Errae Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 heisann! Skulle hatt muligheten for å kopiere over noen filer som jeg har på en ext3 disk til en ntfs partisjon. Jeg har prøvd dette programmet, men det låser seg med en gang. Noen som vet om andre programmer som kan gjøre dette ? takk for svar! Lenke til kommentar
Errae Skrevet 6. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2005 Ingen som har erfaring på hvordan man skal få data fra ext3 over til ntfs ??? Lenke til kommentar
adder1972 Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Hei, Det letteste er vel å mounte NTFS-disken i Linux og så legge over filene fra den siden. Jeg kjører både WinXP og Linux (Kubuntu) hos meg, og har en felles disk egen partisjon, FAT32 (men NTFS er greit i Kubuntu). S Lenke til kommentar
Ümlaüt Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Såvidt jeg husker, så er det ikke "trygt" å skrive til NTFS-filsystemer fra Linux. Tror ikke det finnes et gratis program (eller IFS) for Windows som lar en lese/skrive ext2/ext3-filsystem. Men jeg mener å huske at Paragon Software har et slik program. Men det koster penger. Jeg tror den beste løsningen er at du kopierer ut dataene på en fat32-partisjon, eller til en "USB-minnepinne" eller tilsvarende. Lenke til kommentar
Errae Skrevet 7. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2005 hm,- blir mye kopiering dette ;D vurderte å brenne ut på dvd, men det vil ta evigheter. Har nemlig ca 500gb med stuff etter ei heftig opprydning i går... men hvis det går ann å skrive til fat32 så kan jeg sikkert ta turen innom der før jeg kopierer alt over igjen til ntfs... Lenke til kommentar
Ümlaüt Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Oi, det tror jeg blir litt av en jobb. Tror ikke FAT32 støtter så veldig store partisjoner ... så det blir mye kopiering og rebooting. Tror jeg hadde droppet å konvertere alt til ext3, og i stedet bare lest NTFS-partisjonene i Linux, og i tillegg hatt en stor ext3-partisjon til lagring. Eller så ville jeg ha kjøpt det programmet til Paragon Software. Har ikke prøvd det, men regner med at det gjør jobben. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå