pcmannen Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 Heia! Har et lite problem her.. Kjøpte for en stund siden et bZerk tower fra Micoroplex og det har funka helt super dupert, til jeg fikk kabelen til LCD displayet (som ikke fulgte med toweret første gangen) Det var visst noe surr der, men tilslutt for to dager siden kom den. Da jeg kobla i den, og displayet funka Men.... Når jeg skrudde på neonlyset så skrudde PCen seg av Prøvde igjen, men neida. Så fort jeg skrudde på neonlysa, skrudde også PCen seg av Jeg mistenker LCD displayet for å ta mye strøm fra strømforsyninga, men har jo en Chieftec 360 W, og det har aldri vært noe surr med den. Noen som har peiling på hva det kan være, vær så snill! Skrik det ut! Lenke til kommentar
hurrycane Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 hadde lignende problem med et par neonlys jeg hadde en gang, men jeg aner ikke hva det kan være, men kan jo være noe overspenningsvern som slår inn når man setter på lyset eller noe? har fått meg viftekontroll med neonlys inverter så nå kan de slåes av og på uten problem Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 Hmmm, det var jo besynderlig.. Kan jo godt være et overspenningsvern som hurrycane nevnte som slår inn! Hva har du av HW da? 360 er jo ikke så mye om du har mye dilldall.. Lys tar vanligvis ikke mye strøm! Hvilket merke er det på røra da? Kan hende det er en feil i lysa som gjør at de drar for mye strøm.. Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 Etter så jeg kan se så får dataen for lite strøm. http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=123271&cks=SER Billig, stille og god! Lenke til kommentar
hurrycane Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 tviler på at det er problemet ketchez, hadde selv den strømforsyninga og den er vannvittig solid hadde selv 2 neon lys og 9 kabinett vifter 3disker og 1cd rom på den og 6600gt og har aldri hatt noe problem, bortsett fra når jeg hadde de første neonlysene hvor jeg hadde akkurat samme problem som pcmannen, og er nesten sikker på at det er overspenningsvern som slår inn, for det funker visst du setter på lysene før du starter dataen ikke sant ? Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 Da er det vel mest sannsynlig at det er en feil i noenlyset som gjør at den tar alt for mye strøm da.. Lenke til kommentar
hurrycane Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 som sagt så tror jeg feilen ligger i bryteren han skrur på og av neonlyset med, prøv en kamerat sin visst noen av kameratene dine har invertere så skal du se at det er det som er feilen Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 Da er det vel mest sannsynlig at det er en feil i noenlyset som gjør at den tar alt for mye strøm da.. Kortslutning? Har lysa funket fint før? Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 Troubleshooting er smart ja! Vet kalde katoder tar lite strøm, men vet ikke noe om neonlys.. Ustabil inverter? (Om neonlys bruker det da.. ) Lenke til kommentar
hurrycane Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 hehe, de bruker ikke det nei (tror jeg) , men som sagt prøv med en annen inverter får det er vel sånn at det funker visst du ikke rører bryteren når dataen står på ? og da er det jo gasnke logisk at feilen ligger i at psuen skrur seg av pga overspenningsvern når man plutselig kapper en krets med en av og på knapp med inverteren Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 (endret) Leif *Slettet* Endret 25. mars 2005 av zandro Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 Troubleshooting er smart ja! Vet kalde katoder tar lite strøm, men vet ikke noe om neonlys.. Ustabil inverter? (Om neonlys bruker det da.. ) Neonlyset som jeg har (hadde) brukte inverter. Nesten akkurat samme som kald katodene bruker. Ville prøvd en annen inverter først, hvis ikke det har virket da hadde jeg prøvd å byttet ut rørene. Lenke til kommentar
pcmannen Skrevet 26. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2005 Okei.. Men hvis det er dette overspenningsvernet som slår inn, så hvorfor gjør det det? Er det noe feil i lysa? Og, som en eller annen der sa.. Ja, det funker når bryteren er på, før jeg skrur på PCen. BTW: Sorry! Mener selvfølgelig, kalde katoder! Min feil Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 Jeg tror det er snakk om en overledning, det var det på noen katoder jeg hadde. Tok av kablene og lodda de på nytt og isolerte med isoleringstape så ble problemet borte. Lenke til kommentar
pcmannen Skrevet 27. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2005 Noen andre innspill ? Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Får du "Shut down due to thermal event" når du starter maskina på nytt igjen? Da har metall fra kabler eller katodebryteren kommet borti kabinettet og det har oppstått overledning. Bare pass på kablene dine så skulle det gå bra! Lenke til kommentar
pcmannen Skrevet 27. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2005 Får du "Shut down due to thermal event" når du starter maskina på nytt igjen? Får ikke noe sånt nei..... Det eneste er at PCen skrur seg av når jeg skrur på katoda. Lenke til kommentar
Midran Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 hadde samme problem da jeg hadde en kald katode i min pc for en stund siden, feilen min var at lysrøyret inni plexiglasset var laøst og skapte forstyrrelser, kanskje dette og er ditt problem? Lenke til kommentar
pcmannen Skrevet 27. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2005 Får prøve meg litt fram da.. Men hvis jeg skrur på lyset før jeg starter PCen, da funker de, og PCen. Gjør dette noe? Ingenting går i stykker da? Lenke til kommentar
FanTazY Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Tror nok det er bare du som har kobla litt feil eller noe da asså.. for jeg har en kamerat med det bZerk towret og han har 350w strømforsyning. han sitt virker helt fint uansett om det er med neon lys eller ikke. sjekk koblinga di en gang til du.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå