Gå til innhold

Bøye bort pinnene på IDE-kontakt på HK?

Rikky

Anbefalte innlegg

Jeg har et Asus P4P800 Deluxe som har en IDE-kontakt som stikker ut på siden. Akkurat der skal jeg muligens ha en 120mm vifte, så for å få plass til viften må kontakten skygge banen. Hvordan kan jeg lettest få denne ut av veien? Jeg ser for meg at den enkleste løsningen vil være å ta bort plastramma og rett og slett bøye opp pinnene, det er vel ikke noe i veien for det?

idekontakt.jpg

Ikke det beste bildet, kontakten er altså til venstre. Som dere ser er det dårlig klaring til viften, derfor må kontakten bort.

Endret av Rikky
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å kappe pinnene er ikke noe problem nei, men jeg ser for meg at hovedkortet må gjøres grundig rent for spon etterpå. Men det er kanskje ikke noe problem med litt maskering/skjerming.

Endret av Rikky
Lenke til kommentar
Å kappe pinnene er ikke noe problem nei, men jeg ser for meg at hovedkortet må gjøres grundig rent for spon etterpå. Men det er kanskje ikke noe problem med litt maskering/skjerming.

Sa: "Kappe kanten av vifta" eller rettere sagt kanten av ramma på vifta.

Hvis du vil fjerne kontakten helt kan du bruke en avbiter-tang.

Lenke til kommentar

Uh. Nå har jeg vært for lenge våken, klarer visst ikke å lese engang. Og så skal jeg på jobb om tre timer... :(

Jeg tror kontakten stikker for langt ut til at jeg kan kutte i vifta. Får ta løs den svarte plastramma på kontakten og se om det blir best å klippe eller bøye. Men først må jeg få meg et par timer på øyet. ;)

Edit: Klarer visst ikke å skrive heller.

Endret av Rikky
Lenke til kommentar

Det skulle jo ikke være noe pes å bøy opp pinnene så lenge ingen av de kommer i kontakt så de kortsluttes... Er ikke sikkert det heller er farlig, men hvis de ikke gjør det kan jeg ikke se hvordan det skal kunne skape noe problem.

Lenke til kommentar
Det skulle jo ikke være noe pes å bøy opp pinnene så lenge ingen av de kommer i kontakt så de kortsluttes... Er ikke sikkert det heller er farlig, men hvis de ikke gjør det kan jeg ikke se hvordan det skal kunne skape noe problem.

Det er bare litt dumt når du skal selge hovedkortet på bruktmarkedet.

Lenke til kommentar

Det er bare litt dumt når du skal selge hovedkortet på bruktmarkedet.

Mye mulig, men det skriver han ikke noe om :roll:

Det han derimot skriver er at kontakten må bort.

Lenke til kommentar
Kimmer har rett, det er en HTPC. Viften skal trekke inn luft fra undersiden. Jeg vet ikke om dette blir nødvendig, men uansett er det dårlig med luftinntak på kabinettet (HT400).

Kan du ikke bare bruke en mindre vifte? 90mm eller 80mm? Hvorfor lage til så mye styr bare for en vifte? Hvem gidder å begynne å bøye pinnene på IDE porten på et hovedkort for å gjøre plass til en vifte?? He, he

Lenke til kommentar

Da har jeg fått den bort, det var fort gjort. Brukte avbiter på den øverste raden med pinner, deretter klipte jeg plastramma i småbiter og plukket den vekk. Da var det bare å bøye opp den nederste raden.

idekontaktborte.jpg

Som dere ser er det null klaring både til sidene og oppover.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...