Solsviken Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 Hei . På en internett cafe jeg var på var windows satt opp slik at ALT som ble lagt inn på pcen var vekke etter neste restart. Brukern som jeg logga inn med var administrator så jeg kunne "styre" hele pcen, men uansett hva jeg gjorde av instillinger ( sletta modem og internettinstillinger, oppretta ny bruker, foranda skrivebordet) kom ALT tilbake etter neste restart. Slik kunne jeg tenkt meg å ha det på en data jeg skal sette opp i huset. Jeg legger inn alt av nytte ( word, de viktigeste programma, virus program, osv) så kan man herje så mye man bare vil uten at noe er forandra ved neste oppstart. Dette gjør jeg fordi jeg er så lei av å fixe pcen etter hver gang det er Spyware og fult av drit inne på pcen. Det eneste jeg kunne tenke meg var at f.eks om det blir skrevet noe i word skal man kunne lagre dokumentene i mine dokumenter uten at dem forsvinner etter hver oppstart. Takk for all hjelp Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 På skolen vår bruker de et program som heter Skanix Illusion til dette, og har også sett noen maskiner med noe de kaller Moonscape Protection. Hvor du kan få tak i dette, vet jeg ikke. Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 Det norskutviklede programmet Moonscape gir en slik mulighet. Eller kan man også få ti dette ved å bruke programmer som lager en imagefil av systemet, som Norton Ghost 9 eller Acronis True Image. Bruker selv Ghost 9, et program jeg har bare godt å si om. Skulle det skje problemer med systemet, uansett hva det måtte være, kan man når som helst gjenopprette systemet til den tilstanden det var i den dagen det ble installert for første gang... Moonscape: http://www.moonscape.no/index.php Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå