Gå til innhold

Hvordan redusere latensy i cubase?

Anbefalte innlegg

hei jeg har nå gått til inkjøp av et m-audio oxygen8 midi keyboard...

Problemet mitt er at dfet tar altfor lang tid fra jeg trykker på tagenten til det kommer lyd i cubase, legg merke til at dette skjer bare når jeg kjører vst plugins...

i fruity loops funker det fett med vst, og klar pianolyd går også fint å cubase, men så fort jeg legger på en vst synth tar det laaaang tid... kan noen hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hei jeg har nå gått til inkjøp av et m-audio oxygen8 midi keyboard...

Problemet mitt er at dfet tar altfor lang tid fra jeg trykker på tagenten til det kommer lyd i cubase, legg merke til at dette skjer bare når jeg kjører vst plugins...

i fruity loops funker det fett med vst, og klar pianolyd går også fint å cubase, men så fort jeg legger på en vst synth tar det laaaang tid... kan noen hjelpe meg?

Vst'er tar masse maskinkraft.

Selve programmet kan kanskje ikke ta så mye, men Vst'er tar mye. ;)

Slik har iallefall jeg erfaring med.

Lenke til kommentar

Det er veldig individuelt. Som HalTan sier, kjører du på høy samplingsfrekvens (48Mhz og høyere) kan det bli veldig tungt, prøv å sett den ned om den er høy. Det kommer også på hva slags VST-er du bruker, noen er tunge, andre kjører glatt på nesten hvasomhelst. Når man driver med slike programmer er ram viktigere enn cpu-kraft, stort sett.

Når det gjelder latency har lydkortet mye å si. Et godt lydkort vil gi mindre latency enn et "helt ok" lydkort.

Endret av SirMaximus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...