Rikky Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 (endret) Jeg har et Asus P4P800 Deluxe som har en IDE-kontakt som stikker ut på siden. Akkurat der skal jeg muligens ha en 120mm vifte, så for å få plass til viften må kontakten skygge banen. Hvordan kan jeg lettest få denne ut av veien? Jeg ser for meg at den enkleste løsningen vil være å ta bort plastramma og rett og slett bøye opp pinnene, det er vel ikke noe i veien for det? Ikke det beste bildet, kontakten er altså til venstre. Som dere ser er det dårlig klaring til viften, derfor må kontakten bort. Endret 25. mars 2005 av Rikky Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 Tror det går greit, ta litt forsiktigt da Lenke til kommentar
bengh Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 Hva med å sage litt av kanten på vifta - kanskje enklere enn å risikere å bryte pinnene på IDE-kontakten eller i værste fall ødlegge HK ?? Kontakten får du vel neppa brukt alikevel. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 25. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2005 (endret) Å kappe pinnene er ikke noe problem nei, men jeg ser for meg at hovedkortet må gjøres grundig rent for spon etterpå. Men det er kanskje ikke noe problem med litt maskering/skjerming. Endret 25. mars 2005 av Rikky Lenke til kommentar
bengh Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 Å kappe pinnene er ikke noe problem nei, men jeg ser for meg at hovedkortet må gjøres grundig rent for spon etterpå. Men det er kanskje ikke noe problem med litt maskering/skjerming. Sa: "Kappe kanten av vifta" eller rettere sagt kanten av ramma på vifta. Hvis du vil fjerne kontakten helt kan du bruke en avbiter-tang. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 25. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2005 (endret) Uh. Nå har jeg vært for lenge våken, klarer visst ikke å lese engang. Og så skal jeg på jobb om tre timer... Jeg tror kontakten stikker for langt ut til at jeg kan kutte i vifta. Får ta løs den svarte plastramma på kontakten og se om det blir best å klippe eller bøye. Men først må jeg få meg et par timer på øyet. Edit: Klarer visst ikke å skrive heller. Endret 25. mars 2005 av Rikky Lenke til kommentar
T2 Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 Hva er det denne viften skal kjøle? Ser ut som en litt merkelig plassering synes jeg. Lenke til kommentar
1955 Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 Ville heller gjort inngrep i vifta enn på HK. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 (endret) Ville heller gjort inngrep i vifta enn på HK. Pøh ! Tøffe gutter som liker litt spenning her i livet bøyer pinner...... Endret 25. mars 2005 av jarmo Lenke til kommentar
Calm Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 Det skulle jo ikke være noe pes å bøy opp pinnene så lenge ingen av de kommer i kontakt så de kortsluttes... Er ikke sikkert det heller er farlig, men hvis de ikke gjør det kan jeg ikke se hvordan det skal kunne skape noe problem. Lenke til kommentar
T2 Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 Det skulle jo ikke være noe pes å bøy opp pinnene så lenge ingen av de kommer i kontakt så de kortsluttes... Er ikke sikkert det heller er farlig, men hvis de ikke gjør det kan jeg ikke se hvordan det skal kunne skape noe problem. Det er bare litt dumt når du skal selge hovedkortet på bruktmarkedet. Lenke til kommentar
Calm Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 Det skulle jo ikke være noe pes å bøy opp pinnene så lenge ingen av de kommer i kontakt så de kortsluttes... Er ikke sikkert det heller er farlig, men hvis de ikke gjør det kan jeg ikke se hvordan det skal kunne skape noe problem. Det er bare litt dumt når du skal selge hovedkortet på bruktmarkedet. Mye mulig, men det skriver han ikke noe om Det han derimot skriver er at kontakten må bort. Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 Hva er det denne viften skal kjøle? Ser ut som en litt merkelig plassering synes jeg. Hei, Ser ut som et HTPC kabinett! Mvh Kimmer Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 25. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2005 Kimmer har rett, det er en HTPC. Viften skal trekke inn luft fra undersiden. Jeg vet ikke om dette blir nødvendig, men uansett er det dårlig med luftinntak på kabinettet (HT400). Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 Kimmer har rett, det er en HTPC. Viften skal trekke inn luft fra undersiden. Jeg vet ikke om dette blir nødvendig, men uansett er det dårlig med luftinntak på kabinettet (HT400). Kan du ikke bare bruke en mindre vifte? 90mm eller 80mm? Hvorfor lage til så mye styr bare for en vifte? Hvem gidder å begynne å bøye pinnene på IDE porten på et hovedkort for å gjøre plass til en vifte?? He, he Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 Hvem gidder å begynne å bøye pinnene på IDE porten på et hovedkort for å gjøre plass til en vifte?? He, he Rikky ? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 25. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2005 Kan du ikke bare bruke en mindre vifte? Klart jeg kan. Men er det noe morsomt da? IDE-kontakten trenger jeg ikke. Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 Kan du ikke bare bruke en mindre vifte? Klart jeg kan. Men er det noe morsomt da? IDE-kontakten trenger jeg ikke. Smaken er som baken, delt Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 26. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2005 Da har jeg fått den bort, det var fort gjort. Brukte avbiter på den øverste raden med pinner, deretter klipte jeg plastramma i småbiter og plukket den vekk. Da var det bare å bøye opp den nederste raden. Som dere ser er det null klaring både til sidene og oppover. Lenke til kommentar
bengh Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 Den vifta var nesten for fancy til å gjemme bort i bunnen av et kabinett Håper du har styring på pinnene i ide kontalten så de ikke kortslutter - ser ut som et reir. Ville klipt de helt ned. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå