JGR Skrevet 26. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2005 X-tremeOverclocker: Er det stor forskjell mellom det PowerColor Radeon X850PRO 256MB kortet og det X800XL jeg hadde fra før? Tror nesten jeg må holde meg på det X800XL kortet... ellers blr det for dyrt... Hva er forskjellen mellom MSI K8N NEO2 Platinum og NEO4? (Vil gjerne ned i pris hvis mulig...) Lenke til kommentar
Ullsokk Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 Skal ha ny pc nå selv, så jeg kommer til å følge med her =) Bare til å kjøre på med svar! Lenke til kommentar
Gundersen Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 X-tremeOverclocker: Er det stor forskjell mellom det PowerColor Radeon X850PRO 256MB kortet og det X800XL jeg hadde fra før? Tror nesten jeg må holde meg på det X800XL kortet... ellers blr det for dyrt... Hva er forskjellen mellom MSI K8N NEO2 Platinum og NEO4? (Vil gjerne ned i pris hvis mulig...) Det er en viss forskjell på de grafikkortene... X850XT kortet er en del bedre og dyrere. Men skal du ha et som er bedre enn X800XL tror jeg at jeg ville ha valgt X800XT Lenke til kommentar
Gundersen Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 Er det mye forskjell på AMD Athlon 64 3500+ 2,2GHz og AMD Athlon 64 3200+ 2,0GHz?? Det er jo tross allt nesten 1000kr forskjell... Hva foreslår dere? 3500+ eller 3200+ til en billigere penge?Er det best og kjøpe Boxed eller er det bedre å kjøpe seperat vifte? Det koster jo ca like mye uansett.. På AMD 3200+ og 3500+ er det 200Mhz forskjell klokkehastighet, som egentlig ikke er veldig mye, med litt overklokking har du lett en 3500+ Ihvertfall hvis du kjøper en skikkelig kjøler isteden for boxed, som kanskje kan være lurt, men ikke hvis du vil spare penger. (Kommer an på hvor bra kjøling du vil ha, og hvor mye du eventuelt skal overklokke.) Og det hjelper ikke å bare kjøpe vifte, du må kjøpe kjøler også. Jeg kan anbefale en zelman kjøler, f.eks. denne Lenke til kommentar
ALLAH Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 En kamerat av meg sa at jeg burde kjøpe 1024MB minne istedet for 2x512 fordi han mente jeg måtte sette inn mer om et år eller to uansett... Stemmer dette? Dette blir litt feil.. pga med 2 brikker 512ram så får du jo trossalt Dualchannel.. Å det er noe du kommer å merke mye til. Alle 939socket system støtter Dualchannel. Såg at du hadde valgt ut MSi K8N neo2 hovedkort? Ha dette hovedkortet sjøl, å er storfornøyd.. det har og kommet ut best på meste alle tester det har vært med på, i tillegg til at det er VELDIG overklokkingsvennlig. Det å kjøpe Boxedkjøler taper du jo ingenting på.. kan jo alltids bytte i ettertid uanz.. Boxedkjøleren som følger med er ganske "grei" men bråker kanskje litt mer enn nødvendig.? Lenke til kommentar
Coffie=JavaCode Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 HVorfor så sykt dyrt minne?? Du kan jo få 2 GB til samme prisen, noe som vil yte bedre selv med høyere latensy som ikke har den best dokumenterte ytelsesøkningen. Litt selfølgelig men oftest mindre enn det som er vært å betale for det. Lenke til kommentar
JGR Skrevet 26. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2005 Da tror jeg jeg tar en 3200+ isteden for å spare litt... tror jeg tar boxed versionen også... Macfan: Forslag til minne da? tar imot alle forslag! Lenke til kommentar
ALLAH Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 Dem ramma du har valgt, dvs Hyperx rammen er ganske rå.. Ville lagt litt penger inn i ram med lave timings. enda om det Mcfan sier er ett godt poeng. Du vil merke sterk ytelsesforskjell på ett par hyperxbrikker i forhold til noen brikker med feks 2.5 3 3 7 timings som jeg har... Hyperxbrikkene er og greie om en skal overklokke litt.. Men om det er verdt prisforskjellen? Det må du spør degsjøl om Lykke til med pcbygginga Lenke til kommentar
Coffie=JavaCode Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 (endret) Da tror jeg jeg tar en 3200+ isteden for å spare litt...tror jeg tar boxed versionen også... Macfan: Forslag til minne da? tar imot alle forslag! 2 slike hadde gjort susen. 2GB da har du nok ram for en stund. ALLAH vis en test der Du vil merke sterk ytelsesforskjell på ett par hyperxbrikker i forhold til noen brikker med feks 2.5 3 3 7 timings Har ikke sett en slik test. EDIT ps glemte linken http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=2702 Endret 26. mars 2005 av Macfan Lenke til kommentar
JGR Skrevet 26. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2005 (endret) Mener du at jeg skal kjøpe to stk OCZ 1024MB Premier Dual Channel? Trodde det bare var plass til to ram-brikker jeg...? Hva er forskjellen da? mellom Kingston HyperX og disse? Ser jo at det er nesten 1000kr dyrere for kingston sine... Er det verdt å bruke 1000kr mer på de eller kjøpe de andre? Endret 26. mars 2005 av Xerocomus Lenke til kommentar
Gundersen Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 (endret) Mener du at jeg skal kjøpe to stk OCZ 1024MB Premier Dual Channel?Trodde det bare var plass til to ram-brikker jeg...? Hva er forskjellen da? mellom Kingston HyperX og disse? Ser jo at det er 1000kr dyrere for kingston sine... Er det verdt å bruke 1000kr mer på de eller kjøpe de andre? Først og fremst er det plass til 4 Ram-brikker og alle de du har sett på er 2 rambrikker a 512MB altså 1024MB, det vil også si at du har plass til 2048MB RAM, hvis du kjøper bare 512MB brikker. Dette mener jeg er lurt så du kan bruke dual channel. Når det gjelder Kingston minne mot OCZ minne som er linket til over er Kingston minne noe av det råeste som er... OCZ minne som er linket til mener jeg du skal styre unna med mindre du vil spare penger også her, men kingston minnet som er linket til over er absolutt å anbefale pga den lave latencyen, mens det OCZ minne det er snakk om har ganske stor latency. Hvis du vil ha noe som er midt imellom kan jeg finne det til deg Endret 26. mars 2005 av Gundersen Lenke til kommentar
JGR Skrevet 26. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2005 Gjerne det! Vil ha noe å velge mellom Når det gjelder prossesorn så lurer jeg på om http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=33616 denne kjølern duger? Koster 121Kr så den er ikke så dyr... Lenke til kommentar
Gundersen Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 Den kjøleren er helt ok, men da kan du nesten kjøpe en vanlig boxed versjon av CPUen fordi den er ganske lik i kjølinga og lydmessig. Lenke til kommentar
Gundersen Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 (endret) http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=1624 der har du også et bra minne, men det koster bare 150,- kroner mindre enn hyperx minne fra kingston... finnes også annet minne men da må jeg ta en annen webshop, skal jeg det? f. eks: MPX.no Forresten, har kommet til den konklusjonen at hyperx minne fra kingston er veldig bra, men at det koster, det er vanskelig å finne annet minne som blir mye billigere. Endret 26. mars 2005 av Gundersen Lenke til kommentar
JGR Skrevet 26. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2005 Hva anbefaler du da? Er det bedre å kjøpe en litt dyrere kjøler? Angående harddisken, hva synes du om den? Lenke til kommentar
JGR Skrevet 26. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2005 Det er samme for meg på hvilken webshop det er fra... Lenke til kommentar
Gundersen Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 Hva anbefaler du da? Er det bedre å kjøpe en litt dyrere kjøler?Angående harddisken, hva synes du om den? Kjøling kommer litt an på om du skal overklokke eller ikke, skal du det? Hvis ikke kan du velge en kjøler som går stille, bare den klarer å kjøle prosessoren nogenlunde. Ingenting å si på harddisken. Lenke til kommentar
JGR Skrevet 26. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2005 Kan sikkert ta Kingston sine... gjør ikke så mye at det koster... Arti å ha bra å vettu! Være litt "kongen på haugen" Lenke til kommentar
JGR Skrevet 26. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2005 Hvet ikke om jeg skal overklokke... Har ikke peiling om hvordan man gjør det, men jeg får sikkert noen til å hjelpe meg med det Så svare blir ja, jeg skal sikkert det Lenke til kommentar
Gundersen Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 (endret) Hvet ikke om jeg skal overklokke... Har ikke peiling om hvordan man gjør det, men jeg får sikkert noen til å hjelpe meg med det Så svare blir ja, jeg skal sikkert det kan være lurt å investere litt penger i en bra kjøler da... Endret 26. mars 2005 av Gundersen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå