N* Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 (endret) heisann. jeg har hatt siden en stund. men nå har jeg lyst til å endre litt på den. derfor spør jeg dere om hva som skal endres på. the link slipp dere løs! ting jeg har fikset på nå etter andres kritikk: -scanlines bak header var litt for skarpe. -litt for klaustrofobisk under siden. -fonten i header. -hover i hovedmenyen ting jeg tror kansje ikke er godt nok (ideer til forbedring av disse?): -orginalitet og identitet -fontbruk og typografi -hover på hovedmenyen Endret 25. mars 2005 av N* Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 Det jeg ville gjort var: - Fikse outer glow i footer-biten. Den er helt sammenklemt og jeg føler ikke at det passer så bra inn. - Roe ned scanlines bak header - Gjøre et eller annet som reduserer filstørrelsen på headeren litt, brukte plagsomt lang tid på å lastes her. - Forandre faviconet slik at det har noe med designet å gjøre - Valgt et annet mønster bak menyen Ellers er designet veldig pent, særlig headeren er en fryd for øyet. Lenke til kommentar
N* Skrevet 24. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2005 Det jeg ville gjort var:- Fikse outer glow i footer-biten. Den er helt sammenklemt og jeg føler ikke at det passer så bra inn. - Roe ned scanlines bak header - Gjøre et eller annet som reduserer filstørrelsen på headeren litt, brukte plagsomt lang tid på å lastes her. - Forandre faviconet slik at det har noe med designet å gjøre - Valgt et annet mønster bak menyen Ellers er designet veldig pent, særlig headeren er en fryd for øyet. 1. jeg gjorde litt mer plass under der nå. tror det hjalp litt? 2.jepp.. det hjalp 3. har du noen ideer? jeg lagret jpg'en med maks kvalitet fordi jeg ikke kan fordra ujevheter på bilder 4. hmm det skal jo være logoen min da. kan liksom ikke fjerne den. 5. trodde aldri noen ville anbefalt det det mønsteret er faktisk noe av det jeg liker best med hele utseendet. hvis jeg fjerner/bytter ut det blir liksom hele siden helt "vanlig" Lenke til kommentar
Domodyret Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 Lurer på litt angående header; Om du evnt. bytta ut den non-tech-delen med noe tech? Siden den logoen er ganske tech-inspirert, ser det ut som. Lenke til kommentar
N* Skrevet 24. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2005 Lurer på litt angående header;Om du evnt. bytta ut den non-tech-delen med noe tech? Siden den logoen er ganske tech-inspirert, ser det ut som. hvis det er slik cs-tech-greier du tenker på så tror jeg at jeg dropper det. jeg er egentlig ikke så veldig fan av slik techutseende. les "Csfolk og webdesign -05.02.2005" nyheten min på siden. beklager hvis jeg misforsto deg. virkelig. Lenke til kommentar
Domodyret Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 CS-tech? Mente bare at den metal-greia der, ikke går helt med den grunge-fonten du bruker i header. Lenke til kommentar
N* Skrevet 25. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2005 CS-tech? Mente bare at den metal-greia der, ikke går helt med den grunge-fonten du bruker i header. ok. da tok jeg feil av deg. unskyld. det med fontvalg er nok ikke min sterke side. men så langt jeg kan se syntes jeg den fonten passer ganske fint. selv om fonten ikke er helt clean betyr det ikke at designet skal være grungy. jeg er nok uenig med mange her men jeg syntes mixen av grunge og clean er ganske pent egentlig. jeg syntes også fonten er litt med på å gi siden et individuelt utseende. men jeg skal prøve med noen andre fonter Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 (endret) 3. har du noen ideer? jeg lagret jpg'en med maks kvalitet fordi jeg ikke kan fordra ujevheter på bilder 4. hmm det skal jo være logoen min da. kan liksom ikke fjerne den. 5. trodde aldri noen ville anbefalt det det mønsteret er faktisk noe av det jeg liker best med hele utseendet. hvis jeg fjerner/bytter ut det blir liksom hele siden helt "vanlig" 3: Det er praktisk talt ingen forskjell i kvalitet hvis du kjøre Save for web i photoshop og velger kvalitet 100 eller 90. Men størrelsen kan bli nesten halvert. 4: Hva med å inkludere den i designet? Siden det er logoen din mener jeg. 5: Mønsteret ga meg litt Paint-anno-1995-på-4-bits-monitor-med-et-24-bits-bilde-feeling. Tenker mest på at det minner sterkt om det standard ditheringmønsteret som brukes for å blande to farger på monitorer med lav fargedybde. MEN det funker vel. Edit ang. grunge-font i header: Jeg digger den fonten, den er myk men samtidig grunge. Ikke bytt den ut! Endret 25. mars 2005 av Lokaltog Lenke til kommentar
N* Skrevet 25. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2005 (endret) jeg har ikke photoshop men nå reduserte jeg kvaliteten fra 100 til 80 i fireworks. håper ikke det ble noen synlig forkjell. jeg har jo allerede logoen som bilder i listene. kansje ikke det er nok. det blir vertfall litt vansklig å finne en bra plass til den. bra noen liker fonten jeg har liksom blitt så vant med den så det blir så hardt å bytte den ut Endret 25. mars 2005 av N* Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 Du har brukt a-elementet inkorrekt i stilvelgeren din: http://tom.me.uk/scripting/links.asp Lenke til kommentar
resol Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 Søt side, ikke noe veldig nyskapende(men hvem er vel det i dag? ), men behagelig og ganske nice. MEN har du lagd noen av burn`erne eller? ganske fete noen av dem..litt oldschool exem-stil over noen av dem. Lenke til kommentar
N* Skrevet 25. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2005 Søt side, ikke noe veldig nyskapende(men hvem er vel det i dag? ), men behagelig og ganske nice. MEN har du lagd noen av burn`erne eller? ganske fete noen av dem..litt oldschool exem-stil over noen av dem. det er meg ja. jepp, de er ganske gamle .. kameraet streiker så jeg får ikke tatt bilder av det nye Lenke til kommentar
uranus Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 Jeg er enig med lokaltogs første post her, men det er en annen ting.. Hover på de øvre linkene, jeg liker ikke understreken.. jeg syns det burde være samme bildet du har brukt der, bare mørkere, ikke helt sånn at effekten i streken er borte, skjønner du meg nå? Lenke til kommentar
N* Skrevet 25. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2005 prøvde på en annen hover nå. syntes det ble ganske bra jeg Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 Passer stilvelger og "verdt en titt" på en firmaside? Lenke til kommentar
resol Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 (endret) Passer stilvelger og "verdt en titt" på en firmaside? med en stilvelger kan man vise flere løsninger og mer av hva man kan om man ikke har så veldig stor portfølje, så syns ikke det er noe galt med det. Det er ikke noe fasitsvar på hva et firma ikke kan ha på siden sin (innen rimlighetens grenser) noen velger å ha en løs snipp og blander gjerne inn litt humor for å virke mer kreative og fleksible. Ihvertfall når det gjelder firmar som driver med kreativt arbeid. Endret 25. mars 2005 av resol Lenke til kommentar
N* Skrevet 25. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2005 (endret) tja. stilvelger syntes jeg er artig. men den siden med linker har jeg nesten glemt ..skrev de linkene som er der nå for en god stund siden. bør kansje oppdatere til noe mer passende snart, flere kategorier osv. hvorfor skulle det ikke passe med en stilvelger? edit: begynner å oppdatere linkene litt nå jeg. noen som vil ha en link under "diverse"? Endret 25. mars 2005 av N* Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 Passer stilvelger og "verdt en titt" på en firmaside? Mener dette må besluttes i hvert tilfelle, avhengig av hvilket inntrykk man vil at firmaet skal gi andre. Dønn seriøse firmaer (f.eks. et advokatbyrå) vil nok ikke virke mye seriøse om de hadde med stilvelger på websiden deres, mens en kreativ webdesigner (webdesign mener jeg ikke er SÅ seriøst iom. at det innebærer en del kreativitet og dermed uhøytidelighet) vil gi inntrykk av å virkelig kunne det han driver med dersom han har en stilvelger med flere stilige temaer på websiden sin. Dette er iallefall hvordan jeg ser på saken. Lenke til kommentar
Ṱormod Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 Jeg ville skiftet font. Jeg føler at fonten blir litt tynn og litt vanskelig å lese. Designet er veldig bra gjennomført siden den er orginal og har mye pene ting i seg. Typografien er pen bortsett fra fonten, men den går ann å bytte. Lenke til kommentar
N* Skrevet 25. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2005 økte fontstørrelsen og line-height litt nå. bedre? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå