Gå til innhold

Ny spille-pc til under 15000...

Anbefalte innlegg

Jeg har fått to forslag på et annet forum og nå lurer jeg på hva dere mener.

Den ene mente at jeg skulle bytte ut DVD-brennern til en BenQ DW1620 Pro 16x og den andre mente jeg skulle bytte den til en NEC ND-3520A.

Hvilken synes dere jeg burde ta?

Nec brenneren er et solid kvalitets produkt, du blir ihvertfall fornøyd med den, benq'en vet jeg ikke helt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Oppdatert igjen: Har blant annet skiftet skjermkort og RAM...

(Alle priser hentet fra PCutstyr.no)

AMD Athlon 64 3200+ ''Winchester'' 1551,-

Arctic Silver Arctic Silver 5 65,-

Corsair XMS4400C25 TWINX DDR550 1024 MB (2x512) 1946,-

LG DVD 16x/48x 255,-

MSI K8N Neo4 Platinum 1210,-

Nec ND-3520A 504,-

Razer Diamondback Magma Look 502,-

Samsung SyncMaster 913N 3295,-

Sapphire Radeon X800 XL Ultimate 2926,-

Seagate Barracuda 7200.8 250 GB S-ATA 1038,-

Tagan TG420-U02 i-Xeye 649,-

Thermaltake Armor Sølv 1437,-

Zalman CNPS7000B-Cu 398,-

TOTALT 15776,-

Handleliste: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=14296

Bra nå? Er det skjermkortet noe bra eller bør jeg heller kjøpe Sapphire X800 XL og ikke Ultimate? Noen forandringer som bør gjøres?

Lenke til kommentar

såg du har bestillt 1024 ram, du skal ha en spel pc sant?

du burde vite at på dei aller nyaste spela so vil 1024 ram fort bli forlite til å kunne kjøre ting glatt.

såg gjennom tidligare sider og såg masse om masse bedre ytelse med mindre timings. I testprogram får du noken hundre mb/s meir, men i praksis merka du ingen ting(bokstaveli talt) merka sjøl ingen forsjell fra 2,2,2,5 til 2,5,4,4,7

edit:har sjøl P4 system, amd skal visst ver veldig kla i lave timings, men veit ikkje kor masse det har å sei.

P.S kjenner en som har klokka 3200+ til det som tilsvarer 4000+(huska ikkje mhz) med stock kjøler.

Endret av bonebraker
Lenke til kommentar
Ligner ganske mye på det jeg skal kjøpe ;)

Du burde huske på at du trenger OS og anti-virus + kanskje noen stille vifter, katoder osv...

Ble i hvertfall et par tusen bare det hos meg :(

OS og anti-virus kommer utenom. Tror ikke jeg gidder og kjøpe flere vifter enda... Får se hvordan det går først og deretter kjøpe flere hvis nødvendig :thumbup:

(Hva er katoder?)

Lenke til kommentar
såg du har bestillt 1024 ram, du skal ha en spel pc sant?

du burde vite at på dei aller nyaste spela so vil 1024 ram fort bli forlite til å kunne kjøre ting glatt.

såg gjennom tidligare sider og såg masse om masse bedre ytelse med mindre timings. I testprogram får du noken hundre mb/s meir, men i praksis merka du ingen ting(bokstaveli talt) merka sjøl ingen forsjell fra 2,2,2,5 til 2,5,4,4,7

edit:har sjøl P4 system, amd skal visst ver veldig kla i lave timings, men veit ikkje kor masse det har å sei.

P.S kjenner en som har klokka 3200+ til det som tilsvarer 4000+(huska ikkje mhz) med stock kjøler.

Ja skal ha spill-pc!

Noen forslag med mer RAM da? Trodde det var nok med 1GB jeg :hmm:

Kom på en ting nå, burde jeg kjøpe "venice" istedet for "winchester''??

Hva syns dere om skjermkortet?

Lenke til kommentar

Venice er tingen :yes:

Jeg ville valgt et DFI hovedkort, i hvertfall hvis du skal klokke litt, for DFI kortene har kommet ekstremt bra ut. Anandtech har testet de, orker ikke finne linken men i konklusjonen sa de noe som: Det er sjelden man tester noe som man bare sitter igjen med GODE føelser og opplevelser av. Og det er nettop det vi gjør med DFI kortene. Overlegene hele veien i gjennom

Lenke til kommentar

Så litt på delene og fant ut at PCutstyr.no selger prosessoren MED vifte...

Jeg hadde jo tenkt å kjøpe uten og med zalman vifta... Nå lurer jeg på om jeg kan kjøpe den med vifte og ta den av og sette på zalman vifta? :hmm:

Lenke til kommentar

Du burde huske på at du trenger OS og anti-virus + kanskje noen stille vifter, katoder osv...

OS og anti-virus kommer utenom. Tror ikke jeg gidder og kjøpe flere vifter enda... Får se hvordan det går først og deretter kjøpe flere hvis nødvendig :thumbup:

(Hva er katoder?)

Katoder er en slags lys, det er egentlig bare jåleri :p

Og de fleste steder er det billigere å kjøpe uten vifte, men det skal være fult mulig å ta av vifta på prossesoren du må bare huske å ta bort kjølepastaen og skifte den med en ny en.

Endret av V3se7
Lenke til kommentar

AMD Athlon 64 3200+ ''Winchester''  1551,-

Arctic Silver Arctic Silver 5  65,-

LG DVD 16x/48x  255,-

MSI K8N Neo4 Platinum  1210,-

Nec ND-3520A  504,-

Razer Diamondback Magma Look  502,-

Samsung SyncMaster 913N  3295,-

Sapphire Radeon X800 XL Ultimate  2926,-

Seagate Barracuda 7200.8 250 GB S-ATA  1038,-

Tagan TG420-U02 i-Xeye  649,-

Thermaltake Armor Sølv  1437,-

Zalman CNPS7000B-Cu  398,-

TOTALT    15776,-

Bra nå? Er det skjermkortet noe bra eller bør jeg heller kjøpe Sapphire X800 XL og ikke Ultimate? Noen forandringer som bør gjøres?

Hei!

Ville fjernet LG DVD spilleren da du allerede har valgt NEC DVD brennern>255 kr. spart.

Bytt ut Razer musa med Logitech MX 518

Ser at mange på forumet gir postive tilbakemeldinger på MIST PSU, den koster et par hundre ekstra, men det vil nok være verdt det. Finner den ihvertfall på microplex.no.

Når det gjelder skjermkort har jeg valgt Nvidia da jeg har planer om å kjøre SLI om ikke altfor lenge. Med nåværende oppsett spille jeg både HL2, CS:S på max rate uten problemer....

Lykke til!

Lenke til kommentar

(Hva er katoder?)

Katoder er en slags lys, det er egentlig bare jåleri :p

Og de fleste steder er det billigere å kjøpe uten vifte, men det skal være fult mulig å ta av vifta på prossesoren du må bare huske å ta bort kjølepastaen og skifte den med en ny en.

Så det går bra å bytte vifte? Hvordan tar man av kjølepastaen?

Lenke til kommentar

AMD Athlon 64 3200+ ''Winchester''  1551,-

Arctic Silver Arctic Silver 5  65,-

LG DVD 16x/48x  255,-

MSI K8N Neo4 Platinum  1210,-

Nec ND-3520A  504,-

Razer Diamondback Magma Look  502,-

Samsung SyncMaster 913N  3295,-

Sapphire Radeon X800 XL Ultimate  2926,-

Seagate Barracuda 7200.8 250 GB S-ATA  1038,-

Tagan TG420-U02 i-Xeye  649,-

Thermaltake Armor Sølv  1437,-

Zalman CNPS7000B-Cu  398,-

TOTALT    15776,-

Hei!

Ville fjernet LG DVD spilleren da du allerede har valgt NEC DVD brennern>255 kr. spart.

Bytt ut Razer musa med Logitech MX 518

Ser at mange på forumet gir postive tilbakemeldinger på MIST PSU, den koster et par hundre ekstra, men det vil nok være verdt det. Finner den ihvertfall på microplex.no.

Når det gjelder skjermkort har jeg valgt Nvidia da jeg har planer om å kjøre SLI om ikke altfor lenge. Med nåværende oppsett spille jeg både HL2, CS:S på max rate uten problemer....

Lykke til!

Vil ha både DVD brenner og spiller siden jeg vil ta direkte kopier...

Skal se på den MIST strømforsyningen! :thumbup:

Skal vurdere den musa og.

Når det kommer til skjermkort så har jeg egentlig mest lyst på et ATI X800 XL kort, siden det ikke koster all verden og det er ganske bra. Lurte på hvilket X800 XL kort jeg burde velge...?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...