gmortena Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 Heisann, lurer på hvordan jeg skal plasere viftene i mitt Chieftec big tower. Jeg har en 120 x 120mm i toppen som suger ut, så skaffa jeg meg just 7 stk enermax vifter 80x80mm.. Lurer på hvor jeg skal sette de, og hvordan jeg får best mulig kjøling på HK og CPU Lurte også på hvor kan jeg skaffe slike matter som er på bilde nr2 her? for å dempe mest mulig støy fra pcen takk Lenke til kommentar
sigen Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 Det annbefales at viftene suger inn frisk luft fra fronten av kabinettet, og blåser/trekker varm luft ut bak og/eller i toppen. Støydempningsmatter finner du blandt annet på microplex (kabinetter > støydempning) Lenke til kommentar
gmortena Skrevet 25. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2005 Ok takk :=) da prøver jeg det, har de to viftene til å suge inn bakfra, når jeg kjører den ene blir tempraturen utrolig mye mer lavere på cpu, men kjører jeg igang begge blir den faktisk varmere hehe Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 (endret) BTW: 7 vifter jo enormt mye da! La ved en liten tegning.. Bare å tenke logisk når du skal plassere viftene! Varm luft stiger.. Endret 27. mars 2005 av Glisevask Lenke til kommentar
Olethros Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 (endret) Jeg har ikke prøvd å lyddempe mitt Chieftec bigtower selv ennå, men jeg har hørt fra flere hold at lyddempingsmatter fra Biltema er både bedre og billigere enn slike "dedikerte" PC-matter. Bare et tips. Endret 27. mars 2005 av Olethros Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Har hørt de ikke er så gode som de dedikerte! Ville heller lagt ut litt penger for dedikerte matter.. Lenke til kommentar
meastp Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Husker ikke hvor jeg fant artikkelen, men det var noen som hadde testet alle mulige konfigurasjoner ang. vifter, og faktisk var det to vifter bak (rett ut fra cpu/hovedkort) som ga den beste "overall performance"... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå