_Paulsen_ Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 (endret) Hei! Jeg sitter og koder bloggen min nå, og lurer på hvordan jeg skal få re-directa en side til en annen.. Eksempel: Når jeg skal oppdatere eller redigere en artikkel jeg har skrevet, vil jeg at jeg skal bli sendt tilbake til siden som viser alle nyhetene, etter at jeg har oppdatert artikkelen, d.v.s. etter at jeg har trykket submit-knappen. Jeg har følgende kode i fila mi, men det funker ikke... print "<meta HTTP-EQUIV=\"REFRESH\" CONTENT=\"0\"; URL=shownews.php>"; Endret 29. mars 2005 av OShea22 Lenke til kommentar
Christian_ Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 prøv denne: print "<META HTTP-EQUIV=\"refresh\" content=\"0;URL=shownews.php\">" Lenke til kommentar
_Paulsen_ Skrevet 25. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2005 prøv denne: print "<META HTTP-EQUIV=\"refresh\" content=\"0;URL=shownews.php\">" Funket glimrende Hva er årsaken til at denne kodesnutten fungerte som den skal, og ikke min egen? Lenke til kommentar
Christian_ Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 (endret) prøv denne: print "<META HTTP-EQUIV=\"refresh\" content=\"0;URL=shownews.php\">" Funket glimrende Hva er årsaken til at denne kodesnutten fungerte som den skal, og ikke min egen? Du ser forskjellen print "<META HTTP-EQUIV=\"REFRESH\" CONTENT=\"0\"; URL=shownews.php>"; <--- din print "<META HTTP-EQUIV=\"REFRESH\" CONTENT=\"0;URL=shownews.php\">"; <--- min :P Endret 25. mars 2005 av chs89 Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 En liten ting angående meta-refresh: Denne kodesnutten vil ødelegge tilbake-knappen for surferne dine, og det er UTROLIG plagsomt. Så fremt det er mulig ville jeg prøve å heller bruke header('Location: *');, men dersom det ikke er mulig sette opp timeout'en i meta-refreshen til minst 2 sekunder. Håper du skjønte problemet og hva jeg mente! Lenke til kommentar
_Paulsen_ Skrevet 25. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2005 @chs89: Hehe, ja, jeg ser jo det jeg også, men burde vel egentlig formulert setningen annerledes. Det jeg lurte på, var hvorfor din fungerer og ikke min... You see? @Lokaltog: Jepp, skjønner hva du mener! Utrolig kjedelig å browse gjennom sider med slik problematikk! Men denne kodesnutten her kommer aldri brukerne til å få tak i uansett, siden denne ligger i filen hvor jeg redigerer artiklene mine.. Lenke til kommentar
Christian_ Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 @chs89: Hehe, ja, jeg ser jo det jeg også, men burde vel egentlig formulert setningen annerledes. Det jeg lurte på, var hvorfor din fungerer og ikke min... You see? Antall sekunder og url skal ligge sammen i content ikke hver for seg altså ingen "" rundt 0 Lenke til kommentar
_Paulsen_ Skrevet 27. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2005 (endret) Aha, jeg skjønner Thanks! Endret 29. mars 2005 av OShea22 Lenke til kommentar
_Paulsen_ Skrevet 28. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2005 (endret) Dobbel.. Endret 29. mars 2005 av OShea22 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå