Delvis Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 Har aldri skjønt helt hva dette betyr , noen som kan forklare det? Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 (endret) Min definisjon: Å konfontrere seg selv med sine problemer. Endret 25. mars 2005 av Shio Lenke til kommentar
TAAB Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 (endret) Og plutselig innse/få en erkjennelse av at man har handle feil i en gitt situasjon, eller at man blir møtt av sine egne fordommer/holdninger. Endret 25. mars 2005 av TAAB 1 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 Og plutselig innse/få en erkjennelse av at man har handle feil i en gitt situasjon, eller at man blir møtt av sine egne fordommer/holdninger. dette er også "min" deifinisjon av dette ordtaket... Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 Kan vel sammenlignes litt med å "kaste stein i glasshuset" eller ? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 Kan vel sammenlignes litt med å "kaste stein i glasshuset" eller ? på mange måter; ja. tror utrykket om å møte seg selv i døren brukes mer i sammenheng om noe du har gjørt selv mens det med glasshus brukes mer i større sammenhenger (hvis jeg kan bruke et sånn utrykk her.... eksempler: hvis du tidligere har sagt at alle som bor i Oslo vest (for eksempel) er noen klyser og flytter dit selv (for eksempel) 10 år etterpå.. da møter du deg selv i døren. Hvis du for eksempel bor et sted og sier at alle fra det stedet er teite kaster du litt stein i glasshus fordi denne uttalelsen også rammer deg selv. (vet ikke hvordan jeg skal forklare det bedre enn med disse eksemplene; de er bare eksempler på bruk av det og jeg håper du skjønner poenget). Lenke til kommentar
Neophus Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 Å gå på dørstokken, evt. plassere et speil på andre siden av døren. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 26. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2005 Kan vel sammenlignes litt med å "kaste stein i glasshuset" eller ? på mange måter; ja. tror utrykket om å møte seg selv i døren brukes mer i sammenheng om noe du har gjørt selv mens det med glasshus brukes mer i større sammenhenger (hvis jeg kan bruke et sånn utrykk her.... eksempler: hvis du tidligere har sagt at alle som bor i Oslo vest (for eksempel) er noen klyser og flytter dit selv (for eksempel) 10 år etterpå.. da møter du deg selv i døren. Hvis du for eksempel bor et sted og sier at alle fra det stedet er teite kaster du litt stein i glasshus fordi denne uttalelsen også rammer deg selv. (vet ikke hvordan jeg skal forklare det bedre enn med disse eksemplene; de er bare eksempler på bruk av det og jeg håper du skjønner poenget). Jo, tror jeg skjønner det litt bedre nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå