vaz Skrevet 30. juni 2002 Del Skrevet 30. juni 2002 Hallo Er det mulig å kjøre dual med 2 duron/athlon cpu'er? Vurderer å invistere i et dual system, men vil ikke kjøpe XP/MP enda. Kan noen hjelpe meg?? Lenke til kommentar
Howie Skrevet 30. juni 2002 Del Skrevet 30. juni 2002 Quote: Den 2002-06-30 20:36, Knuty skrev:Tror ikke det går nei. Eh, *bank,bank*...noen hjemme? :smile: Dual Duron/Athlon funker det, men det er litt 'om og men' inne i bildet vedrørende hvilke kombinasjoner av CPU og HK som kan brukes. Jeg anbefaler å ta en tur innom http://www.hardforum.com, og gå inn i kategorien SMP, der har de en egen liten tråd om Duron's og det er mye info om Athlon'ene også. Lenke til kommentar
Knuty Skrevet 30. juni 2002 Del Skrevet 30. juni 2002 Jeg tok feil. Beklager det.. Men.. vil det fungere så bra at det er vits i å satse på det..? Lenke til kommentar
Howie Skrevet 1. juli 2002 Del Skrevet 1. juli 2002 Quote: Den 2002-06-30 21:36, Knuty skrev:Jeg tok feil.Beklager det..Men.. vil det fungere så bra at det er vits i å satse på det..? Ja og nei. Det vil fungere bra, men jeg vil heller stille spørsmål ved om det virkelig er vits å bruke penger på det nå. For samme prisen vil du få en P4 NW som banker vettet ut av en dual duron/athlon. Om man absolutt skal ha dual ville jeg heller brukt litt mer penger på en Intel PIII Tualatin løsning. Lenke til kommentar
Fotofashion Skrevet 1. juli 2002 Del Skrevet 1. juli 2002 Quote: Ja og nei.Det vil fungere bra, men jeg vil heller stille spørsmål ved om det virkelig er vits å bruke penger på det nå. For samme prisen vil du få en P4 NW som banker vettet ut av en dual duron/athlon.Om man absolutt skal ha dual ville jeg heller brukt litt mer penger på en Intel PIII Tualatin løsning. Og det har du fra?? Greit nok.. på spill så vil en p4 NW være raskere, men smp systemer er ikke beregnet på spill. Har du forresten noe bench som viser at tualatin er raskere? Lenke til kommentar
Howie Skrevet 1. juli 2002 Del Skrevet 1. juli 2002 Og det har du fra?? Greit nok.. på spill så vil en p4 NW være raskere, men smp systemer er ikke beregnet på spill. Har du forresten noe bench som viser at tualatin er raskere? Vel; jeg har 4 bokser med 2xTualatin (1x 1.266,3x 1.4) foran meg nå på server rommet, og i kjellern står en 2xDuron(1.3) og to 2xAthlon (1.4). Tualatin har 544KB cache (L1+L2) mot Duron og Athon's respektive 192KB og 384KB. Å sammenligne Tualatin mot Duron blir som å sammenligne bil og traktor - Duron vil aldri i verden slå en Tualatin dual boks...logisk tankegang og litt vett gir det resultatet fort. Til gjengjeld vil en Tualatin boks aldri slå prisen på en Duron boks heller. Når det gjelder Athlonen så blir ting litt bedre, men TBird'n må slite mot en CPU som har over 4 ganger så mye båndbredde (Tualatin har en 256bit bus). Det er ingen sites som har sammenlignet den siste Tualatin steppingen mot TBird 1.4 til min viten, men denne testen bør gi et inntrykk av at TBird 1.4 vil slite nokså mye mot en Tualatin 1.4 http://www.xbitlabs.com/cpu/photoshop-dual/ Et annet punkt ville være det at Intel sine chipset er mer stabile en 'AMD' sine (Via), men til arbeidsstasjon er vel dette lite relevant da vi ikke snakker 24/7/365 oppetid. Nå må jeg dog si at dersom det var min egen lommebok det var snakk om ville jeg heller gått direkte på MP/XP eller ventet på dual P4 (non-Xeon) om det skulle komme i det hele tatt, grunnet pris og ytelse. Men som tråden startet, han var ikke ute etter MP/XP. edit: (sp) [ Denne Melding var redigert av: Howie på 2002-07-01 14:26 ] Lenke til kommentar
Fotofashion Skrevet 1. juli 2002 Del Skrevet 1. juli 2002 Hei.. takker for svar :smile: har selv en dual mp1800+ med msi k7d master, Valgte den læsningen pga den viste seg bedre for 3d rendering en intel dual løsning gjorde. Athlon vil jeg også si er lite vits i å tenke på hvis du skal runne dual.. Da er det bedre å skaffe seg mp1200, garantert at de funker i smp + at de kan klokkes med multipler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå