Gå til innhold

Ny HD og et nytt Kabinett - what to choose?

Anbefalte innlegg

Heisann!

Sitter her et 1 TB med plass, og alt er presset inn i et (av alle ting) q-tec kabinett.

Ja, jeg ble advart mot å kjøpe kabinettet, men nå er jeg faktisk ganske imponert over saken, oppetid på over 14 dager uten noe problem, restarter seg så og si aldri uten grunn. Så for meg var ikke kabinettet et dårlig valg.

Men nå har det seg sånn at jeg faktisk trenger et kabinett som er litt større, og litt mer gjennomtenkt.

Har planer om å gå for dette ->Chieftec BX serien

Dårlig valg? Det funker vel greit nok. Greit nok at PSU'n er litt liten. Men det går vel ann å få kjøpt kabinettet uten? Og om jeg skulle gjort det, hvilken PSU burde jeg kjøpe?

Støy er ikke noe problem..

Har 2 enermax vifter som kjører på halv full speed hele tiden, sover 2 meter fra pcn. Så lyd er jeg vant til.

Men over til Hardisken. Har fra før 200 gigaer (IDE) og en S-ATA. IDE kontrolleren har begynt å bli defekt, så jeg skal hvertfall gå for en S-ATA disk.

Tenkte på denne --> Maxtor DiamondMax 10 300GB S-ATA 16MB cache 7200RPM NCQ

Den fungerer vel greit? Den er vel ganske rask også, muligens lurt å installere OS på den disken, isteden for den "gamle" Seagate 200 giga IDE disken ( ? ) ...

Annet info om pcn min:

HK: Asus A7N8X-E Deluxe

CPU: AMD Athlon XP 2800+ Barton

Skjermkort: GeForce 4200 TI (funker faktisk rimelig bra enda, selv med bare 64 mb ram)

1 x floppy disk og 1 x NEC 2510A (eller noe sånt) DVD brenner

+ de 5 hardiskene ( selger den ene når jeg får den nye 300 gigaen.

2 enermax vifter.

2 Twinmos DDR-DIMM 3200 512MB hver.

Pc'n suger vel ikke så mye strøm av det der? :) en 360 Watt's Chieftec PSU burde vel klare jobben, hvertfall bedre enn qtec sin skulle man tro.. :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjøpte akkurat en seagate barracuda 7200.8 serien etter god omtale på tomshardware.com

kanskje et altenrativ for deg og?

verdt å sjekke ut i hvert fall.

Det ser ut til at han tenker mer på hastighet en støy og kanskje sikkerhet så da vil ikke Seagate Barracuda kunne matche en Diamon 10 disk som har 16mb catch og støtte for NCQ...

Lenke til kommentar

Støy på diskene er ikke noe problem, det som er litt merkelig er at maxtor disken min er mye kaldere enn begge seagatene mine..

Hva er NCQ egentlig? Har ikke oppdatert meg i det siste..

og CM Stacker er jeg ikke sikker på om jeg faktisk vil ha, blir for .. for "stilfullt" for meg.. og litt for mye penger for et kabinett vil jeg påstå, er ikke så nøyen på kabinettet igrunn.

Resten av hw, (hk,cpu,ram) blir vel byttet ut snart også..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...