Gå til innhold

Skummel / Skremmende musikk

Anbefalte innlegg

Vel, jeg er på utkikk etter skummel eller skremmende musikk. Den slags musikk man kan skvette skikkelig av når man setter det på, og som folk som hører på "vanlig" musikk blir redde av :devil: . Det er da helst det tyngste av Black Metal jeg er ute etter. Jeg har funnet et par slike låter: Haemoth -> Satanik Terrorism og Haemoth -> Aeterne Diabolus. Er det andre låter som starter med et BANG som jeg bør sjekke ut? ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vel, jeg er på utkikk etter skummel eller skremmende musikk. Den slags musikk man kan skvette skikkelig av når man setter det på, og som folk som hører på "vanlig" musikk blir redde av :devil: . Det er da helst det tyngste av Black Metal jeg er ute etter. Jeg har funnet et par slike låter: Haemoth -> Satanik Terrorism og Haemoth -> Aeterne Diabolus. Er det andre låter som starter med et BANG som jeg bør sjekke ut? ;)

Aeternus, Azaghal, Xasthur, Watain og Tsjuder. Alle er slike uberstygge black metal band. ;)

Lenke til kommentar

Prøv noe av Aborym, Aeternus eller 1349, kanskje?

Jeg hørte på en sang på meget høyt volum i går, som skremte meg fra vettet, men jeg husker dessvere ikke hva den het eller hvem som spilte den =/

Endret av Zethyr
Lenke til kommentar
Det ENESTE bandet i verden som lager skummel/skremmende/ekkel musikk ER Babygrinder. http://babygrinder.metalhordes.com/

Indeed, hadde eg hatt høytalere så skulle eg utsatt TG for litt babygrinder...

Jaaa! Lån høyttalere av noen og fortell meg hvordan det gikk! Eller send låta til noen andre og få dem til å spille det! Jeg har prøvd å få et par venner til å spille Haemoth :whistle:

Lenke til kommentar

Det meste black metal vil være skremmende for utenforstående, det skullle ikke vært problematisk å finne noe brutalt. Det er heller ikke den største utfordringen å bråke mest mulig.

På en annen side, den eneste musikken som i den rette stemningen har manet fram ekte redsel, uhygge hos meg er The Work Which Tranforms God av Blut Aus Nord. Dessverre virker det som om de en gang nedlastbare låtene har druknet i et hav av pretensiøsitet på den nye websiden deres. Hør 'Axis' hvis du finner.

Ellers er kanskje Weakling eller Leviathan gode kandidater.

Endret av Hybelkanin
Lenke til kommentar

''Skummel'' Black metal;

1349

Abigor

Abyssic Hate

Ancient

Behexen

Belphegor

Clandestine Blaze

Disiplin

Leviathan

Nargaroth

Nasheim

Nocturnal Mortum

Vital Remains

De fleste av de bandene gir lytteren ett slag i trynet ett par ganger.

''Skremmende'' Death metal;

Behemoth

Blood Red Throne

Bloodbath

Cadaver

Cannibal Corpse

Crystopsy

Deicide

Iniquity

Morbid Angel

Nile

Possessed (Seven Churches albumet.)

Quo Vadis

Vader

Vehemence

Zyklon

Last ned (Les: KJØP) Blood Red Throne - Altered Genesis. Den gir deg en fin en på tygga. :)

Jeg har mye rart i cd-samlinga. :)

Endret av Hylo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...