Gå til innhold

HD lager klikkelyder ved "loading" RIP?

Anbefalte innlegg

Harddisken min begynner å lage markante lyder/klikke lyder ved stor belastning. Regner med han synger på siste verset.... Har "lyddemper" på disken, så ble veldig obs på lydene plutselig!

Men skal en HD vare lenge? Denne har jeg hatt i ca 3 år. Er en WD120 gig disk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har trolig akkurat samme fenomen med min HD. Min er en litt eldre WD40GB, den lager også klikkelyder ved høy last, to klikk med litt mellomrom for å være nøyaktig, men sånn har den vært veldig lenge, godt over et halvt år vil jeg tro. Så hvis den har sunget på siste verset så lenge er det imponerende, men man kan jo aldri vite :ermm:

Lenke til kommentar

Ta backup og sjekk garanti.

Alle rare og plutselige lyder fra HD'er bør "tas alvorlig". Det er jo sånn at man ikke kan vite eksakt hvor lenge en HD holder og at MTBF-tallet kun angir et gjennomsnittlig statistisk tall, som ofte ikke har rot i virkeligheten...

*Tronaldo*

Lenke til kommentar

Samme har skjedd med min WD120 gig disk. Den koblet seg helt ut også.

Jeg koblet den fra øyeblikkelig og koblet den til en annen maskin for backup, noe som gikk bra. Heldigvis..

Disken fungerer greit nå, merkelig nok. Men er selvfølgelig ikke til å stole på. F.......... irriterende!

Sendte forresten en mail til komplett data hva jeg skulle gjøre med saken, men har ikke fått svar tilbake annet enn en mail som bekreftet min henvendelse (nei ingenting har havnet i antispam søppel), det har nå gått 5 uker. Det synes jeg er dårlig, de er lynrask med svar når jeg skal kjøpe noe.

Skal være 3 års garanti på disse diskene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...