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 Jeg lurte egetlig bare på om det er mulig å feste en ekstra radiator på Zalman vannkjølingssettet, som for eksempel mellom cpu og vga blokka. Sånn at slangen går ned og gjennom en radiator, for å så gå opp til vga blokka. Sånn at vannet går : Fra tanken, inn på cpu, inn i raidator, vga og ut igjen. Og vil det ha nok effekt? Med og uten vifte på raddisen. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 Det går selvsagt an. Og får du tak i en stOr raddis, så kan du helt sikkert klare deg uten vifte® også. I det øyeblikk du øker kjøleflaten i systemet ditt, vil du også oppnå lavere vanntemperatur. Men tenk samtidig på at en radiator i tillegg også betyr en ekstra restriksjon i systemet, og dermed lavere flow. Det behøver ikke bety så voldsomt mye, medmindre du har blokker som er spesielt avhengig av en høy flow. Litt OT: Du er ikke den eneste som ønsker (eller allerede har montert) en ekstra radiator ifbm et Zalman-sett. Det synes jeg strengt tatt blir litt smør på flesk, og er vel en liten fallitterklæring også? Og vitner vel kanskje om at et Zalman-tårn nok har sine begrensninger, for den /de som ønsker lavest mulige temperaturer.... Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 25. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2005 (endret) er klar over at zalman ikke gir de laveste tempene, men det er ikke det som er meninga med den heller, noe du kanskje vet Men tror jeg skal bestille zalman reserator 1 i slutten av neste uke, men vet du om tt rocket kjøler bedre? Edit : Jeg skal bare bruke blokkene til Zalman på Cpu og Gpu, Endret 25. mars 2005 av fader Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 Joda, jeg kjenner for så vidt til at de ikke gir "minumumstemperaturer". Men det er sikkert greit nok det, for de som vil ha det så tyst som mulig? Da er det jo "ingenting" som overgår Zalman. Beklager at jeg ikke kan si noe om hvem som er best av Zalman og TT Rocket, har ikke testet noen av dem her. Men umiddelbart vil jeg tro at forskjellene er marginale. Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 25. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2005 okay, går for Zalman jeg. Lenke til kommentar
Zeld Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Har tenkt på og kjøpe en zalman , men reiser en del på lan og lurer på om radiatoren er lett og ta av og lekker det vann ut da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå