Gå til innhold

Hvilken produsent av 6600GT burde jeg velge?

Lac

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis du ikke vil ha støy, styr unna XFX 6600GT.  Det bråker voldsomt.

Jeg har XFX 6600 GT kjøpt på komplett. Det bråker absolutt IKKE. Men da har jeg fått denne versjonen av kortet. (Nyere og bedre kjøler på kortet)

Les testen på linken!

Har samme kortet selv, og det bråker ikke mer en gjennomsnittet. Tipper samme lydnivå som mitt 9800 Pro med standard ATI vifte (Sapphire første versjon).

Men den var den mest støyende viften sammen med vepsen til ASUS A8N hovedkortet. Byttet til Zalman sin VF700CU kjøler, noe som alle burte gjøre, og alt ble muse stille, kun harddiskene i gummi oppheng igjen.

Lenke til kommentar
Hvis du ikke vil ha støy, styr unna XFX 6600GT.  Det bråker voldsomt.

Jeg har XFX 6600 GT kjøpt på komplett. Det bråker absolutt IKKE. Men da har jeg fått denne versjonen av kortet. (Nyere og bedre kjøler på kortet)

Les testen på linken!

Ser ut som en annen versjon en bråkebøtten jeg har vært borti. Merkelig plassering av GPU'en dóg. Har montert en VGA-kjøler på kortet nå ( http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=307551&cks=PRL ), så nå er det OK. Hadde ikke passet på nye versjonen, ser det ut til.

Lenke til kommentar
Bruker Club 3d jeg... funker som f..... og er billigst !

gjør jeg også faktisk selv om det er en ATI skjermkort.. men de billigere produsentene er ikke å forakte.. bare pass på kvaliteten til viftene osv... Anbefaler også dere å sjekke om kortet til de billigere produsentene i det hele tatt følger referanse designet til GPU utvikklerene (dvs Nvidia og Ati for dere som ikke visste det)

Lenke til kommentar
Jeg hadde gått for dette: LEADTEK A6600GT128TD  til 1495,-

Billig og bra.

Har dette jeg også. Har Reserator vannkjøling og null støy, men vifta som følger med orginalt er meget stillegående.

Har klokket mitt til 550/1100, med disse resultatene i 3DMark

3DMark 03 = 8416

3DMark 05 = 3650

Øvrig HW er MSI K8N NEO Platinum, AMD64 3000+, 1024 MB PC3200 minne.

Så leadtek er et meget bra og rimelig valg :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...