tunefish Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 (Den offisielle BW-tråden har blitt altfor gedigen til at jeg ønsker å poste dette spørsmålet der.) Jeg har nå endelig fått montert dette settet som så mange av oss har ventet på fra PSData. Jeg var veldig nøye med bruksanvisningen siden dette er min første erfaring med vannkjøling, og jeg festet alt til punkt og prikke etter manualen. Likevel skjer dette når jeg slår på pcen: 1.En høy durelyd kommer fra vannblokka. Tror hvertfall det er derfra. 2.Vannet går ikke rundt i systemet. Med andre ord to ganske kritiske problemer. Muligens henger de sammen, uten at jeg vet noe om det. Alle tips om hva som kan være feil eller hva jeg burde teste mottas med takk!! Lenke til kommentar
MagE Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 durelyden kan vel ikke komme ifra blokka? mener du pumpen. det kan være noe galt med pumpen slik at den ikke går? Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 Durelyden stammer temmelig sikkert fra vannpumpa! Om den ikke "får tak i" vannet på en skikkelig måte, så hender det av og til at rotoren / impelleren svinger frem og tilbake, i stedet for å rotere. Snu og vend litt på kabinettet / eller tank og pumpe for å få ut innesperret luft, gjerne mens pumpa durer. Jeg er temmelig sikker på at det løser problemet. Lenke til kommentar
tunefish Skrevet 25. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2005 Durelyden stammer temmelig sikkert fra vannpumpa!Om den ikke "får tak i" vannet på en skikkelig måte, så hender det av og til at rotoren / impelleren svinger frem og tilbake, i stedet for å rotere. Snu og vend litt på kabinettet / eller tank og pumpe for å få ut innesperret luft, gjerne mens pumpa durer. Jeg er temmelig sikker på at det løser problemet. Jeg har pumpa utenfor, så er 100% sikker på at det ikke er der lyden kommer fra, men som dere sier burde det jo være mest logisk at det kommer derfra. (Hva er forresten den strømgreia til vannblokka?) Jeg har også vendt på både pumpe og kabinett uten at det synes å hjelpe noe nevneverdig. Andre forslag til hva som kan testes for at vannet skal gå rundt ordentlig? Kjipt når sånne ting ikke funker... Lenke til kommentar
tunefish Skrevet 25. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2005 (endret) Det sto forresten ingenting om i manualen hvor mye kjølevæske som skulle oppi pumpa, så vet ikke om jeg gjorde det helt riktig der. Jeg fylte den nesten helt opp, var det riktig? Og en ting til: Den lille 3pins strømkontakten fra radiatoren, må den kobles til et sted? Eller holder det med den store 4-pinskontakten som lå tett i tett? Jeg hadde bare plass til den store, men vifta på radiatoren går hvertfall rundt... Igjen: ALLE forslag mottas med takk! Endret 25. mars 2005 av tunefish Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 Det gjør ingenting om du fyller tanken helt opp. Du må garantert etterfylle også, så snart du blir kvitt lufta i systemet. Hva de strømkontaktene er til har jeg ikke peil på, har aldri sett BigWater-settet in real life. Stiller meg uforstående til at lyden kommer fra vannblokka?? Og "strømgreie" til vannblokka? Foreslår at du spør i tråden som omhandler nettopp dette settet ang "strømgreier". Enten så er jeg lang i lunta i kveld, eller så forklarer du dette litt for dårlig kanskje? Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 Skrue: strømgreia er til den eksepsjonelt fantastisk nyttige funksjonen "blå LED" på vannblokka Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 LMAO ROFL! Jaddaaaaaa, det er jo definitivt det viktigste her i livet! Hadde det ikke vært for blå lysdioder både hist og pist, så hadde vel mang en datanerd omkommet, i ren kjedsomhet og lengsel etter en mer opplyst tilværelse ved siden av sitt kjæreste eie.... Lenke til kommentar
langballe7979 Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 Og en ting til: Den lille 3pins strømkontakten fra radiatoren, må den kobles til et sted? Den lille trepins kontakten med gul ledning på er for Å lese av turtallet på vifta Har Samme sette selv se. den dure lyden kan ikke komme fra vannblokka. er jo ikke noe mekanisk i den da. kan være den lille vifta på hk. Den vifta jeg har der durer som fæen i 2 min elr no etter jeg har starta pc`en. Se etter no knekk på slangen eller at noen av de ikke ligger i klem. Jeg hadde også problem med at vannet ikke ville gå runt i førsten, snudde litt opp og ned på vannpompa å så funka det. Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 Denne duredyren har jeg også, du har antagelig bøyd en vifte, og det skal ikke mye til! Så mitt forslag er å skru på pc'en og la den stå litt. Min durelyd kommer fra skjermkortet. Men når jeg kommer til login forsvinner lyden. Så kan være det. Lenke til kommentar
langballe7979 Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 er nok noe sånt ja.! Durelyden min forsvinner ettervert den å.! Bara la den få gå. men kan være veldig iriterende en dag u er i dårlig hummør da. hehe Lenke til kommentar
tunefish Skrevet 26. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2005 Lydkilde er lokalisert! Var vifta på skjermkortet som har begynt å føde. Og har fått sirkulasjon i systemet også. Men så har jo det skjedd som bare IKKE måtte skje. Selve maskina har tatt kvelden! Slår seg av etter ca 5 sekunder i postop... og alle hjerter gledet seg da ja. Finner ikke engang ut av hva det kan være... det er ikke noe lekkasje på gang. Men kanskje statisk elektrisitet eller noe har rammet cpuen da jeg tørket av gammel kjølepasta? Har tatt reset på cmos og dratt ut all unyttig hardware. Likevel skjer det samme hver gang. Maskinen bare slokner ca 5-10 sekunder etter jeg har slått den på. Ting går rett og slett ikke min vei om dagen... Lenke til kommentar
langballe7979 Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 (endret) Sitter kjøle blokka de orntlig nedpå cpu da? En gang jeg monterte luft kjøleren feil så slo maskina seg av etter 5 sek for cpu kom over den max tempraturen som er stilt inn i bios som var 65 grader. Cpu hadde da null kontakt med kjøleren Kan jo være at det er no statisk som har ødlagt ja. Vis man er riktig uheldig. Endret 26. mars 2005 av langballe7979 Lenke til kommentar
tunefish Skrevet 27. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2005 Sitter kjøle blokka de orntlig nedpå cpu da? En gang jeg monterte luft kjøleren feil så slo maskina seg av etter 5 sek for cpu kom over den max tempraturen som er stilt inn i bios som var 65 grader. Cpu hadde da null kontakt med kjøleren Kan jo være at det er no statisk som har ødlagt ja. Vis man er riktig uheldig. Jeg tenkte også det kunne være at vannblokka ikke satt ordentlig på. Så da satte jeg inn den gamle kjølevifta istedet, og da skjer akkurat det samme. Jeg fjernet all kjølepasta og satte på ikke noen ny. Men vet at kjøleblokka sitter godt og rett på kjerna, så da skal det jo være god nok varmeoverføring uansett? Er bare redd for hvor mye som egentlig kan ha tatt kvelden. Og det verste er at jeg ikke kan finne ut hva som evt er ødelagt før jeg har kjøpt nye deler Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå