Gå til innhold

Bør jeg selge denne PCen før jeg drar i militæret ?

Anbefalte innlegg

Har en slik PC :

Image & shapetek servertower (350w PSU)

AMD tbird 1200

abit kt7raid

512mb sdram (2x256 PC133 cas2 Micron)

IBM 45gb 7200rpm

Geforce 2 Ultra 64mb (gainward 500/270mhz)

Live!1024 lydkort

SMC 10/100mbit PCI

6x/32x sonefri DVD + MGP2 kort

24x brenner

OG en Hitachi CM620ET 17" (1024x768 @ 85hz)

(Har en eldre LG 17" som jeg kanskje heller bør selge med, så kan jeg ta Hitachien til 200mhzen jeg nevner til slutt i dette innlegget)

Bør jeg selge denne før jeg drar i militær

et ? Hva tror dere jeg kan få igjen ?

Bør jeg selge den komplett ? Med eller uten skjerm ?

Har dere anbefaling om hvordan jeg bør selge dette i deler ? Noen deler jeg ikke bør selge ?

Har i tillegg en 200mhz/256mb/3,4gb som i dag brukes som "surfe PC" til fattern, kanskje det er nok for meg de gangene jeg er hjemme fra militæret ? Har også XBOX.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjedelig å ikke ha en pc når du kommer hjem på ferie da? .. Men uansett, du får jo litt penger av å være i militæret, den der kan jo godt bare så og "støve" - og når du eventuelt kommer hjem så kan du kjøpe en ny èn, og den der kan brukes som server? Kjekt å ha flere maskiner enn bare 1 :wink:

Lenke til kommentar

selg alt, når du er dimme er denne pc urgammel, når du er hjemme på perm bruker du tiden på familie,venner kjæreste® og drikking. du kjøper så en ny pc når du dimme, dimmegaven til deg selv!!!!

du vil ikke angre, trust me, been there, done that

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-01 00:24, MrA| skrev:

Ikke noe vits i å selge. Får vanligvis perm hver helg, og 2-3 ganger mellom hele tjenesten en lang perm.

Jada, hvis det ikke er øvelse får man jo fri hver helg. Mulig at jeg ikke leste innlegget hans skikkelig, men jeg så ingenting der om hvor han skulle, og hvor langt unna det var. Jeg var på Setermoen, sånn ca. 150 mil hjemmenfra. Var ikke bare å svippe hjemom akkurat, hehe. Kjørte sammen med en romkamerat en gang, turen fra Setermoen til Oslo tok sånn ca. 20 timer (kjøring i et strekk)... Rekker jo knapt å komme hjem før du må snu og kjøre tilbake jo, hehe.

Lenke til kommentar

Jada, hvis det ikke er øvelse får man jo fri hver helg. Mulig at jeg ikke leste innlegget hans skikkelig, men jeg så ingenting der om hvor han skulle, og hvor langt unna det var. Jeg var på Setermoen, sånn ca. 150 mil hjemmenfra. Var ikke bare å svippe hjemom akkurat, hehe. Kjørte sammen med en romkamerat en gang, turen fra Setermoen til Oslo tok sånn ca. 20 timer (kjøring i et strekk)... Rekker jo knapt å komme hjem før du må snu og kjøre tilbake jo, hehe.

Skal til bardufoss så det tilsvarer jo setermoen.. Men vet jo ikke hvor jeg ender opp etter de 3 første mnd, eller hvordan er det ?

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-01 04:05, PlacidDragon skrev:

Jeg var på Setermoen, sånn ca. 150 mil hjemmenfra. Var ikke bare å svippe hjemom akkurat, hehe. Kjørte sammen med en romkamerat en gang, turen fra Setermoen til Oslo tok sånn ca. 20 timer (kjøring i et strekk)...

Det er MER enn 150 mil fra Setermoen til Oslo. Det er 156mil fra Høvik til Ramsund, og hvis du kjører fort tar det 19 timer :grin:

... og da rekker du et oljeskift på bilen også!

[ Denne Melding var redigert av: DrErling på 2002-07-01 19:27 ]

Lenke til kommentar

Jeg ville beholdt:

(IBM 45gb 7200rpm)

Live!1024 lydkort

SMC 10/100mbit PCI

24x brenner

Hitachi CM620ET 17"

LG 17"

Så ville jeg kjøpt nytt alt annet, pluss en hardisk også en geforce 4(5?) og spilt spill med to skjermer! drit rått!

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-01 20:51, King_mephisto skrev:

Jeg ville beholdt:

(IBM 45gb 7200rpm)

Live!1024 lydkort

SMC 10/100mbit PCI

24x brenner

Hitachi CM620ET 17"

LG 17"

Så ville jeg kjøpt nytt alt annet, pluss en hardisk også en geforce 4(5?) og spilt spill med to skjermer! drit rått!

Kunne igrunnen tenkt meg et mindre/lettere kabinett (f.eks. chieftek eller Lian Li alukabinett) og støysvak PSU (f.eks. enermax whisper, har Fortron Source nå) neste gang jeg kjøper nytt utstyr, regner med det blir neste sommer så kanskje det har kommet mye nytt innen kabinett/PSU.

Jeg bør vel ha med lydkortet og nettverkskortet hvis jeg skal selge PCen komplett ?? Kanskje mitt neste hovedkort har innebygd lydkort+nettverkskort ?

Hvis jeg beholder DVD rommen og MPG2 kortet, bør jeg kanskje bytte det med en 50x CDROM som sitter på 200mhzen ? (setter DVD rommen midlertidig over dit)

Påvirker det prisen noe betydelig om det er en 50x cdrom eller 6x DVD rom ?

Hvor mye ekstra kan jeg forvente å få hvis jeg tar med CD brenneren ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...