Gå til innhold

Spørsmål angående Proteiner og pumping...

Anbefalte innlegg

Det forsto jeg ikke... hvorfor trenger enn feit type mindre proteiner enn en tynn? det skulle vel ikke ha noe å si?? Jeg spør her, vet ikke, men jeg syntes bare det hørtes sinnsykt rart ut

Fordi han har mindre muskler å bygge opp. Det er ihvertfall den eneste forklaringen jeg kan tenke meg.

http://www.tn.no/default.asp?go=ernaering&aid=15

Som en gylden regel vil jeg anbefale et daglig proteininntak på 3 gram pr. kilo fettfri kroppsvekt. Det vil si at hvis du veier 85 kilo og du har en fettprosent på 15%, så har du en fettfri kroppsvekt på 72 kg. Det daglige proteininntaket ditt bør da være ca. 72 x 3 = 216 gram.

Det er fra dette sitatet jeg trakk denne konklusjonen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har ikke giddi å lest gjennom alt folk har skrevet så hvis jeg sier noe om igjen så får det være.. men først må du prioritere om du skal bygge muskler, eller gå ned i vekt.. skal du bygge muskler må du selvfølgelig regne med å gå opp i vekt og du må ha et godt kosthold, og gjerne være på sikre siden og få i deg nok næring.

er en grunn til at kroppsbyggere har deffe periode før konkuranser, for da har dem bygget seg opp og skal rippe vekk fettet. altså burde du først prioritere å bygge noen muskler og få i deg masse næring, så får du heller tenke på å slanke deg etterå.

Hvis du kjører hard og seriøst trenings program kan man ha opptil 4gram protein pr kilo.. jeg som prøver åbygge å være på sikre siden tar max protein jeg kan pr måltid, og det er 40gram som kroppen maks kan ta opp pr måltid. min vekt er ca 80x 4 gram pr kilo = 320. tar 40 gram ca 7 ganger om dagen pr måltid = 280. altså får jeg i meg litt mindre. er også viktig å ikke ta proteiner alene, eller karbo alene, for å få best effekt så spis det sammen. derfor man som regel tar en protein shake ved siden av måltid. så ikke ta den alene og tro at dagen er reddet.

Da har du altså svaret at du kan godt ta proteiner før og etter trening. Men er jo ikke sikkert du tar det så seriøst og vil bare ta det når det er viktigst, så sist jeg leste så har dem kommet fram til at man nå burde ta proteiner 1 time før trening for å få en viss % mer effekt, husker ikke tall. Rett etter trening skal du ta karbohydrater, helst pulver siden det tas fort opp i kroppen og ikke trenger å brytes ned, der kan man ta helt opp til 160gram(mulig jeg husker veldig feil på tall nå, men pleier selv ta ca 6 toppa spiseskjeer med reint karbo) siden det er det eneste karbohydratene man kan ta i løpet av dagen uten å legge på seg. det er viktig at dette blir tatt rett etter trening, ikke mer enn maks 30 min etter. Kroppen er da tom for energi etter en hard trenings økt og trenger raskt tilgang på engergi, eller vil den da tære på andre kilder som f eks proteinene, og det skal jo brukes som byggestein og det vil man jo ikke :thumbdown: .

Etter du har tatt det så kan du vente en time før du kaster i deg et godt måltid rikt på proteiner, da er du sikkert ganske sulten og merker godt på kroppen at den trenger mat;)

håper dette gjorde deg litt smartere.. var allefall alt jeg kom på så seint på kvelden i farta:) så får vi bare håpe det stemmer så godt som mulig:)

Lenke til kommentar

VIss du skal ned i vekt så er det ikke lurt å begyne på proteiner..

Proteiner er byggestoffer..Så proteiner hjelper de å bygge muskler..

En halvtime før trenning tar du en shack og halvtime etter trenning tar du 1 shack til..

Lenke til kommentar
VIss du skal ned i vekt så er det ikke lurt å begyne på proteiner..

Proteiner er byggestoffer..Så proteiner hjelper de å bygge muskler..

De som vil ned i vekt vil gjerne ned i fettprosent, ikke muskler. For å gå ned i fettprosent er det viktig å ligge på kaloriunderskudd, og for da unngå miste muskler er et høyt inntak av proteiner å anbefale..

Et høyere inntak av proteiner forsterker også forbrenningen.

Endret av T.F.T
Lenke til kommentar

Man skal kombinere proteintilskudd med måltider der man får i seg for lite protein..Mange som misforstår dette! Få en personlig trener til å sette opp et kostholdsprogram til deg! Du kan jo selvfølgelig også ta en shake før og etter trening,men ikke hiv i deg proteiner bare fordi det er "tøft" osv. :p

Lenke til kommentar

Hva legger du i måltider a?

Du skal aldrig ta proteiner alene, spesielt ikke etter trening.

På grunn av at da gjør koppen om proteinene den får om til karbohydrater.

Ta en banan først for å få karbohydrater og etter det, kan du ta en protein shake.

Eller som jeg gjør, ta carbo fule sammen med proteiner i shaken

Lenke til kommentar

du drikke 0.5liter lett-sjokolademelk og spise en bannan rett etter trening. det hjelper å bygge muskelmasse :)

edit:

Kanskje litt dumt spm, men har null peiling på hvor det selges. Altså noen som vet hvor man får tak i kosttilskudd? Proteinsdrikker o.l?

du burde få tak i det på treningssenteret ditt. det selges hvertfall der jeg jobber

Endret av headcleaver
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...