tommy18 Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 Har tenkt å lære meg GUI-programmering, og har laget et program for å registrere bileiere og biler (bileier liste hvor hver bileier også har en liste med eventuelle biler). Har nå laget hele datastrukturen, og testklasser hvor jeg sjekket at objekter og sånt ble registrert riktig i datastrukturen. Nå begynner oppgaven med GUI'et. Har fått råd her inne om å bruke JTabbedPane. Ser for meg at GUI'et må ha en fane for registrering av bileiere, en fane for registrering av biler, og en fane for søking og diverse statistikk. Hvordan bør jeg sette dette sammen slik at det skal bli oversiktlig og greit? Bør jeg har en hovedGUI, og hver fane skal ha sin klasse? F.eks registrerBilGUI, og registrerEierGUI ? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 virker som du er inne i riktige baner. ha en metode som tar seg av å lage og å vise "hovedvinduet" med allt det innebærer. så har du andre klasser som tar seg av grovarbeidet. jeg holder på med en lignende greie og holder iallefall på å gjøre det slik. Lenke til kommentar
tommy18 Skrevet 25. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2005 selve datastrukturen er grei nå tror jeg, så når jeg skal gjøre operasjoner (legge til objekter, fjerne, statistikk m.m) så kaller jeg bare funksjonene i listeklassene. Men er usikker på hvordan jeg skal gjøre det med hovedGUI, og at hver av fanene skal ha sin egen klasse Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Men er usikker på hvordan jeg skal gjøre det med hovedGUI, og at hver av fanene skal ha sin egen klasse Ja. Sånn ville jeg gjort det: tabbedPane = new JTabbedPane(); tabbedPane.addTab( "Bilvindu", new BilVindu() ); jframe.setContentPane(tabbedPane); class BilVindu extends JPanel implements ActionListener{ // fyll inn } Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå