Den normale mann Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 <div id="side" style="position:absolute;width:xxx;min-height:xx;"> //har egentlig lagret css eksternt <div id="innhold" style="position:absolute;width:xxx;min-height:xx;"> Teksten står her (dynamiske sider) </div> </div> Hei! Jeg har et lite problem. Når jeg har masse tekst blir "innhold" div-elemtet mye lenger enn "side" div-elementet. Jeg trenger å få "side" div-elemente 20px lenger enn "innhold" uansett hvor mye tekst det er. Er det noen som har noen forslag til hvordan jeg kan få til det. Enten ved hjelp av css, php, eller javascript. OPS! Jeg må bruke position:absolute; fordi jeg har masse bilder i hjørnene og sånt. Tak for svar. Lenke til kommentar
RC1 Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 (endret) Det går kanskje ann å bruke en wrapper rundt inneholdet? Endret 24. mars 2005 av RC1 Lenke til kommentar
Den normale mann Skrevet 24. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2005 Hva er det? Lenke til kommentar
Neophus Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 ikke spesifiser høyde på div'en, padding-bottom: 20px; Om jeg ikke tar helt feil, er det hva du leter etter. Lenke til kommentar
Den normale mann Skrevet 25. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2005 (endret) Problemet er vel at når man bruker absolute så påvirkes vel ikke de andre div-elementene av hva du gjør i de andre, som f.eks. legge til padding. Er det noen som har noen andre indeer om hvordan jeg kan løse problemet? Endret 25. mars 2005 av 100smiles Lenke til kommentar
RC1 Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 Jeg er ikke helt sikker hva en wrapper er men tror den skal fungerer sliks som det du er på jakt etter. Jeg er rimelig fersk på css men det er sikkert andre her som kan forklare deg hva en wrapper er CSS fil: div.wrapper { width:800px; } Html fil: <div class="wrapper"> <div id="innehold"> Teksten står her (dynamiske sider) </div> </div> Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 RC1: Dette hjelper ikke når elementene har position: absolute; 100smiles: Trenger du virkelig å posisjonere elementene? Lenke til kommentar
Den normale mann Skrevet 25. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2005 (endret) Er ikke helt sikker på om jeg trenger det, men det hadde ihvertfall vært en utrolig stor fordel. Har bilder i alle hjørnene i begge div elementene. Og en meny til høyre og to logo bilder på toppen, en på hver side. Men skal gjøre et forsøk på å ikke bruke absolute. Endret 25. mars 2005 av 100smiles Lenke til kommentar
Den normale mann Skrevet 26. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2005 Har enda til position:relative og det funka helt fint. Det var faktisk ikke så mye jobb som jeg trodde heller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå