Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

3Com 802.11g - detter ut av og til

Gjest Slettet+8745264

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+8745264

Har nylig anskaffet en 3Com 802.11g (3CRWE554G72T) router. Av og til slutter den bare å fungere, men hvis man drar ut strømkontakten og setter den inn igjen er problemet fikset.. Så går det en tid igjen (alt fra minutter til døgn), og samme skjer. Noen som har vært borti dette?

Har fra før av hatt en 3Com 802.11b (3CRWE52196), og den har fungert smertefritt. Kjører samme oppsettet på den nye som på den gamle.

Lukter jeg hardwarefeil..?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+8745264

Jeg bruker nyeste firmware (2.0.0.2 eller hva det var), men det ser faktisk ut til å ha stabilisert seg. Har løsnet litt på strømkabelen, som muligens var litt stram og i litt for brå vinkel (rart at dette eventuelt skulle være problemet).

Bruker en del forskjellige laptoper (2 x HP, en Zepto, en iPaq pda, alle med innebygget Intel trådløst nettverkskort), og i tillegg en stasjonær (wired). Samtlige datt ut når routeren hang seg opp (ikke noen bombe).

Rekkevidden er eksepsjonell vel og merke, her går det gjennom tykke vegger over 3 etasjer uten problemer hos alle trådløse enheter, med routeren i kjelleren.

Problemet til kazzkizz virket jo veldig merkelig. Jeg har erfart at usb-tilkoblede nettverkskort ikke funker like bra som innebygde eller pcmcia kort, både når det gjelder hastighet og rekkevidde, men så dårlig skal det ikke være. Som de andre sier her, sjekk firmwaren og/eller hør med stedet der du kjøpte det og eventuelt få greiene byttet.

Endret av Slettet+8745264
Lenke til kommentar
,26/03/2005 : 13:05] Jeg bruker nyeste firmware (2.0.0.2 eller hva det var), men det ser faktisk ut til å ha stabilisert seg. Har løsnet litt på strømkabelen, som muligens var litt stram og i litt for brå vinkel (rart at dette eventuelt skulle være problemet).

Edit: Søkte på feil produktnummer av de to du oppga :blush:

Du hadde selvfølgelig helt rett i at 2.0.0.2 var siste versjon.

Endret av TEE
Lenke til kommentar
Har samme router og usb mottaker og samme problem. Har skjedd avogtil og det er veldig dårlig hastighet på routeren. Noen som har samme problem? Har 1 maskin på nettverket, og den er 6-7 meter fra og har 11 mbps !!! Det er dårlig det!!

Hvilket merke og produkt har du på USB-enheten? Kan være at de rett og slett ikke er kompatible med hverandre.

Lenke til kommentar

Jeg bruker også en D-Link DI624 router og har samme problemet.

Internette pleier å disconnecte og etter 5 sek connecter det seg opp igjen. Det pleier som regel å skje når jeg spiller online spill (CS etc.).

Da jeg prøvde å finne firmware, sto det, sitat: " Do NOT upgrade firmware on any D-Link product over a wireless connection.

Failure of the device may result. Use only hard-wired network connections."

Grunnet det har jeg ikke tørd å laste/installere den.

Jeg syns jeg husker at det fulgte med et slags programvare med da jeg kjøpte den, jeg har ikke installerte det pga av at denne pc`en ikke er "master" over dette nettet. Vil det kanskje hjelpe å installere programveren???

jaja... en ting er sikkert, for hver gang det skjer får jeg mer og mer lyst til å gå over til ledning.

Lenke til kommentar

Eg har denne pakken fra komplett.no

Siden det er kjøpt i samme pakken burde det vel verre kompatibelt? Har oppgradert til nyeste firmware, slutter på .02 tror eg. Har 50% på signal strengt og 50% på link quality på det programmet som følger med mottakeren. (usb)

Har spurt komplett men har ikkje fått svar på kvifor det er så dårlig signal strenght og link quality. De sa fyrst at eg skulle oppgradere til nyeste firmware, men det var allerede gjort..

Har hatt routeren i ca. 1 måned, bør eg klage til komplett? Visst dei ikkje vil gje meg pengane tilbake eller ny router og usb, så legger eg opp til kabel nettverk istede. Så når søsteren min av og til er heime, kan ho bruke det trådløse nettverket.

EDIT: Versjonen eg brukar er 2.0.0.2

Lenke til kommentar
' date='25/03/2005 : 13:41'] Har nylig anskaffet en 3Com 802.11g (3CRWE554G72T) router. Av og til slutter den bare å fungere, men hvis man drar ut strømkontakten og setter den inn igjen er problemet fikset.. Så går det en tid igjen (alt fra minutter til døgn), og samme skjer. Noen som har vært borti dette?

Har fra før av hatt en 3Com 802.11b (3CRWE52196), og den har fungert smertefritt. Kjører samme oppsettet på den nye som på den gamle.

Lukter jeg hardwarefeil..?

Har du prøvd forskjellige kanaler? Hadde samme problem (og samme router) og etter at jeg hadde prøvd forskjellige kanaler fant jeg en som har fungert i flere måneder (kanal 5 i mitt tilfelle).

Lenke til kommentar
Du tør ikke oppgradere firmware fordi de sier det er risikabelt å gjøre det over trådløs forbindelse? Betyr ikke noe annet enn at du bør koble deg til via nettverkskabel for å gjøre slike ting.

Det er en grunn til at jeg bruker trådløst internett

Så du har ikke noen som helst tilgang på en nettverkskabel du kan bruke i de minuttene det tar å oppdatere firmware og hente inn igjen innstillingene, som du selvfølgelig tar backup av?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8745264

Må bare legge til her at routeren jeg trodde jeg fixet datt ut igjen etter en stund allikevel. Den er nå levert til produsent for sjekk, og jeg regner med å hente en ny enhet snart. Gr..

Lenke til kommentar

Jeg har også denne 3com ruteren ((3CRWE554G72T).

Vil nok si at jeg er svært fornøyd. Ingen reboot i løpet av to måneder; logg:

Monitor Period 65 days, 04 hours, 18 mins

Upload 51544 Mbytes

Download 59540 Mbytes

Combined 111084 Mbytes

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er det noen som har problemer med cs på nettet??Med meg lagger det sinnsykt, og når eg oppdaterer server lister finner den bare rundt 400 :( 400 tror eg er en slags MAKS serverer for min pc, for da kobler nettverket ut, og det må få ny ip på nytt.. Noen som vet noe??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...