Gå til innhold

Forskjell mellom 9700pro og 9800pro?

schwami

Anbefalte innlegg

Forskjellen mellom 9700/9800 ligger i klokkehastigheten.

R9800 har også bedre optimalisert minne kontroller for AA ytelse, forbedret hierarchical z som virker på alle stencil operasjoner samt støtte for F-buffer.

Ja.. men ytelsesforbedringen ligger i bunn og grunn i klokkehastigheten.

Når det er sagt så scorer 9700 litt høyere i benchmarks enn 9800 på samme klokkehastigheter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I såfall så må jeg da ha lest feil jeg da når jeg dro av kjøleribba på gpu'n på sapphire 9800pro kortet mitt og det stod rv360 der... ifølge den mod, siden jeg leste på er også alle 9800pro kort med 256 ram et xt kort i bunn og grunn...

Mitt kort derimot er et 128mb kort... bytta bios ... så har jeg nå et 9800XT....

Tror nok kankje du har litt feil her Snap..siden også rv350 har forlengs gått ut av prod...

Lenke til kommentar
Når det er sagt så scorer 9700 litt høyere i benchmarks enn 9800 på samme klokkehastigheter.

Fra det jeg har sett er R9800 og R9700Pro så og si identisk ytelse og her har R9700Pro ~6,5% høyere minnebåndbredde.

Jada det stemmer nok det.

Kom over denne litt eldre testen som tar for seg R300 VS R350.

Er ikke mye som skiller de, men R350 er litt kjappere, clock for clock.

I blant annet 3d mark 01 så får R300 høyere score clock for clock vs R350, men som sagt er ikke mye som skiller de.

Ihvertfall ikke så mye som enkelte i posten skal ha det til.

Endret av corcky
Lenke til kommentar
When R300 was initially announced, ATi detailed the specifications of their Vertex Shader in terms of DX9 VS2.0 functionality suggesting that this is all R300 supports, when in fact such statements were below what is supported by R300.

Specen til VS2.0 er 1024 instruksjoner og siden R300 i utgangspunktet ikke var annonsert til å støtte mer så har dem nok ikke brydd seg med å endre på det. Med dette høres også SS2.1 som en større forbedring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...