Jonas Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 (endret) Heisann Jeg prøver å stoppe et par knappe-kombinasjoner med en eksempel-kode, men skjønner ikke helt hvordan jeg kan legge til nye kombinasjoner og fjerne de i eksempelet. Jeg har hooket med WH_KEYBOARD_LL, og her er AddressOf-koden: Public Function LowLevelKeyboardProc(ByVal nCode As Long, ByVal wParam As Long, ByVal lParam As Long) As Long Dim fEatKeystroke As Boolean If (nCode = HC_ACTION) Then If wParam = WM_KEYDOWN Or wParam = WM_SYSKEYDOWN Or wParam = WM_KEYUP Or wParam = WM_SYSKEYUP Then CopyMemory p, ByVal lParam, Len(p) fEatKeystroke = _ ((p.vkCode = VK_TAB) And ((p.flags And LLKHF_ALTDOWN) <> 0)) Or _ ((p.vkCode = VK_ESCAPE) And ((p.flags And LLKHF_ALTDOWN) <> 0)) Or _ ((p.vkCode = VK_ESCAPE) And ((GetKeyState(VK_CONTROL) And &H8000) <> 0)) End If End If If fEatKeystroke Then LowLevelKeyboardProc = -1 Else LowLevelKeyboardProc = CallNextHookEx(0, nCode, wParam, ByVal lParam) End If End Function Koden skal stoppe CTRL-ESC og Windows-knappen. Jeg vil nemlig at brukeren ikke skal kunne få opp start-menyen! Noen som kan hjelpe meg? Takk Jonas Edit: Jeg har alltid trodd at SYSKEYDOWN var windows-knappen, men utifra koden ser det ikke sånn ut.. Edit: Jeg har funnet en annen løsning! Se på denne tråden som løst. Endret 26. mars 2005 av Jonas Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå