CristianoR Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 Hei, skulle rydde litt på familiens gamle pc med win98 SE. Jeg må sikkert ha gjort noe meget dumt med noen oppstartsfiler ettersom da jeg skulle restarte pcen låser den seg helt. Får opp meldingen "Ugyldig systemdisk, Sett inn en anen disk, og trykk en tast". Har prøvd å restarte med oppstartsdiskett, med selve win98 cd'en, og tilogmed en xp cd. Ingenting skjer, nå trenger jeg virkelig hjelp!! Noen som har noen veldig gode forslag, mottas med stoor takk! Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 Har du ren Win98SE-CD eller/og recovery> Win/options/caps/install ? Lenke til kommentar
CristianoR Skrevet 25. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2005 tror det er en ren win98 SE cd.. Lenke til kommentar
CristianoR Skrevet 25. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2005 ingen som har noe å komme med? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 Du trenger denne: http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm , OEM og kjør en nyinstall uten å formatere A:>D/E/? vil bli CD-ROm>C: Install Lenke til kommentar
CristianoR Skrevet 25. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2005 hvordan kan jeg få de boot filene på en cd? Jeg får ikke laget en boot disk da jeg ikke har diskettstasjon på denne laptoppen jeg sitter på nå... Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 hvordan kan jeg få de boot filene på en cd? Jeg får ikke laget en boot disk da jeg ikke har diskettstasjon på denne laptoppen jeg sitter på nå... Hvilken laptopp, model og type ? Lenke til kommentar
CristianoR Skrevet 25. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2005 Elitegroup G556e, men det er vel uvesentlig. Den er ikke problemet.... Lenke til kommentar
CristianoR Skrevet 25. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2005 Det er den gamle stasjonære som nekter alt. Boot disk, boot cd, win98 cd'en. Ingen ting fungerer og nå begynner jeg å bli irritert. Hva annet kan man egentlig gjøre. Den reagereri ikke på noe. Den holder på å laste bios når feilmeldingen kommer... den kommer bare på nytt hvis jeg prøver å trykke på noe.. Lenke til kommentar
LA8464 Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 Prøv å komme inn i bios, mulig det ligger noe rusk der, se også om du finner manualen eller kortprodusentens side, prøv med disketten igjen som jarmo anbefaler, leser floppyen disketten ? Lenke til kommentar
CristianoR Skrevet 25. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2005 Kommer inn i en BIOS meny, ved å trykke på DEL under oppstart hvis det er det du mener. Er ingen guru på feltet! Diskettstasjonen blinker og bråker fælt, men ingen ting skjer på skjermen.. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 Kommer inn i en BIOS meny, ved å trykke på DEL under oppstart hvis det er det du mener. Er ingen guru på feltet! Diskettstasjonen blinker og bråker fælt, men ingen ting skjer på skjermen.. Lesefeil i diskettstasjon eller bad diskett....? Lenke til kommentar
CristianoR Skrevet 25. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2005 Jeg kan jo bare håpe på at disketten er problemet, da kan jeg skaffe en ny imorra... det er vel nesten mitt siste håp nå. Men hvis disketten er problemet er det merkelig at pcen ikke reagerer på en cd med samme innhold.. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 (endret) Er boot for disk/CD-Rom enablet i BIOS ? Og det er ikke noe uvanlig å ha lesefeil i disketter..... Endret 25. mars 2005 av jarmo Lenke til kommentar
CristianoR Skrevet 25. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2005 tror da det. BIOS: .... First boot device cdrom second... floppy third.... . ls120 boot other device enabled swap floppy device enabled boot up floppy seek enabled boot up numlock status on ..... dette er alt som har med boot å gjøre jeg finner i bios. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 tror da det. BIOS: .... First boot device cdrom second... floppy third.... . ls120 boot other device enabled swap floppy device enabled boot up floppy seek enabled boot up numlock status on ..... dette er alt som har med boot å gjøre jeg finner i bios. Oh hvor er HDD booten da ? Lenke til kommentar
CristianoR Skrevet 25. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2005 kan vel velge HD-boot som 3.valg, men vil det hjelpe meg her?? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 kan vel velge HD-boot som 3.valg, men vil det hjelpe meg her?? Alt må prøves, seff... Lenke til kommentar
slaraffen Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 (endret) Ja du må jo ha den med som et boot-alternativ. Mulig den booter som den skal da. Prøv iallefall. Går ikke det så kan du bare gjøre som forslått over med bootdiskett og 98- cd'n du vet det vel , men ta ut disketten av stasjon før du prøver med boot fra hdd Endret 25. mars 2005 av slaraffen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå