avalaker Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 Skulle sjekke heimesida mi for feil, fant en del errors der ja, men så testa eg gamer.no og der er 326 errors !!! er det mulig? Dårli jobb av Kent William Innholt ... men skal ikkje klage.. er ikkje betre sjølv hehe Gamer.no 326 errors Lenke til kommentar
N* Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 morsomt. ..trenger kansje ikke en egen tråd om dette Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 (endret) 312 på hw.no. Har ikkje peiling på dette eg Edit: Og VG er berre ein stor feilmelding med sine 693. Endret 25. mars 2005 av zeph Lenke til kommentar
Dustwave Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 hva er vitsen liksom? begge sidene klarer å utføre sin funksjon utmerket Lenke til kommentar
avalaker Skrevet 25. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2005 Eg har berre iritert meg over at når noken her på forumet vil ha kritikk på ei side så får dei den her linken: http://validator.w3.org/ Så hva er vitsen... tja si det. Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 No DOCTYPE Found! Om de hadde satt Doctype hadde de kanskje fått det skikkelige resultatet Lenke til kommentar
Domodyret Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 Ja det gjør jo jobben, men er ikke sikkert siden(e) er tilgjengelige for alt og alle Lenke til kommentar
-¤Zen¤- Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 1. VG og HW er begge sider som er avhengige av å være tilgjengelge 24/7 Tenk om de hadde tatt ned siden en dag bære for å rette så dere skal bli fornøyde? 2. VG og HW er ganske "massive" sider. Det er ganske mye arbeid i å rette dem. 3. Tror egentli di driter i validering. (Så lenge det funker i Opera så har det ikke noe å si) Lenke til kommentar
Neophus Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 Grunnen til at koden helst skal validere er at da er det forholdsvis sikkert at siden vises mer eller mindre som den skal i alle nettlesere som støtter w3 standarder fullt ut. Med forbehold. Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 Doctype må være til stede for at nettleseren vet hvordan den skal tolke HTML-kodene. Eg har berre iritert meg over at når noken her på forumet vil ha kritikk på ei side så får dei den her linken: http://validator.w3.org/ smile2.gif Så hva er vitsen... tja si det. Å validere sidene deres, hjelper dere med å lokalisere uventede feil. Det er godt mulig at dere ubevisst har glemt å lukke et element, plassert det på feil sted, eller rett og slett brukt en utgått attributt. Har vært borti drøssevis av problemer som har blitt løst etter en validering, så ikke undervurder denne muligheten. Lenke til kommentar
resol Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 (endret) 1. det går ann å kode om en side(da altså lage ny kildekode mens den gamle kjører, for å så bytte over) mens man har siden oppe, store sider(som vg og hw) bruker såklart databaser som man kan hente ut informasjon av når man lanserer den nye siden. vg har flere ganger skiftet/justert design uten at det har vært nedetid. 2. Det er faktisk ikke _så_ mye som skal til for å rette det, dem har penger nok til å faktisk få folk til å gjøre det. 3. Dem driter kanskje i det nå, men riktig kode på nett blir mer og mer hva folk er opptatt av, så dem vil nok snart følge etter og ihvertfall rense opp kildekoden sin en goddel. (bugger forumet her nå? Endret 25. mars 2005 av resol Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå