Vain Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 Noen her i VB- delen av forumet som er med på det? Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 (endret) Ja! Edit: Noen fler enn meg og Fredrik? Dere har heller ikke nubbesjans Endret 25. mars 2005 av Jonas Lenke til kommentar
Vain Skrevet 25. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2005 (endret) Hvor sitter du hen a Jonas? Fristen for å levere er lørdag kl 1500 Endret 25. mars 2005 av 86Fredrik Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 (endret) Rad 33, sete 44. Sånn cirka Edit: Ikke så lenge til det. Får vel begynne å legge på siste finish! Endret 25. mars 2005 av Jonas Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 Når får vi vite hvem som har vunnet de respektive compoene? Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 03:30 i natt er det premieutdeling. (... Til meg!) Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 (endret) Okey, da var vinneren annonsert... Det ble ikke meg Jeg gikk bort og snakket litt med dem, og de whina om at maskinen låste seg. Låste seg? Det var liksom hele poenget! Det skrev jeg krystallklart i readme-filen. Leser de ikke den? Herregud, nå er jeg forbanna! Edit: En ting til.. De sa at compoen ikke handler om ubrukelige programmer, men programmer som de i demo-crewet liker best! Oi sann, dette var vist siste gang jeg bidrar med noe som helst til compoen.. Bare nuubs i det crewet dems. Endret 27. mars 2005 av Jonas Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Synd om noe slikt var årsaken til at dommerene enkelt og greit hoppet over programmet ditt. I hvert fall burde man kunne lese "readme.txt" før man igangsetter en faglig(?) og estetisk vurering av et humoristisk program, men på en annen side er kanskje noe av poenget at dette ikke skal være nødvendig? Nåvel, vet noen hvor alle bidragene til disse compoene ligger? Det hadde vært morsomt å fått se dem. Lenke til kommentar
Vain Skrevet 27. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2005 Premien var ikke noe bra heller. 13 pakker popcorn. Jeg gidder ikke å være med på det til neste år. Har ikke sett bidraget til han som vant, så jeg skal ikke uttale meg om han var en verdig vinner eller ikke. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 For meg virker det som om demo-crewet ikke tar compoen seriøst, eller deltagerne generelt. Når man lastet opp bidraget sitt kunne man skrive en liten kommentar. Jeg skrev: "Mangler det noe? Ring meg/mail meg/kom bort/whatever. Jeg er DØNN seriøs i denne compoen." Allikvel hoppet de bare over meg.. Lenke til kommentar
Vain Skrevet 28. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2005 De tar vel ikke compoen seriøst, da. Det syns jo i om med at det ikke er noe bra premie, programmene vises ikke på scenen og det er crew som plukker ut en vinner, man får ikke stemme på den beste. Lenke til kommentar
fiskfisk Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Til neste års compo nominerer jeg mitt eneste bidrag: deg. Du kommer i en compo som går ut på å lage noe ubrukelig, en useriøs lekedings og klager over følgende ting: 1) Compoen er useriøs (NO SHIT, Sherlock) 2) Democrew er useriøse (Nei, jeg tror _ALDRI_ noen har lagd et program som kræsjer maskina i løpet av de 13 årene som TG har blitt avholdt tidligere, og alle de andre partyene som har hatt uselesscompoer i mellomtiden). 3) Den useriøse premien! Hvis du hadde kjent din historie, hadde du visst at dette var den mest brukbare premien noensinne utdelt i en uselesscompo. På Vision of Chaos 2003 (eller når det var) ble det utdelt en gjengestang (en sånn på en meter), proppet med muttere. Nå, DET er en skikkelig premie det. Her har TG noe å lære. Popkorn. PFft. Det er jo tilogmed godt. Jeg foreslår at du kommer opp med noe originalt og morsomt, og leverer det i compoen til neste år. Kanskje du til og med vinner? Eller så kan du heller delta i en av de seriøse compoene, og få en månedslønn i premie. Og angående å vise dette dritet her på scena: aldri i verden. Kanskje de fem beste bidragene. Men noe annet, åguuud. Det hadde vært kjedelig. Særlig for noe du kan skrive som fem linjer i et tilfeldig programmeringsspråk. Bli originale, voks opp og ikke ta seieren så jævlig på forskudd neste gang! Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Låste seg? Det var liksom hele poenget! Var ikke poenget med Useless Utility at det skulle være noe som faktisk hadde en eller annen (gjerne morsom) men totalt ubrukelig funksjon? Å lage noe som kræsjer maskina er jo ikke akkurat en bragd... Lenke til kommentar
neonstz Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Jeg var en av personene i democrewet paa TG i aar, og jeg var en av de som gikk gjennom alle useless utility-bidragene. Jeg gikk ogsaa gjennom alle uselessbidragene i fjor og i forifjor, og jeg har ogsaa sett paa flere av bidragene fra tidligere aar. I tillegg vant jeg useless utility-compoen paa TG i 2002. Jeg vet ganske godt hva som er et bra useless utility-bidrag og hva som ikke er det. Alle bidragene ble testet (med mindre vi ikke fikk de til aa fungere av en eller annen grunn) av flere personer, og vi ble enige om en vinner etter en ganske kort diskusjon. (I tillegg til vinneren var det et par andre bidrag jeg ogsaa likte) Ditt bidrag var paa ingen maate noe nytt og uvanlig. Hvert aar faar flere bidrag som sjekker om stroemmen er paa, pakkeprogrammer som gjoer filer stoerre og slikt. Slike bidrag blir glatt ignorert, siden vi i democrew har sett det saa mange ganger foer. Vinnerbidraget i aar, MouseGarage, var vel faktisk det eneste bidraget i aar som gjorde noe vi ikke har sett fra foer og som faktisk var morsomt (og som var en utility). Programmet var i tillegg gjennomfoert og velfungerende. Du klager paa at vi ikke tar compoen og deltagerene serioest. Nei, useless utility er ikke en serioes compo, det sier nesten seg selv. Men at vi ikke tar deltagerene serioest? Hvert aar jeg har vaert i crewet har vi hjulpet deltagerene med aa faa demoer til aa fungere, og vi har snakket med og gitt tips til deltagere i grafikk- og musikkcompoene. Vi har kanskje ikke den samme oppfoelgingen til de som deltar i useless utility, men det er fordi de aller fleste bidragene ikke er verdt det. Det er ogsaa naturlig at vi velger aa hjelpe de som kanskje har brukt uker eller maaneder paa aa lage et bidrag til en compo enn til noen som har lagd et useless-utility-bidrag paa et par minutter i loepet av partyet. Jeg synes ogsaa det er morsomt at du kaller oss i democrew for newbies. Jeg tviler paa at du har deltatt i en compo paa tg foer. De fleste i democrew har vaert deltager eller crew paa TG siden midten av 90-tallet. Jeg har f.eks vaert paa TG hvert aar siden 1992 bortsett fra en gang, og deltok i en compo for foerste gang i 1995. Jeg har ogsaa levert useless utility flere ganger. Du klager ogsaa paa at vi i democrew velger ut det programmet vi liker best. Vel, det er naa engang vi som bestemmer hvem som vinner, saa det burde ikke komme som noen bombe. Vi har ikke et magisk verktoey som tester programmer og gir de en uselessfaktor mellom 0 og 10. Personlig mener jeg at et useless utility skal vaere et gjennomfoert program, ha humor og i tillegg vaere noe nytt. Siden vi er en jury som plukker ut vinneren er det viktig aa ha bidrag som skiller seg ut. Det gjorde ikke ditt. Whiningen din her minner veldig om klippene fra Idol hvor deltagere som tror de kommer til aa vinne hele Idol ender opp med aa bli kastet ut etter foerste strofe for aa saa skjelle ut dommerene foran kamera. Du har en utrolig tro paa at ditt bidrag er best, og naar du ikke vinner saa klager du paa oss i democrew og sier vi ikke aner hva vi driver med. Til sist vil jeg komme med noen hint om hva som muligens hadde gjort ditt bidrag til et vinnerbidrag. Du leverte en pakke med fire utilities. Av disse var det bare et som faktisk hadde potensiale, Automatic Wordsplitter. Hadde du tatt denne ideen og lagd noe gjennomfoert hadde du kanskje blitt lagt mer merke til. Du kunne f.eks lagd et bedre brukergrensesnitt hvor man kunne konfigurert hvordan den skulle splitte ord og bytte ut tekst, utropstegn og spoersmaalstegn. Du kunne ogsaa lagd en IRC-klient som automatisk kjoerte splittingen paa ting man sa. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 (endret) Shimano og fiskfisk, (...) Dere aaaner ikke hva jeg leverte inn. Det ène programmet kræsjet ikke maskinen, men låste (Låse, som i at jeg stoppet alle input-funksjoner) den i akkurat èn time. Den kunne låses opp ved å trykke CTRL-ALT-DEL. Dette skrev jeg forøvrig i readme-filen, som jeg tviler dere i demo-crew leste. Jeg ble jo diskvalifisert fordi maskinen kræsja. Jeg gir dere (Shimano og fiskfisk) en kopp STFU. neonstz, beklager, jeg burde kansje ha sovet over det, før jeg postet innlegg.. Men hvorfor kunne dere ikke tatt oss litt mer seriøse, og kontaktet oss hvis programmene på en eller annen måte ikke fungerte? Jeg kan ikke lage kule demoer eller fet grafikk, men programmer har jeg laget lenge. Jeg brukte en del tid på det, startet faktisk flere uker før TG, og da er det forbanna kjipt når slikt skjer.. Endret 4. april 2005 av Jonas Lenke til kommentar
Dozer Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 (endret) Det er helt tydelig at du aldri har deltatt i en useless-utility compo før. Kort fortalt, det er DemoCrew (eller Event:Demo som vi egentlig heter) som hersker her. Whining og bitching om at "jeg vant ikke, buhu" kommer ingen vei, da måtte du levert inn deg selv. Et program som stopper maskinen i 1 time er ikke useless, det kan brukes som en litt sløv "wait" kommando uten mulighet for endring av tid. MouseGarage vant fordi det var innovativt (har du sett noe som er det MINSTE likt det før kanskje?), fordi det var morsomt (kom igjen, en musgarasje er morsomt) og fordi det var godt utført. Premiene i useless er som bidragene, rimelig useless. I år var det popcorn fordi vi kjøpte for mye til Scene.org awards som ble vist. Vi har tidligere slått til med en defekt printer som premie i denne konkurransen. Jeg foreslår at du roer deg ned minst 10 hakk, lærer deg hvordan useless utility-compoen fungerer og ikke kaller oss nuubs .. Å ikke forstå hvordan konkurranser fungerer, ei heller å SPØRRE om du har forstått alt rett, er ingen gyldig grunn til å slenge dritt om folk du ikke vet hvem er. Og FiskFisk har forøvrig helt rett i hele sitt innlegg, bare så det er sagt Endret 4. april 2005 av Dozer Lenke til kommentar
_vamecum Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Hei kjære Jonas. Jeg tror du egentlig er en hyggelig og flott kar. Dersom du putter all den energien du spruter rundt deg, inn i å lære deg for eks. opengl eller directx , så kan du bli en utrolig kul datamann. Dersom det er som du sier, at du har lagd programmer lenge, så vil ikke veien til å programmere grafikk bli så utrolig vanskelig. Jeg skal love deg det er mer givende å se sin første roterende 3d-kube, enn å få maskina til å henge i en time. Lykke til Lenke til kommentar
Vain Skrevet 4. april 2005 Forfatter Del Skrevet 4. april 2005 Men jeg synes ihvertfall at premien kunne vært bedre. Det kunne ha vært noe morsomt, uvanlig og ubrukelig. Ikke popkorn. Det kan man jo stikke i butikken og kjøpe for 20 kr hvis man vil. Hadde vært mye bedre med noe morsomt, feks en ødelagt printer som noen nevnte. Og det at man ikke vant er det jo bare å ta med et smil. Hadde ikke lyst på popkorn uannsett. Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Og det at man ikke vant er det jo bare å ta med et smil. Hadde ikke lyst på popkorn uannsett. Enig i det. Det er ikke så altfor ærefult å vinne denne compoen, for å si det mildt. Programmene er jo kun humoristisk ment, og da vurderes innleggene deretter - premien likeså. Lenke til kommentar
LarsM Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Hvor ligger bidragene i useless utility-compoen, eller er dem ikke lagt ut? Kunne tenkt meg og visst hvor de "Reason Synth-Only"-bidragene også havnet. Ser ingen av dem hos scene.org. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå